Skocz do zawartości

awakeman

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    16
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O awakeman

Osiągnięcia awakeman

0

Reputacja

  1. Dzięki panowie, w najbliższych dniach się za to wezmę i napiszę co i jak.
  2. Witam ponownie, cały czas mam problem z moim autem niestety. Wróciłem parę dni temu z prawie miesięcznych wakacji, ale dzień przed wyjazdem udało mi się podpiąć autko pod komputer. Co prawda kable kupione na ebayu, a programy zassane z sieci lecz odczytały błąd i skasowały go- DTC- P0201 Obwód wtryskiwacza paliwa, wadliwe działanie cylinder nr1 ECU- S00 lub po angielsku Stored DTC (S) P0201 -- Injector Circuit Malfunction - Cylinder 1 Przez 4 dni jeździłem autem i nic się nie działo do dzisiaj. Co prawda tym razem kontrolki ESP i silnika się nie włączyły, lecz znowu wyraźnie auto lekko szarpało i coś jakby nie pozwalało mu jechać. Sytuacja miała znowu miejsce podczas gdy temperatura silnika zbliżała się do 90 stopni. Z góry dzięki za pomoc.
  3. Witam, pokrótce opiszę niepokojące objawy jakie zaczęły towarzyszyć mojemu A4 z 2003 roku (1.9 TDi, 130k), którym to jeżdżę od roku czasu. Otóż jakiś tydzień temu podczas jazdy zapaliła się na stałe kontrolka ESP i samochód nie chciał mi jechać, wciskałem pedał gazu i auto ledwo co się toczyło. Zjechałem na pobocze, zgasiłem silnik i odczekałem z 3-4 minuty. Po tym czasie ponownie zapaliłem samochód i było już wszystko ok. Kiedy dojechałem do domu, pierwszą rzeczą jaką zrobiłem to zacząłem skakać po netcie szukając podobnych objawów. Wyczytałem, że może to być przyczyna bieżników na oponach z przodu, które to były kompletnie łyse. Tylne opony miały bieżnik na jakieś 5-6 mm, tak więc różnica była kolosalna i doszedłem do wniosku, że w tym jest problem. Następnego dnia zmieniłem wszystkie cztery opony na takie same używki (te z tyłu były dwie inne i doszedłem do wniosku, że nie będe jeździł na dwóch takich samych oponach i kolejnych dwóch innych). Opony mimo, że nie są nowe to są w dobrym stanie i sądziłem, że problem zniknie, niestety... Od jakiś 3-4 dni podczas jazdy, kiedy wciskam pedał gazu czuję szarpanie, tak jakby po wciśnięciu gazu coś przerywało i auto nie chciało przyśpieszać. Co ciekawe, dzieje się to na nie rozgrzanym jeszcze do 90 st. silniku, potem jest już wszystko ok. Dodam, że kontrolka ESP się przy tym zapaliła tylko raz. Kiedy następnego dnia wsiadam do auta, znowu po jakiś 3-4 minutach auto mi lekko szarpie, gaz działa tak jakby na pół gwizdka i problem znika po uzyskaniu 90 st... Macie może jakieś pomysły? Przypuszczam, że będę musiał podłączyć samochód pod komputer, lecz ciekaw jestem, czy ktoś z Was miał podobne objawy w swoim aucie i co było ich przyczyną? Dodam, że jeżdżę na oponach 196/65/15. Z góry dzięki za pomoc.
  4. ze wszystkich glosnikow... niestety
  5. Mam pytanko dotyczace wzmacniacza w A4 B6. Nie znam sie zupelnie na sprawach zwiazanych z car-audio i dlatego tez poprosilem znajomego o wyjecie oryginalnego radia Concert Grundig i wlozenie innego (akurat teraz mam Clarion CZ309E). W moim aucie jak sie dobrze orientuje znajduja sie dwa glosniki z przodu, dwa z tylu oraz tyle samo tzw syczkow. Do tego w tylnej desce wmontowany jest fabrycznie jeszcze jeden glosnik, przypuszczam ze basowy. Znajomy podpial mi to radio w taki sposob, ze teraz przednie glosniki graja duzo ciszej od tylnich oraz slychac syczenie w tylnich glosnikach. Wkurzajacy jest rowniez fakt, ze kiedy zapalam auto to slysze chwilowy huk w glosnikach. Mozecie mi poradzic co zrobic, gdzie znajduje sie wzmacniach odpowiedzialny za tylne glosniki? Z gory dzieki za pomoc.
  6. A czy moze ktos pochwailic sie spalaniem w A4 B6, 1.9 TDI..? Moja 131 konna z 2003 roku palila mi okolo 9 w miescie i 7,7 na trasie. Nawet pare razy pisalem maksymalnie wkurzony o tym na forum. Zmienilo sie wszystko kiedy... dopompowalem kola. Nie wiem jak moglem to pominac, ale jezdzilem z cisnieniem od 1.6-1.7 we wszystkich oponach. Podpompowalem do 2.4 i auto pali mi teraz o wiele mniej, lecz sam nie wiem czy jest to dobry wynik czytajac osiagi kolegow w B5. Otoz w trasie przy sredniej predkosci 150 km/h spalanie wyszlo mi jakies 6,5L, przy 120 okolo 6, a miasto teraz to cos ponizej 8. Jak wyglada to u Was w B6 1.9 TDI?
  7. Był już podobny wątek i w nim pisałem o swoim aucie (1.9 TDI 130kM) i jego dużym spalaniu, bo ponad 9L w mieście i 8L na trasie. Do tej pory nie udało mi się uzyskać odpowiedzi co jest nie tak... Auto ma przejechane 180 tys. km, ma sześciobiegową skrzynię i jest z 2003 roku. Dwa tygodnie temu wymieniłem filtry oleju i paliwa oraz sam olej na Castrol Edge 5W40. Nie wiem co jest nie tak, zawsze zalewam "nad kreskę", wchodzi mi jakieś 65L i na takim pełnym baku przejeżdżam 800-820 km. Nie szaleję, lecz oczywiście czasem zdarzy mi się wcisnąć mocniej pedał gazu. W końcu jest w co... Samochód kupiłem jakieś dwa miesiące temu i nie mam z nim najmniejszych problemów za wyjątkiem spalania właśnie. Jest jedna rzecz, która chodzi mi po głowie. Otóż auto ma trzy opony takie same i jedną inną, tzn. innej firmy. Opony są w bardzo dobrym stanie i nie zastanawiałem się nad wymianą. Czy jednak ta jedna opona, innej firmy może byc przyczyną tak wysokiego spalania? Z góry dzięki za pomoc.
  8. To może i ja się podłącze pod temat. Czy w A4, 1.9 TDI, 130 koni z 2003 roku i przebiegu 180 tys. km. średnie spalanie 8l na 100 km to norma? Auto po mieście pali mi ponad 9 litrów, a na trasie około 7 przy sześciobiegowej skrzyni biegów. Jak się na to zapatrujecie?
  9. To i ja się pochwalę, teraz już wiem że swoją głupotą... Otóż lekceważyłem informację w komputerze, że od momentu zapalenia się rezerwy mam do przejechania 50 mil (jakieś 80 km, użytkuję A4 w Irlandii). Chciałem koniecznie sprawdzić ile przejadę na pełnym baku i wiem teraz, że miałem szczęście bo przy informacji 0 mil na wyświetlaczu naginałem to info o jakieś 10-15 km jeszcze. Ze swojego doświadczenia wiem, że na rezerwie przejedzie się około 100 km, ale chyba nie ma sensu tego sprawdzać. Już inni zaryzykowali i na szczęście się udało
  10. Dzięki, muszę trochę poczytać jeszcze bo nie wiem dokładnie co to jest RNS i BNS... Co do samego radia jeszcze to rozumiem, że nie ma możliwości wsadzenia radia czytającego MP3 o takiej samej wielkości jak moje? Trzeba bawić się w prekładanie klimy..? Taki panel jest u mnie- http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/191170dd122f2a77.html Na koniec jeszcze jedno pytanko- moje auto to anglik, czy ma to znaczenie?
  11. Witam Mam w/w radyjko i denerwujący jest fakt, że nie czyta ono MP3. Nie chcę bawić się w zmieniarki, lecz mieć oryginalne radio Audi czytające te pliki. Czy jest taka możliwość, mam na myśli wymianę radia na inne oryginlane z MP3...
  12. Coraz więcej nowych rzeczy się dowiaduję... W ostatnim poście kolega Kowi87 pyta o płukanie silnika po przejściu na 5W40, ja z kolei parę postów wyżej zadałem pytanie, czy mogę przejść na pełny syntetyk nie wiedząc jaki olej lał wcześniejszy właścicel... Czy w moim przypadku też potrzebne będzie płukanie silnika..?
  13. To jeszcze pociagne watek, w pierwszym poscie napisane jest zeby nie uzywac olejow 10W40 i 15W40 bo niszcza turbine. W takim razie olej o jakim symbolu kupic?
  14. Jeszcze jedno pytanie, czy ma znaczenie jaki olej był używane wcześniej? Nie dowiem się już tego i jeżeli był to olej pół syntetyczny to teraz kiedy wleję pełny syntetyk to wszystko będzie ok, mogę tak zrobic?
  15. Kurcze, z kimkolwiek rozmawiałem, czy to z mechanikiem, czy ze znajomymi to mówili żeby wlać pół syntetyk, trochę teraz jestem zmieszany... Cały czas nie wiem, czy to spalanie 8,1 L na 100 km to wina zmiany oleju i filtra 16 miesięcy temu...
×
×
  • Dodaj nową pozycję...