Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B6] ESP problem


awakeman

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, pokrótce opiszę niepokojące objawy jakie zaczęły towarzyszyć mojemu A4 z 2003 roku (1.9 TDi, 130k), którym to jeżdżę od roku czasu.

Otóż jakiś tydzień temu podczas jazdy zapaliła się na stałe kontrolka ESP i samochód nie chciał mi jechać, wciskałem pedał gazu i auto ledwo co się toczyło. Zjechałem na pobocze, zgasiłem silnik i odczekałem z 3-4 minuty. Po tym czasie ponownie zapaliłem samochód i było już wszystko ok. Kiedy dojechałem do domu, pierwszą rzeczą jaką zrobiłem to zacząłem skakać po netcie szukając podobnych objawów. Wyczytałem, że może to być przyczyna bieżników na oponach z przodu, które to były kompletnie łyse. Tylne opony miały bieżnik na jakieś 5-6 mm, tak więc różnica była kolosalna i doszedłem do wniosku, że w tym jest problem.

Następnego dnia zmieniłem wszystkie cztery opony na takie same używki (te z tyłu były dwie inne i doszedłem do wniosku, że nie będe jeździł na dwóch takich samych oponach i kolejnych dwóch innych). Opony mimo, że nie są nowe to są w dobrym stanie i sądziłem, że problem zniknie, niestety...

Od jakiś 3-4 dni podczas jazdy, kiedy wciskam pedał gazu czuję szarpanie, tak jakby po wciśnięciu gazu coś przerywało i auto nie chciało przyśpieszać. Co ciekawe, dzieje się to na nie rozgrzanym jeszcze do 90 st. silniku, potem jest już wszystko ok. Dodam, że kontrolka ESP się przy tym zapaliła tylko raz.

Kiedy następnego dnia wsiadam do auta, znowu po jakiś 3-4 minutach auto mi lekko szarpie, gaz działa tak jakby na pół gwizdka i problem znika po uzyskaniu 90 st...

Macie może jakieś pomysły? Przypuszczam, że będę musiał podłączyć samochód pod komputer, lecz ciekaw jestem, czy ktoś z Was miał podobne objawy w swoim aucie i co było ich przyczyną?

Dodam, że jeżdżę na oponach 196/65/15.

Z góry dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznijmy od tego, że system nazywa się ESP (nie EPS, już poprawione :wink4:).

Tak naprawdę nie ma co gdybać - zawsze w takim przypadku najlepiej podłączyć VAG-a i sprawdzić błędy w poszczególnych sterownikach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie, cały czas mam problem z moim autem niestety.

Wróciłem parę dni temu z prawie miesięcznych wakacji, ale dzień przed wyjazdem udało mi się podpiąć autko pod komputer. Co prawda kable kupione na ebayu, a programy zassane z sieci lecz odczytały błąd i skasowały go-

DTC- P0201 Obwód wtryskiwacza paliwa, wadliwe działanie cylinder nr1 ECU- S00

lub po angielsku

Stored DTC (S) P0201 -- Injector Circuit Malfunction - Cylinder 1

Przez 4 dni jeździłem autem i nic się nie działo do dzisiaj. Co prawda tym razem kontrolki ESP i silnika się nie włączyły, lecz znowu wyraźnie auto lekko szarpało i coś jakby nie pozwalało mu jechać. Sytuacja miała znowu miejsce podczas gdy temperatura silnika zbliżała się do 90 stopni.

Z góry dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam, mialem podobny problem tylko ze do tego spadala mi temp, tzn albo 0st albo 90st, okazało sie ze do wymiany czujnik cieczy chłodzacej ktory mieszał w ESP, po wymianie czujnika jak reka odiał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od rozebrania kostki przewodów sterujących cewką pierwszej pompki, dogięciu ich i poskładania z powrotem do kupy :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...