Skocz do zawartości

Shimo

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    10
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Shimo

Informacje

  • Imię
    Szymon
  • Miasto
    Bielsko-Biała

Auto

  • Model
    A4 B7
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2005
  • Silnik
    2.0 TDI
  • Kod silnika
    BPW
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    ON

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Shimo

0

Reputacja

  1. Miałem tak samo, nagrzewnica do wymiany. Od razu mówię że płukanie niewiele pomaga, a nawet jeśli to na krótko. Najpierw zlokalizuj i napraw przyczynę wycieku, odpowietrz układ i wtedy dopiero można będzie szukać przyczyn problemów z ogrzewaniem. Na ten moment możesz mieć bańkę powietrza w układzie.
  2. Czołem Panowie! Przyszły mrozy i też mnie temat nagrzewnicy dopadł. Wypłukałem układ trochę pomogło, ale za mało Więc wymiana. Szybkie pytanie brać zamiennik za 110zł czy Valeo za 250zł? Jest jakaś różnica w jakości? W końcu to kawałek amelinum a 100 w kieszeni Informacyjnie tylko: Kupiłem Valeo, jest 1:1 ta sama nagrzewnica co w ASO, z tym że za 1/3 ceny Wymiana przebiegła pomyślnie i teraz grzeje jak oszalały. Co do zamienników, to zauważyłem że większość ma plastikowy kaptur, mam wrażenie że może to zacząć cieknąć po czasie, dlatego polecam brać Valeo.
  3. Cześć, nie znalazłem na forum podobnej usterki, więc założyłem nowy temat. Problem polega na tym że zawsze na kanale 68 i 75 mam zera na Carbon Mass Learned Value oraz Particle Fifliter Load Coefficient. Samochodem jeżdżę dopiero od stycznia, od razu po zakupie wymieniony wałek rozrządu i popychacze (broki...), pasek, napinacz, rolki, pompa , olej 0W30 Shell. Auto ostatnio zaczęło słabnąć, nie jest to tryb serwisowy, jest to bardziej zamulenie. Wg VCDS'a DPF się wypala, średnio co około 200-250km, ale nie ważne ile jest przejechane zawsze Load i Carbon Mass pokazują 0. Ostatnie 2 tygodnie jeździłem tylko miasto i pokazuje to samo. Particle Filter Carbon Mass się zmienia, teraz już pokazuje 68.0g. Press. Difference na ciepłym silniku na luzie często pokazuje 7,65, ale delikatne muśnięcie gazu sprawia że spada < 3.0. Czasem zdarza się (do tej pory 2 lub 3 razy w ciągu 4 miesięcy) że przy odpaleniu zimnego samochodu, po 8 godz. stania (po pracy) wywali mi następujące błędy i tryb serwisowy. Ponowne odpalenie jest już normalnie. 006489 - Exhaust Gas Temp Sensor 2 Bank 1 (G448) P1959 - 000 - Implausible Signal - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 01100000 Fault Priority: 3 Fault Frequency: 1 Reset counter: 255 Mileage: 230315 km Time Indication: 0 008320 - Exhaust Gas Temp Bank 1 Sensor 1 (G235) P2080 - 000 - Implausible Signal - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00100000 Fault Priority: 1 Fault Frequency: 1 Reset counter: 255 Mileage: 232410 km Time Indication: 0 Freeze Frame: RPM: 1008 /min Speed: 0.0 km/h Temperature: 19.8°C Temperature: 29.7°C Temperature: 162.0°C Temperature: 18.0°C Temperature: 12.0°C Bipy ok 15-20 każdy, często nawet mniej, dawki na pompkach pomiędzy -1.0 a 1.0, rzadko kiedy ciut więcej, z reguły mniej. Zauważyłem że czasem po dłuższej jeździe, EGR pokazuje 100,6% (?!), oczywiście na biegu jałowym. Zawór jest wymieniony na nowy, więc to raczej wina sterowania/czujników. Dodam że od samego początku wydaje mi się że auto nie ma takiego buta jak powinno mieć, jedzie bardziej jak B5 w 110ps, choć czasem ma przebłyski że mnie mocno zaskoczy. Jeżdżę pół na pół trasa/miasto. Miasto też raczej obwodnicą, gdzie mu nie żałuję. Zawalony DPF? Czujniki do wymiany? Jakieś pomysły? Bardzo proszę o pomoc.
  4. Ja do swojego na swojego mazuta nie mam już pomysłów... Wczoraj napisałem że jest ok. Ale chyba nie jest. Opiszę co robiłem i jak. Próba pierwsza: Przed wyjściem z pracy zapaliłem go na 10-15min, temp. na zewnątrz 3*C. Dojechałem do domu (z przystakiem w sklepie), odległość 7km, z czego 5 to dwupasmówka, prędkość ok 120-130. Temperaturę złapał (wg. zegarów), chłodnica letnia, zbiornik wyrównawczy zimny, więc termostat się otwiera, gdyż wczoraj była zimna. Jedyna co mnie zdziwiło, to na światłach, tuż pod samym domem spadał teperatura na 75*C, jak ruszyłem to wróciła na środek. Nawiew dmuchał dość mocno, więc ok. Próba druga: Auto stało jakieś 4H, 2*C na zewnątrz. Podłączyłem VAGa, klimatronik ustawiłem na 49C (mam jeden wyświetlacz). Przed zapaleniem na 49C pokazywał 30*C, natomiast VAG w silniku na 007 pkazaywał 22,5*C ciecz, paliwo 29*C, powietrze 18*C. Czyli niby ok. Zapaliłem, rozgrzałem silnik (ok. 2000obr. na postoju). Po 3 kawałkach santany (czyli jakichś 15min), VAG wskazywał 90*C, klimatronik 87-88*C - Czyli rozrzut do przyjęcia. Pojechałem na małą trasę, najpierw w miarę noramlnie i ku mojemu zdzieniu po 1km VAG 96*C, klimatronik 93*C. Wyskoczyłem na dwuaps, 130km/h, VAG 100-101*C, klimatronik 98-99*C! Chyba deczk za dużo. Wracałem normalną drogą 70-80km/h to temp. kolejno 98-99 i 95-97. Wróciłem, chłodnica zimna (całkiem zimna), wąż z góry cieły, zbiornik wyrównawczy lekko ciepły. Że tak zapytam WTF? Przyszło mi do łba że termostat mógł się zatrzymać w jednej pozycji. że na mrozy za dużo a na aktualne temperatury za mało. Z tym że jak 2 miesiące temu bawiłem się wagiem to kanał 007 potrafił pokazać 105*C na postoju. Olałem to gdyż myślałem że to może czujnik przy samym bloku silnika i że to wskazanie chwilowe. Od tego czasu zrobiłem jakieś 6 może 7 tyś. km i silnik chodzi, ma moc i nie kopci :/ Znowu zepsułem auto, czy jak? do tego co patrzyłem u siebie, ale też i w oplu (wiem, wstyd mi, sorry) to do 50*C będzie szybko rogrzewać każdy silnik
  5. No tak jak u mnie Z tym że wczoraj było około 0*C i wszystko było w porządku, pod 14km złapał 90*C i tak już zostało, a jechałem dość emerycko.
  6. W moim przypadku też mi przyszedł do głowy termostat, z tym że był wymieniany 2 miesiące temu i do tej pory jak nie było problemów, poza tym w zbiorniczku wyrównawczym nic się nie dzieje, tzn. płyn jest zimny i nie ma obiegu :/. Wczoraj było -15*C, dziś jest ok 0*C, zobaczę jak dziś się będzie zachowywać.
  7. Heh, mam podobny problem. A konkretnie po przejechaniu 20km średnim tempem (ok. 1800obr) nie chce mi skubaniec złapać temperatury, zostaje na max 75*C. Z ciekawości podpiąłem VAG'a i nie wiem co sądzić: -Temperatura zewnętrzna -14*C -temperatura cieczy (wg. sterownika silnika) 62*C po przejechaniu 20km i 5min postoju. Następnie przez ok 10-15min trzymałem go ok. 2100-2200obr. (na postoju) i doszedł do 84*C, nawiew włączony (22*C). - Temperatura zasysanego powietrza 7*C - Temperatura paliwa 27*C - Termostat wymieniony początkiem października - górna rura od chłodnicy miękka, lekko ciepła, mało cieczy w środku(na oko, czy raczej na rękę 15*C) - zbiornik wyrównawczy zimny. Czy coś jest nie halo, czy wszystko ok, bo już zgłupiałem :/ Cholerny opel 2.2Dti potrafił złapać temperaturę po 10km, a tdik nie chce :/. Przyszło mi do łba że może być mało płynu, może gdzieś uciekać. Ale po odkręceniu korka ze zbiornika wyrównawczego, ani nie zassał powietrza, ani poziom w nim się nie zmienił, nawet podczas dodawania gazu. Co myślicie?
  8. Shimo

    [ALL B5] Zegary z A6

    Siemano! Jak pisałem wcześniej mam problemy ze wskazaniami zegarów, problem próbowałem rozwiązać, ale niestety ciągle jest coś nie tak. Znajomy załatwił mi zegary z a6 C5 z pełnym fis'em, rok chyba 2003. Czy jest szansa zaadaptować te zegary?
  9. Siemano, mam problem ze wskaźnikami od temperatury silnika, oleju, paliwa, voltomierzem i temperatury zewnętrznej. Generalnie zawyżają, temp. silnika i oleju o jakieś 2*C, paliwa o jedną kreskę czyli 1/4 baku (rezerwa zapala się poprawnie, czyli aktualnie w 1/4 baku ), a voltomierz zawyża o jakieś 2V. Byłem na diagnostyce, gościu sprawdzał wagiem położenie wskazówek i faktycznie jak powinny być na środku, to wychylają się dalej o powyższe wartości. Gościu stwierdził żebym rozebrał zegary i ręcznie poustawiał wskazówki, co nie wydaje mi się najlepszym rozwiązaniem. Vag wykazał błędy zegarów. Macie może jakiś inny pomysł jak ten problem rozwiązać? Jakaś kalibracja softu czy coś?
  10. A może Focal? Już nawet z najniższej półki Acces zestaw 165mm brzmi bardzo dobrze (jak na 400zł) lub drożej Polyglass. Z tym że Focala trzeba lubić, jest specyficzny. Dołem raczej nie powala, ale za to średnica Trzeba też do nich dobrego napędu. Miałem niegdyś w golfie MK4 Poligalsy 165 + wzamk Xetec'a + Pioniera DEH6000UB + Vifę PL22 (tak HA) i byłem z tego cholernie zadowolony. Nie jest sprzęt na dyskotekę, ale do rocka, latino, pop-rocka rewelacja. Kuplowi instalowałem niegdyś accesy i też byłem w szoku że głośniki z norauto potrafią tak zagrać
  11. Siemano, jestem Shimo z BB, dopiero szukam własnej a4'ki, ale to już nie długo
×
×
  • Dodaj nową pozycję...