
octi
Pasjonat - Nowicjusz-
Postów
15 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Reputacja
0O octi

Informacje
-
Imię
Tomek
-
Miasto
Siedlce
Auto
-
Model
A4 B6
-
Nadwozie
Avant
-
Rok produkcji
2003
-
Silnik
1.9 TDI PD
-
Kod silnika
AVF
-
Napęd
FWD
-
Skrzynia
Manual
-
Paliwo
ON
Ostatnie wizyty
Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.
-
a widzisz następnym razem tak się zrobi bo autentycznie już myślałem, że kupiłem skopaną pompę
-
wczoraj wpadłem na ten wątek i stwierdziłem, że dotyczy także mnie (cieknąca ropa z pompy tandem, dziwne przeładowania najczęściej krótko po uruchomieniu silnika i na koniec dla pewności test wakuometrem takim samym jak na filmie - wynik? Ewidentnie małe podciśnienie i spadające szybko po zgaszeniu silnika) Udało się wydostać pompę i w drogę ... (siedział oczywiście LUK z literką E na końcu, podkładka metalowa, gumowy wąż pod pompą wyglądał oczywiście jak galareta od zalewania go ropą) Pierwsze kroki skierowałem do ASO VW. Zakupiłem nową podkładkę metalową 038 145 215 (36zł) i nowy wąż gumowy od cieczy chłodzącej 038 121 473 (72zł). Na szrocie wyszarpałem używkę pompę Bosha (190zł) z wkręcanym króćcem podciśnieniowym. Jest trochę masywniejsza od mojego LUKa ale oczywiście wszystko pasowało. Problem był z odpaleniem. Dopiero chyba za trzecim albo czwartym razem po ok 10-15s kręcenia za każdym razem. Sam zapłon w celu uruchomienia pompy w zbiorniku też chyba z 15 razy. Ale odpalił jakoś. Efekty? Pozytywne. Podciśnienie w zielonym polu wakuometru. Po zgaszeniu silnika trzyma podciśnienie bez żadnego spadku na zegarze. Gaszenie silnika bardziej miękkie niż dotychczas. Małe przeładowania jeszcze się trafiają ale znacznie rzadziej i dopiero między 3,5-4 tys obr. Pewnie dlatego, że jeździłem tak ponad pół roku i geometria trochę się przycięła. Liczę, że kilka dłuższych odcinków z przebutowaniem doprowadzi ją całkowicie do porządku. 2003r model 2004, AVF
-
co z EGR? Zaślepiony?
-
Uderz to Marcina z forum, nick dzik, on Ci to wyceni. Ja brałem od niego szklanki w zeszłym tygodniu do AHFa 1,9 tdi. Wyszły po 17pln za szt, firmy INA. Myślę, że do pompowtrysków nie będzie jakoś strasznie drożej.
-
dokładnie - Białobrzegi po drodze do Radomia. Autko kupione. Silnik BMN. Z DPFem He, pożyjemy zobaczymy. Ciągnie fajnie. Ale wielkiej różnicy w porównaniu do 130KM AVF chyba nie widzę. Może dlatego, że to autko nie dla mnie, tylko dla brata. Ja jestem wierny A4
-
aha i tu już jest mały problem, tak? Program - powiedzmy - da radę zdobyć. Gorzej z kablem po can. Tak? Oczywiście mówimy o rozsądnych cenach i domowym użytku.
-
Witam. Pytanko: Czym to zdiagnozować? Chodzi konkretnie o Octavie RS 2.0 TDI 170KM 2007r.. Nie wiem jakie jest oznaczenie silnika. Do tej pory w swojej A4 B6 używałem VAGComa 3.11. Jutro planuję oglądanie takiego auta i nie wiem czy moim sprzętem jestem w stanie się podłączyć do niej. Potrzebuję VCDSa? Bo jeśli tak to mój kabel chyba tego nie obsłuży bo chyba maksymalnie 409-1 obsługuje. Proszę o pomocne wskazówki bo rano wyjazd. Z góry dzięki. Pozdrawiam.
-
[ALL B6/B7] Regeneracja tylnego spryskiwacza z mechanizmem napędu wycieraczki.
octi odpowiedział(a) na zagma temat w Audi A4 B6/B7
dzięki airbob Tego się obawiałem Niestety chyba zrezygnuję z naprawiania tego spryskiwacza. Jakoś mi się nie widzi rozbieranie podsufitki. Czy tam są takie same metalowe zatrzaski jak w tapicerce klapy bagażnika? Jasny gwint - masa roboty. Może latem jak będzie cieplej i plastiki będą trochę elastyczniejsze niż teraz. Aha, może pamiętasz jak zdjąć ten plastik, który zakrywa zawias (znaczy ten, który porusza się razem z zawiasem). Tą długą listwę zdejmowałem, ten plastik nad zawiasem też (oczywiście coś pękło) a tego osłaniającego zawias - nie ruszałem. Jeszcze raz dzięki za wyczerpujący opis -
[ALL B6/B7] Regeneracja tylnego spryskiwacza z mechanizmem napędu wycieraczki.
octi odpowiedział(a) na zagma temat w Audi A4 B6/B7
Panowie wszystko jak piszecie. Rozebrałem klapę, żeby naprawić silniczek otwierania klapy. Zajrzałem też do mechanizmu wycieraczki - masakra - z zewnątrz nówka, wewnątrz pełno szlamu i rdzy. Największy problem mam ze spryskiwaczem, który gdzieś się rozszczelnił na wysokości chyba przejścia z podsufitki w klapę. Jak używam spryskiwacza to robią mi się zacieki wewnątrz na podsufitce z prawej strony a przy zaciągniętej rolecie bagażnika, mam kałużę na niej. Na szybę leci tak powiedzmy do 1/3 wysokości od dołu. Jak uszczelnię mechanizm zakładając oringi to pewnie jeszcze bardziej będzie się lało. Dysze przedmuchane od wewnątrz od strony mechanizmu. Są drożne. Macie jakieś doświadczenia w tej sprawie? Gdzie to może cieknąć? Jak się do tego dobrać? Spryskiwacz potrzebny a jasna tapicerka z zaciekami nieciekawie wygląda -
sprawdź czy sztanga chodzi przy turbo, nie wiem jak ona jest umiejscowiona w AFN ale powinieneś przy dobrym dostępie ręcznie ją ruszyć jakieś do 2 cm. Jak ją rozruszasz może być lepiej. Oczywiście VAG również - BS 11 i obserwujesz czy chodzi. Tu masz filmik
-
tak jak w poprzednim wątku kolega BartoszBB Ci napisał - przepływka mierzy źle (czyszczenie bądź wymiana), turbina przeładowuje (przyczyn może być wiele - szczelność przewodów, N75, nieruchoma sztanga, zapieczone łopatki turbiny)
-
dynamiczne robisz w Measuring Blocks a Ty pewnie próbujesz w Basic Settings i masz error po dodaniu gazu
-
Promocyjne ceny na Motul, Liqui Moly, Valvoline. Części samochodowe najtaniej.
octi odpowiedział(a) na dzik temat w Pro Choice
Dzięki Marcin Ekspresowa odpowiedź na maila i ekspresowo paczka dotarła do mnie z tym co chciałem. Śmiało polecam wszystkim. Pozdrawiam -
Witam Szanowne Grono Mam 1BE. Chciałbym podnieść auto czyli zmienić na standard 1BA. Pytanie: Czy wystarczy zmienić tylko sprężyny? Czy trzeba razem wymienić sprężyny z amortyzatorami? Na 1BE jeździ się doskonale, tylko przeraża mnie zima i żona, która czasami ma okazję jechać Audiczką :confused4:Rozumiecie sami