Skocz do zawartości

mario.a

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    0
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O mario.a

Osiągnięcia mario.a

0

Reputacja

  1. jak auto naprawione to pole manewru jest mniejsze ale: - żądaj przesłania kosztorysu - jest to obowiązkiem T.U. zwłaszcza kiedy otrzymałeś kwotę bezsporną szkody. - jeśli zakres uszkodzeń OT nie będzie się zgadzał możesz złożyć odwołanie ale jeśli pojazd jest już naprawiony to nie zostanie uznane zgłoszenie dodatkowych uszkodzeń które nie mogły być stwierdzone podczas 1 oględzin ( np. absorber zderzaka jeśli był uszkodzony a nie został ujęty - nie udokumentujesz teraz jego uszkodzenia). Nie informuj TU o naprawie pojazdu, zgłoś swoje ewentualne roszczenia co do przyznanego zakresu likwidacji szkody. TU posiada dokumentację fotograficzna i nie zawsze ewentualne odwołania są rozpatrywane/uznawane po dodatkowych oględzinach. - Twoje auto jest niestety za stare na zgłoszenie roszczenia utraty wartości po szkodzie - ( max. 5 latki i to tez w stanie igła - za zwykle roszczenie obowiązuje do 3 lat ) i co ważne wyłącznie w przypadku udokumentowania naprawy pojazdu. Jeśli nie przedstawiłeś faktur za naprawę a nawet przedstawisz pojazd po naprawie zakwestionują Ci technologie naprawy argumentując że np. naprawę wykonano na częściach używanych.
  2. szkoda likwidowana jest z dobrowolnego ubezpieczenia AC a więc: - powołanie innego rzeczoznawcy aby zrobił kosztorys po innych stawkach nie ma racji zastosowania - możesz się odwoływać od zakresu likwidacji szkody (jeśli czegoś nie ujmą w Ocenie Technicznej) ale nie od stawki w kosztorysie ( brak podstaw prawnych). Jedyna opcja to naprawa bezgotówkowa ale jeśli masz zastosowaną amortyzację to licz się z ewentualną dopłata za naprawę bo będą potrącenia na kosztorysie z ASO/serwisu. - nie otrzymasz "wartości średniej" pomiędzy wyceną T.U. a ASO - jeśli nie dokumentujesz poniesionych kosztów naprawy tzn. nie przedstawisz faktur za naprawę obowiązują stawki T.U. z wyceny. Jeśli naprawiasz pojazd w serwisie to stawki są uzależnione od specjalizacji serwisu tzn. serwis bez autoryzacji ma stawki niższe niż ASO. - auto możesz naprawiać bezgotówkowo zawsze - nawet po odbiorze kwoty bezspornej szkody. Jej przyjecie nie zakańcza procesu likwidacji szkody ( klauzula niedozwolona) ale sprawdź zapis w OWU swojej polisy jakie masz warunki. - uszkodzenie felgi zgłaszasz do Assistance z inf. do PTU. Assistance jest zewnętrznym podmiotem więc i tak PTU skieruje Cię do nich lub ewentualnie samo skieruje sprawę do rozpatrzenia w Assistance - jak złożysz reklamację z żądaniem pokrycia powstałej szkody za felgę do przyśpieszysz termin jej rozpatrzenia - sprawa nie będzie leżeć w PTU. Oczywiście możesz złozyć też pismo do PTU w którym inf. o zaistniałym uszkodzeniu aluminiowej tarczy koła i wysokością swojego roszczenia. Poczekaj na oględzin Rzeczoznawcy- niech pojazd zostanie rozbrojony w jego obecności do oględzin i na tej podstawie otrzymasz stosowną ocenę. Zwracaj uwagę na to co rzeczoznawca pisze w OT ( nie wiem czy PTU ma swoich rzeczoznawcy terenowych czy zewnętrznych np. z PZM ) - to co on napisze w OT jest podstawą likwidacji szkody przez PTU. OT trafia do rzeczoznawcy z PTU jeśli ocena terenowego będzie ok i wszystko ujmie jak nalezy oraz wykona dobre zdjęcia to znacznie przyśpieszy to zarówno czas likwidacji jak i poprawność wyceny zakresu szkody. Nie sugeruj się wyceną jaką otrzymasz bo będzie tam stawka najwyżej 60pln za 1 RBG a serwis życzą sobie od 110-160pln - taki urok wyliczenia kosztorysowego - otrzymany kosztorys traktuj jako określenie zakresu uszkodzeń pojazdu a nie kosztu jego naprawy.
  3. - przedstawiony kosztorys traktuj jako wstępną ocenę techniczną- zarówno stawki za RBG blach-lakierniczą, oraz potrącenia są stosowane w rozliczeniach kosztorysowych w których nie musisz udokumentować naprawy auta - bierzesz $$ i naprawiasz co chcesz i w jakim zakresie chcesz. Przedstawiony kosztorys stanowi tak zwaną " kwotę bezsporną szkody" - możesz ją odebrać i potem zdecydować się na naprawę w serwisie oraz rozliczyć szkodę na podstawie faktur za naprawę - na zgłaszanie dodatkowych roszczeń masz 10 lat zgodnie z ustawa ubezpieczeniową. Jeśli mogę coś zasugerować: - wykonaj oględziny pojazdu w serwisie celem rozbrojenia auta czyli przygotowania go do oględzin po wstępnym zdemontowaniu części uszkodzonych. Oględziny pierwotne są wykonywane " na placu" bez możliwości sprawdzenia wewnętrznych uszkodzeń pojazdu. Jeśli auto naprawiane będzie w serwisie serwis może zgłosić "dodatek" w trakcie naprawy pojazdu celem zmiany (poszerzenia) zakresu likwidacji szkody. - nie baw się w regres - postępowanie regresowe jest długotrwałe - tzn. postępowanie uproszczone wg. porozumienia ogranicza kwota 4000pln - po jej przekroczeniu T.U . weryfikują dokumenty w taki sam sposób jakby szkoda była likwidowana u nich. Dodatkowo jak zgłosisz szkodę ze swojego AC to masz szkodę na polisie do czasu zakończenia regresu - ważne w przypadku np. przedłużania polisy tracisz część zniżek ( tak jakbyś szkodę spowodował ze swojej winy) do czasu wypłaty - wtedy resetują szkodę na twoje polisie. - znajdź serwis który Ci odpowiada ( wybierasz serwis jaki chcesz T.U. nie może Ci ograniczyć wybór. np. bo serwis jest za drogi) upoważnij ich do naprawy bezgotówkowej z zastrzeżeniem w upoważnieniu że kasę dostaną po wykonaniu naprawy. - jeśli wybrany serwis nie ma bezpłatnych pojazdów zastępczych - z polisy OC sprawcy przysługuje Ci pojazd zastępczy na czas naprawy jeśli np. nie masz jak dojechać do pracy, masz dziecko na wychowaniu lub opiekujesz się osobą starszą . Piszesz pismo do T.U. sprawcy w którym inf. o konieczności wynajmu pojazdu zastępczego na ich koszt w jednym z w/w przyczyn ( przyczyna nr. 2 i 3 działa lepiej niż 1 bo mogą ci sprawdzić czy np. nie masz autobusu ze swojego miejsca zamieszkania do miejsca pracy - pogorszenie warunków poruszania się bez auta nie jest argumentem do rekompensaty auta zastępczego). Poproś T.U. o wyliczenie TCN - technologicznego czasu naprawy na podstawie kosztorysu z serwisu - będziesz wiedział za jaki czas pokryją Ci koszt wynajmu auta oraz dodaj do tego 2 dni na podjęcie i zdanie pojazdu zastępczego. - jeśli pojazd był igła bez wcześniejszych uszkodzeń i jego wiek nie przekracza 5 lat masz prawo zgłosić roszczenie utraty wartości pojazdu w związku z powstaniem szkody - niestety ustawa nie precyzuje szczegółów postępowania T.U. - każde takie roszczenie jest rozpatrywane indywidualnie - jeśli je odpowiednio udokumentujesz masz prawo otrzymać zadośćuczynienie za szkodę. Reasumując - nie opłaca się zgłaszać dodatku tylko dla zmiany kwalifikacji jednego elementu - lepszym rozwiązaniem jest oddanie pojazdu do serwisu i niech oni to zrobią poprzez argumentację o " nietechnologicznym sposobie naprawy ujętym w OT z ubezpieczalni" - np. błotnik jest przełamany. Taka argumentacja ze strony serwisu będzie przez T.U. a tym samym rzeczoznawcę wzięta poważniej pod uwagę niż Twoje argumenty że nie chcesz mieć szpachli na aucie. W przypadku naprawy w serwisie stawka roboczogodziny będzie stanowczo wyższa i zależy od rangi serwisu - autoryzowane w Wawie i okolicach mają 130-160 pln za 1 rbg a tutaj masz 70pln w wycenie, w serwisowym kosztorysie nie masz potrąceń AZT 67% ( chyba że na elemencie były wcześniejsze naprawy które nie zostały usunięte) oraz zapominają o takich szczegółach jak np. konserwacja profili zamkniętych .
  4. Zgodnie ze świecką tradycją jako nowy na forum chciałbym się przywitać. Posiadam A4 B6 1.8T po niewielkich modach.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...