
sebolec
Pasjonat - Nowicjusz-
Postów
14 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Reputacja
0O sebolec

-
Ja myślę, że przede wszystkim należy zacząć od sprawdzenie wentylatorów. Czy w 2,6 jest wisko? Jeśli jest, to wentylator silnika powinien chodzić cały czas. I nie powinien dawać się łatwo zatrzymać. Jeśli jest elektryczny, to sprawdź przy jakich temperaturach włączają się poszczególne biegi. Szczegóły diagnostyki znajdziesz w archiwum forum. Pozostałe typowe awarie układu chłodzącego to wspomniany wcześniej przez zegarmistrza termostat, pompa wody i niedrożna chłodnica. Termostat z reguły powoduje niedogrzanie silnika, ale chyba nie zawsze tak jest i pewnie w niewielkim odsetku przypadków zacina się w pozycji zamkniętej, ale to powodowałoby dosłownie gotowanie się płynu. Uszkodzona pompa wody z kolei daje efekty odwrotne do Twoich, tj. przegrzewanie się w czasie jazdy, pod obciążeniem, a spadek temperatury, gdy auto się zatrzymuje. Wstępnie można ją wykluczyć. Przytkana chłodnica może utrudniać obieg wody. Przy niskich obrotach - kiedy stoisz - pompa wody daje mniejsze ciśnienie i płyn słabo krąży w układzie, a silnik się grzeje. Gdy ruszasz obroty rosną, ciśnienie dawane przez pompę też i temperatura płynu spada, bo zaczyna on prawidłowo krążyć. Powodzenia.
-
Na smołę najlepiej użyć dedykowanego środka. Ja używam Autoglym Intensive Tar Remover. A glinki szkoda na taki "gruby" brud. Glinkę wypuszczać dopiero na niewidoczne zabrudzenia w celu wygładzenia lakieru. Po wcześniejszym zmyciu syfu.
-
Tak, olej grzeje się wolniej, ale wszystko jest w porządku.
-
[B5 ADR] Cechy charakterystyczne zawieszenia sportowego 1BE
sebolec odpowiedział(a) na endriuu temat w Audi A4 B5
20mm to jeszcze nie jest zglebione auto, a poza tym bilstein b4 występuje w dwóch wersjach amortyzatora: jednej przeznaczonej do standardowego zawieszenia i w drugiej do obniżonego. -
No i średnica koła zaniżona strasznie. Wskazania licznika przy takim profilu są nic nie warte. :>
-
Ta opona nie będzie bardzo naciągnięta*, ale za to będzie balonem jak cholera! Wiem, bo testowałem taką konfigurację w 80 b4, też sądziłem, że 215/55 będzie fajne, ale to była stylistyczna porażka na całej linii. Felga gubiła się w wysokiej gumie, a kiepski efekt potęgował jeszcze rant, który chował felgę do środka i jeszcze ją pomniejszał. *niestety przy tej szerokości opony rant felgi w ogóle nie będzie chroniony przez oponę, i szybko go zniszczysz w warunkach normalnej eksploatacji [edit] Borbet bs 16x9, Michelin Pilot Primacy 215/55, H&R -35mm:
-
[B5 ADR] Cechy charakterystyczne zawieszenia sportowego 1BE
sebolec odpowiedział(a) na endriuu temat w Audi A4 B5
Fajnie, że w końcu udało się Wam wyjaśnić jakie amortyzatory zafundowała nam fabryka, że nasze samochody z 1BE są takie twarde. Czy ktoś z Was wymieniał owe BOGE Audi Sport na Bilstein B4 do samochodów z obniżonym zawieszeniem i może podzielić się opinią na temat komfortu i prowadzenia auta na takim zestawie? -
Reflektory zespolone po II lifcie - rezanie i montaż
sebolec odpowiedział(a) na endriuu temat w Audi A4 B5
Nie są wymagane, to element wyposażenia. Wadą przeciwmgielnych w zderzaku jest ich popularność wśród amatorów cudzej własności. -
Reflektory zespolone po II lifcie - rezanie i montaż
sebolec odpowiedział(a) na endriuu temat w Audi A4 B5
Ze schematu wynika, że przeciwmgielne pozostają bezużyteczne. Ktoś ma jakiś pomysł jak to zagospodarować? -
Reflektory zespolone po II lifcie - rezanie i montaż
sebolec odpowiedział(a) na endriuu temat w Audi A4 B5
A jak te lampy Depo spisują się zimą? Dalej bezproblemowo? Głównie mam na myśli szczelność klosza. -
[B5 AEB] program dla 1.8T po hamowni
sebolec odpowiedział(a) na platiniumm temat w Wykresy po modyfikacjach
Szkoda tylko, że tak po kosztach na allegro nie da się zestroić większego turbo i wtrysków. :> -
Oficjalnym tunerem A4 klubu to może nie... tylko grona zblokowanych w dieslu. [no offence please ]
-
Właśnie - jak to zrobić z tym rozmiarem? Letnie ogumienie mam 205/60/15, a zimowe 195/65/15. Wszystko niby super poprawnie dobrane, ale... chętnie kupię sobie nowe zimówki, i nie ukrywam, że wolałbym 205/60 bo się fajniej jeździ. Chyba na szerszej oponie też jakoś się przecież przekopię przez ten zasypany, zaśnieżony, zmrożony Wrocław. Co myślicie?
-
[B5 AEB] program dla 1.8T po hamowni
sebolec odpowiedział(a) na platiniumm temat w Wykresy po modyfikacjach
Problem, że taki tuner, choćby nie wiem jak bardzo rzetelny, nie będzie zachęcał do zakupu chipa za 300 zł, podczas gdy on ma w swojej ofercie to samo za 1000-2000 zł. I tu leży pies pogrzebany, bo jeśli by się zmówić na forum, a wystarczyłoby 10 osób, to myślę, że można przy kosztach własnych 50-60zł na osobę prześwietlić takiego chipa na wylot (grupowy zakup jednego chipa, montaż w aucie doświadczalnym, hamownia, ekspertyza tunera na temat jakości zawartego na chipie programu), i mieć pewność czy taki zakup można polecić czy nie, oraz co najważniejsze czy silnik będzie latał długo w takiej konfiguracji, czy się wysypie po XX tys. km. Bo racjonalne jest, że nikt z nas nie chce przepłacać za program do seryjnego auta. Kłopot tylko w znalezieniu szlachetnego tunera, który nie będzie miał oporów powiedzieć prawdy, jeśli okaże się, że chip za 300 zł w niczym nie ustępuje programom wgrywanym za 1500 zł... Bo przecież on straci potencjalnych klientów, a wiedza w biznesie sporo kosztuje, więc kto chętnie będzie się nią dzielił? -
Choć osobiście jestem przeciwny istnieniu na forach internetowych działów pokroju newbie niniejszym czynię zadość regulaminowi ustalonemu przez społeczność a4-klub. Nazywam się Sebastian, mieszkam we Wrocławiu, mam audi a4. Audiholikiem jestem od 3 lat i wcale mi nie przechodzi. Na co dzień ubolewam nad brakiem quattro i wymądrzam się na forach internetowych. :>