Skocz do zawartości

archie39

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    22
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O archie39

Informacje

  • Imię
    Artur
  • Miasto
    Kielce

Auto

  • Model
    A4 B5
  • Nadwozie
    Limuzyna
  • Rok produkcji
    1998
  • Silnik
    1.9 TDI
  • Napęd
    RWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    ON

Osiągnięcia archie39

0

Reputacja

  1. dzięki, spróbuje najpierw złożyć tak jak powinno być - może będzie lepiej, chociaż podobno lepsze jest wrogiem dobrego
  2. ale na tych zdjęciach dokladnie to jest pokazane chyba, że u mnie wyświetla się co innego Pompa jest zablokowana trzpieniem 15,5mm, wałek płaskownikiem 4,5 mm, a znak na wale przesunięty jakies 8 mm w lewo i chciałem się dowiedzieć dlaczego bo wg mnie powinien dotykać prawej strony okienka. Blokada wałka rozrządu zapiera się o drugą część klawiatury i po zmierzeniu wałek jest przestawiony o 0,8 mm w lewo, ale pompa jest zablokowana więc regulacja dopiero po odkręceniu śruby kółka rozrządu. Jak dla mnie to całość jest przesunieta w lewo wzgledem pompy wtryskowej i teraz nie wiem czy nowy pasek zakłdać tak jak fabryka przykazała bo pewnie na wale trzeba będzie przesunąć o 1 ząb czy ustawić tak jak na starym pasku skoro silnik dobrze pracuje. Sorry za jakośc zdjęć, ale robilem je telefonem i bez lampy bo mi się bateria rozładowała.
  3. Witam, Odgrzeję trochę temat, Dzisiaj zabrałem się za wymianę rozrzadu w AFN-ie i chciałby zasięgnąć porady czy takie ustawienie znaku na wale jest OK. Na zdjęciach i filmikach w necie 0 jest prawie przy końcu okienka a u mnie po zablokowaniu pompy wtryskowej znak na wale jest jakieś 8 mm od prawej strony. Wałek rozrządu po założeniu blokady jest około 0,8 mm przesunięty w lewo ale z tym to nie ma problemu bo odkręcę koło pasowe i ustawię równo. Zastanawia mnie ten znak na wale. Czy pasek mógł się tak rozciągnąć, że znak się przesunął. Porobiłem fotki na starym pasku. Ktoś porobił znaki na kółkach i znaki idealnie się pokrywają, ale na wale jest zonk. Silnik bardzo dobrze odpala, dość żwawo reaguje na gaz, kąt statyczny na rozgrzanym siniku ma 32. Po wymianie sprawdzę i ustawię na 49-53 na rozgrzanym lub jak niektórzy robią na ok. 60 na zimnym. Prawdopodobnie gdybym chciał wał ustawić na znak to musiałbym przestawić go o 1 ząb. Czy taka zmiana nie pogorszy pracy silnika czy lepiej ustawić tak jak jest teraz skoro silnik dobrze chodzi. pompa wtryskowa koło wałka rozrządu znak na wale blokada wałka rozrządu
  4. dzięki bo już myślałem, że poprzedni właściciel zaoszczędził na częściach
  5. Mam pytanie odnosnie tego elementu zaznaczonego na zdjęciu, czy tam powinno być coś przykręcone czy to tylko producent tak na wszelki wypadek to stworzył?
  6. jak juz zmieniać ten łańcuszek to chyba od razu można chyba wymienić też uszczelniacze zaworów. Ktoś się orientuje jaki jest koszt?
  7. cześć, potrzebuje kpl. rozrządu do 1,8 ADR 1995 plus pompa wody. Rozrząd chyba jeszcze nie był wymieniany (190tys) więc potrzebowałbym kpl z napinaczem nowego typu, jaka cena? Ile kosztowałoby 5L motula 10w40 plus filtry oleju, paliwa i powietrza? pozdr,
  8. archie39

    [B5 ADR] Zapach benzyny

    Na prawym przednim błotniku (dostęp po zdjęciu nadkola) znajduje się filtr węgla aktywnego i jeśli jest uszkodzone nadkole to mogą ulec również uszkodzeniu rurki, które do niego prowadzą lub sam filtr. Wtedy opary paliwa dostają się do kabiny i zacząłbym od sprawdzenia tego. edit odnośnie benzyny z wydechu to raczej jest to woda bo inaczej to byś wyleciał w powietrze,
  9. No więc podłaczyłem dzisiaj go pod vaga. Pompa rzeczywiście pracuje bo przy teście wtrysków cały czas buczy. Nie wiem dlaczego wywala przy teście na zaworze aktywnego węgla (wykonanie operacji jest w tym momencie niemożliwe). Suma sumarum bryka odpaliła, ale w czasie kręcenia musiałem pompować pedałem gazu i chyba za 3 razem. Temperatury pokazuje własciwe, w immo żadnych błedów nie ma, w silniku były 2 błedy sporadyczne - czujnik spalania stukowego na 3 cylindrze (177735, który za kazdym razem się pojawia oraz 17978 moduł sterujący zablokowany, który tez z tego co pamiętam co jakiś czas się pokazuje (ostatni raz vagiem sprawdzałem go z rok temu). Po wykasowaniu juz się nie pojawiły. Co mnie niepokoi to po odpaleniu pojawiło się delikatne pukanie/klepanie tak jakby jakis zawór się zawieszał, mam nadzieje, że to nie panewka. W czasie pracy żadnych błedów nie pokazuje, klepanie zniknęło po nagrzaniu do 90C. Słychać jakieś buczenie jakby nieszczelny układ wydechowy w okolicach kata - będę musiał jechać do tłumikarza. Po rozmowie z żoną okazało się że to klepanie na zimnym to już od pewnego czasu jest, ale jej to nie przeszkadzało . edit dzisiaj żona normalnie odpaliła, ale muszę pojechać do mechanika bo niepokoi mnie to pukanie na zimnym silniku, plus znowu trzeba będzie przyjrzeć się przegubom (2 lata temu wymieniane) i układowi kierowniczemu bo żona mówi, że coś jej "strzela" jak skręca .... W 1.9 tdi wogóle nie słychać wspomagania a w tym 1,8 buczy od początku i wymiana pompy po urwaniu poprzedniej niewiele wniosła poprawy. W sumie to nie wiem co mu było z tym odpalaniem i mam nadzieje, że się to nie powtórzy. W vagu właczyłem tylko powrót do ustawień pierwotnych. Byc może coś się w ecu pomieszało. Myślałem, że to może paliwo, ale wtedy dzisiaj byłoby to samo.
  10. dzięki, sprawdzę ten czujnik. w którym miejscu w adr on się znajduje? jesli ściągnie się wtyczkę to czy powinien wystartować w trybie awaryjnym? na razie z braku czasu przy pomocy żony sprawdziłem tylko pompę paliwa i to, że pasek rozrządu na szczęście oprócz tego, że jest to jeszcze się kręci więc nie oberwało zębów. jak postoi dłużej to tak jakby sprężanie się pojawiało. Przyzwyczajony jestem do diesli więc benzyna to prawie bezgłośnie dla mnie chodzi przy rozruchu . Czy pompa paliwa powinna się właczać po przekręceniu stacyjki i powinno to byc słyszalne? Nie słyszałem pracy pompy po zdjęciu metalowego dekla. Czyżby znowu padła... Który bezpiecznik jest do pompy paliwa? Dzisiaj mam impreze wdomu więc pewnie znowu nic nie zrobię, ale wstepnie umówiłem się z mechanikiem, że jak nic nie wskóram i będzie miał chwile czasu to weźmie sprzęta na lawete i zabierze się za niego kompleksowo. Mam zamiar przy okazji wymienić rozrząd z pompa wody bo nie był wymieniany przy zakupie czyli jakieś 3 lata temu.
  11. Podłącze się się pod temat chociaż u mnie to wogóle już nie chce odpalić. Autem jeździ żona i dzień wczesniej mówiła, że po odpaleniu silnik nierówno pracuje. Wczoraj wieczorem nie chciał wogóle odpalić. Jak włączyłem rozruch to myslałem, że padł rozrusznik (nie zazębia) bo wogóle nie było słychać silnika tylko jednostajny liniowy dźwięk rozrusznika. Od razu poleciałem zobaczyc czy jest pasek zębaty, ale na szczęście był chociaż po ciemku to nie było za bardzo widać co jest na dole. Jeszcze raz pokręciłem rozrusznikiem i dopiero po paru sekundach pojawia się delikatne sprężanie, ale nie odpala. Do tej pory odpalał od strzała. W zeszłym roku wymieniona była pompa w baku na nową i od tego czasu nie było problemu z odpaleniem. Pod VAG go jeszcze nie podłaczałem bo troche nie mam czasu. Czy mogło pójść sterowanie zaworami czy przeskoczyć pasek lub napinacz paska powiedział papa. Od kilkunastu lat nie jeżdżę silnikami benzynowymi i nie pamietam jak się je diagnozuje - z tym do tej pory nie miałem problemów poza łykaniem oleju. Z tego co pamiętam to do rozruchu w benzynie potrzebna jest iskra i paliwo a tym wszystkim steruje ECU na podstawie wskazań czujników. Czy jest jakiś czujnik położenia wału? Rozumiem, że w ADR nie ma kabli zapłonowych tylko cewki idą bezpośrednio na świece? Jak można bezpiecznie sprawdzić czy jest iskra? Wydaje mi się, że po kręceniu z rury czuć paliwo, ale nie wiem jak sprawdzić czy na pewno jest podawane - czy sprawdzenie pompy w baku to jedyna możliwość? Niepokoi mnie ten brak sprężania. Czy brak paliwa lub iskry może coś takiego powodować? Spróbuję jeszcze podpiąć pod vaga tylko nie wiem na co zwrócić uwagę w tym silniku. Czuję, że chyba trzeba będzie wziąć lawete i zawieźć auto do mechanika. Czekam na jakies sugestie. pozdrawiam,
  12. Ostatnio przy wymianie sprężyn z przodu okazało się, że jeden amorek (ori) się tłucze przy bujaniu samochodem. Autem jeździ żona i pare dni temu przyznała się, że zjeżdżając z krawężnika ostro grzmotnęła lewym przednim kołem - czy od tego amor mógł się zepsuć? Mechanik kupił nowe Kayaby i okazało się, że są trochę dłuższe (tłoczysko wystaje więcej ok. 1,5cm) niż oryginalne audi. Z oryginalnymi amorami był jeszcze taki problem, że po scisnięciu ściągaczem nie dostawały do nakrętki i trzeba się było trochę nakombinować aby skręcić kolumne. Czy mogły być założone jakies obniżone amory? Sprężyny nowe (lesjofors) i stare (ori) na wysokość były mniej więcej jednakowe, natomiast nowe są raczej sztywniejsze. Wymieniałem sprężyny bo samochód nisko stał z przodu (68cm do rantu błotnika na oponach 195/65/15). Po założeniu nowych spręzyn podniósł się o jakieś 2 cm a po wymianie amorów dodatkowo ok. 12mm. W tej chwili jest ok. 71,5 cm i jeździ się dużo lepiej i przede wszystkim bezpieczniej bo nie dobija na dziurach i kraweżnikach oraz nie szoruje brzuchem po snieznych koleinach na osiedlu. Wysokość z przodu i z tyłu jest teraz mniej więcej taka sama.
  13. Tak się domyslałem. Autko obnizone fajnie wygląda, ale na polskie warunki terenowe i pogodowe jest niestety niepraktyczne. U mnie na osiedlu koleiny w zimie mają czasami 20-30 cm głębokości i obnizonym autem się nie przejedzie, albo jak się przejedzie to wszystkie osłony plastykowe pourywane. Mam pytanie do tych co wymieniali sprężyny lub znawców tematu - czy przy okazji wymienia sie górne mocowanie kolumny? W Vetrze B po 7 latach były tam luzy masakryczne a nie wiem jak jest to zrobione w Audi , mam nadzieje, że lepiej. Co jeszcze od razu wypada sprawdzić?
  14. Szkoda, że wcześniej nie zainteresowałem się tym tematem. A tak nawiasem mówiąc dlaczego pozbyłeś się tych sprężyn?
  15. to, że w serwisie te sprężyny mają swoje osobne oznaczenia to jest dla mnie jasne. Nie jest jasne natomiast to, że jako zamienniki można wsadzić tą samą sprężyne do prawie każdej wersji...Z tego co wiem w ASO Audi/VW mają około 20 wersji sprężyn do Audi 95-2000r.... No nic, gościu twierdzi, że ma sprężyny LESJOFORS na przód do 1,8 manual po 135PLN/szt plus transport. Dzisiaj zamawiam bo wczoraj mi się żona zakopała w sniegu na parkingu pomimo założonych nowych pirelek winter carving edge. Mam nadzieje, że przód się troche podniesie i będzie łatwiej jeździć po śniegu. W sumie jak by się chciało być pewnym, że przód będzie wyżej to trzeba by zamówić sprężyny do 2,5TDI
×
×
  • Dodaj nową pozycję...