Skocz do zawartości

brodzitsu

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    15
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O brodzitsu

Osiągnięcia brodzitsu

0

Reputacja

  1. tak napinacz hydrauliczny rozrządu = tłumik drgań często tak powszechnie nazywany po zdięciu zderzaka (konieczne przy wymianie rozrządu w avf) nie zapomnij też o sprawdzeniu wszystkich rolek (obracając je poprostu) czy któraś nie pada (chrobocze, rzęzi) od paska wielokrokowego=paska osprzętu=paska klinowego i wymianie tegoż paska jeżeli już śmiga długo
  2. Adi55 miałem ostatnio 2 intercoolery w rękach i aluminiowy rdzeń był osadzony w plastikowej obudowie mega sztywno nic tam się nie ruszało. Ali 89 vaga niestety nie podpinałem po rozszczelnieniu IC bo diagnoza była szybka i skuteczna, sam jestem ciekaw jak to wtedy wygląda w logach. Apropo świstu turbinki to niektórym właśnie świstają czasem same z siebie, czasem zaraz po regeneracji (niektórzy zastanawiali się czy została prawidłowo wyważona po regeneracji), spotkałem się z takimi przypadkami czytając forum ale nie jestem zorientowany dokładnie w temacie (moja jeszcze śmiga i póki co problemów z nią nie miałem pomimo że autko ma program i ma zadane ciśnienie 1,6 bara które zresztą osiąga elegancko już 3 rok, wygląda jak seryjna garetta ale może poprzedni właściciel zmontował hybryde bo i on robił gdzieś ten soft) coś czuje że mój poprzedni intercooler mógł się uszkodzić właśnie przez tak wysokie ciśnienie, a w zasadzie zbyt wysokie temperatury w nim, jak padnie jeszcze raz choć założyłem teraz Ic produkowany na pierwszy montaż to zmienię na niestandardowy( i tak pewnie latem koniki się rozbiegają zamiast ciągnąć wóż), jak turbo powie papa to wkładam gtb 1756 no i wtedy musowo inny IC
  3. Jeszcze kilka dni i będe wszystko wiedział ,póki co to jest mały problem żeby właściwie wyregulować pomki w których zmieniłem końcówki. Jak tylko dostane telefon że są gotowe to śmigam je zamontować, odpalę autko posprawdzam osobiście i dopytam o wszystko znajomego mechanika
  4. u mnie wyglądało to tak (mam tylko to zdięcie) było to rozszczelnienie samego IC zdięie pokazuje miejsce rozsczelnienia (dolna część IC), widoczna uszczelka której nie powinno być widać normalnie, łączy ona aluminiowy rdzeń IC z jego plastikową obudową, widoczne ślady oleju wokół rozszczelnienia, reszta IC była suchutka ale tak jak pisałem wcześniej ten IC miał ok 10 miesięcy i może dlatego nie był zasyfiony
  5. No a właśnie u mnie nie było za bardzo na postoju tego słychać, nawet gość do którego jeżdże zawsze na przeglądy co rok zauważył że coś zaczyna świstać po wieździe na ścieżkę diagnostyczną (miał uchyloną szbę) i po pszejściu tej ścieżki zaglądał pod maskę ja gazu dodawałem ale nie zabardzo dało się zdjagnozować gdzie ta nieszczelność, oczywiście najpierw sprawdzał ten wąż co to właśnie najczęściej pada ale on był ok. Poprostu za słabo świstało żeby po odgłosie to namierzyć. Mi akurat rozdeło intercooler w jego dolnej części na łączeniu metalu z plastikową obudową ąż uszczelkę wydmuchało z niego. Sprawdź sobie gdzieś na kanale czy masz zasyfiony IC olejem w którymś miejscu bardziej. U mnie o tyle było to dokładnie widać bo IC miałem zmieniony ok 10 miesięcy wcześniej (p.s. nie oszczędzać na IC bo nie warto) i cały był czyściutki po za tym miejscem gdzie go rozszczelniło.
  6. Ja miałem świsty przy dodawaniu gazu od rozszczelnionego intercoolera (już wymieniony), normalnie tego nie słychać było w autku ale jak się ciepło zrobiło i szybę podczas jazdy odsunąłem to usłyszałem jak śwista i to dość konkretnie. Świst był bardziej słyszalny pod obciążeniem (w trakcie jazdy), na luzie przy dodawaniu gazu słychać było słabiej. Myślałem że turbo siada ale na szczęście nie. Przy okazji wizyty u znajomego mechanika między innymi z tym intercoolerem miałem zmienianą (wspawaną) plecionkę tą za turbo idocą do wydechu (dziurawa jak sito była trzymała się w sumie tylko na metalowej sprężynie która ją oplatała) ale mechanik mówił że to od itercoolera był ten gwizd, świst
  7. Panowie u mnie już tego dźwięku nie ma (według mechanika), dokładnie napisze co i jak to u mnie wyglądało tylko musze do mechanika po autko podjechać, obecnie jeszcze pompki są testowane i regenerowane więc jeszcze chwilke zajmie zanim odpale autko i potwierdze to co mechanik (znajomy) mówi że już wszystko ok pewnie po długim weekendzie będe wszystko wiedział. Ja miałem identiko dźwięk jak na filmiku młodziaka22 z pierwszej stony tematu
  8. Młodziak22 jak zawieziesz autko do mechanika zapytaj go co jest przyczyną takiego dźwięku może już to kiedyś robił. U mnie to odrazu po wymianie rozrządu wystąpiło i po 15-17 tkm nic się nie zmieniło i taki właśnie mam dźwięk identiko jak na filmiku. p.s. pisałem na forum VW passata do autora tego filmiku (wstawił go ponad rok temu) może się uporał z tym ustrojstwem, narazie 2 dni i nie odpowiedział, nie każdy codziennie na forum siedzi
  9. To Cię ładnie skroił jak tłumik drgań ( napinacz hydrauliczny ) kosztuje np firmy INA ok 250 zeta za 550-600 masz cały zestaw ina bez pompy wody! W moim autku na dniach przód będzie zrzucany i zobaczymy o co chodzi z tym dźwiękiem, napewno wymienie pasek rozrządu,tylko rok ma no ale jak się do rozrządu kumpel mechanik dostanie to szkoda by nie wymienić. Narazie zdiagnozował kilka innych defektów i je eliminuje, wcześniej jakiś mechanik wymieniał mi intercooler (walnięty podobno był) i cały dolot na silikonie i zaciskach zamiast na specjalnych oringach i zaciskach zamontował i turbo gwizda i kopci na czarno po ok 6 miesiącach od wymiany ehhh
  10. Zauważyłem jedną rzecz DERANTIS, DZIABA5 mamy autka gdzie teoretycznie nie powinno być napinacza hydraulicznego tylko mechaniczny(ja mam 2003r). Z tego co wiem od połowy 2002 roku zmienili na mechaniczny. Wiem że jak autka są modzone a w moim przypadku już taki kupiłem to niektórzy zakładali napinacze hydrauliczne bo ponoć coś to tam pomagało i dołka na wykresie mocy ne było, albo mamy silniki z innego autka. I tu pojawia się pytanie czy przypadkiem rozrząd nie był zamówiony względem rocznika lub po vinie przez mechaników i poprostu pasek nie układa się idealnie? Czy rozrządy różnią się tylko tym napinaczem a pasek jest taki sam w tych z napinaczem hydraulicznym i mechanicznym?
  11. Zobacz kolego ten wątek http://a4-klub.pl/1-9-194/dziwny-dzwiek-silnika-321502/ Moja b6 1.9 avf jest właśnie u kumpla mechnika i między innymi ten problem będzie rozkminiał na dniach więc napisze co było powodem. Czy przypadkiem nie masz założonej pompy wody ruaville? Ja też miałem podobno na orginale wszystko zmieniane i po ponad roku nic nie mineło i odgłos dokładnie taki sam jak był tak jest indetiko jak na filmiku z linka, mega rzępolenie wkurzające na maxa.
  12. brodzitsu

    Dziwny dzwiek silnika

    Mam dokładnie ten sam problem, identyczny dźwięk. Pasek klinowy (od osprzętu)był ściągany i auto odpalane (avf) i dźwięk dalej był. Wydobywa się z okolic rorządu. U mnie się pojawił po wymianie rozrządu, podejrzenie padło na pompe wody ruaville, mechanik który mi robił rozrząd ponoć rozkręcił wszystko jeszcze raz i podpiął inną pompe ruaville i ponoć nic się nie zmieniło, po czym stwierdił że tak czasami jest i już tak będzie ehhh brak słow co do niego, nie wiedział co to tylko stwierdził że dużo 1,9 tak ma. Bardzo jestem ciekaw czy ktoś wie co to za dźwięk, bo ja byłem jeszcze u 3 mechaników i nie wiedzieli z kąd to, jeden z nich stwierdził że czasami pompy wody taki dźwięk wydają pomimo że są nowe i powinno być git taki dźwięk się pojawia i raz zostawili starą pompe klijentowi, gdyż 2 nowe które mieli na stanie właśnie dawały taki dźwięk. Nie jestem pewny czy ten mechanik dobrze mówił, więc przyłączam się do pytania może ktoś z was miał podobny przypadek? P.S ja już tak rok jeżdżę i mega mnie ten dźwięk irytuje.
  13. Miałem bez paska klinowego b6 odpalane przez mechanika, żeby zdiagnocować czy mam uszkodzoną pompe wody - hałasowała aby wyeliminować osprzęt trzeba było zdiąć pasek i żadnych błędów nie złapał (byłem przy tym, vaga potem podpinałem i błędów nie było)
  14. Kolego ani w b5 ani w b6 nie działa obd2 blutooth (brak szyny can bus), działa od b7 (posiada szyne can bus) w mojej b6 2003r sprawdzałem i nie działa zresztą w opisach tych urządzeń piszą że działa z większością diesely od 2004
  15. Wymieniłeś pompowtrysk na pierwszym cylindrze, czy wymieniłeś tylko oringi? pytam bo mam podobny problem
×
×
  • Dodaj nową pozycję...