Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana rozrządu + coś jeszcze??


tolek85

Rekomendowane odpowiedzi

Siema,

Mam nalatane 250 tyś i przyszedł okres wymiany rozrządu. Zakupiłem zestaw ori, składający się z paska, rolki prowadzącej i rolki napinającej (plus śruba w zestawie). Czy do tego dokupić jeszcze napinacz rolki? I czy przy wymianie, jak już będę miał rozgrzebane auto, to czy przy tym przebiegu coś jeszcze wymienić?

Dodatkowo zakupiłem zestaw filtrów i świeży olej.

Silnik AVF

Mechanicznie na silnikach się kompletnie nie znam, dlatego proszę o sugestię, czy coś jeszcze wymieniać, czy czasem nie przekombinuję…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy okazji sprawdz w jakim stanie jest sprzegielko na alaternatorze i wiskoza. Z jakiego rocznika masz auto, jezeli 2001-2002 to jeszcze warto wymienic napinacz hydrauliczny.(powyzej 2002 juz nie bylo tego napinacza.) Dodatkowo wymien tez pasek osprzetu.

Jezeli chcesz robic kompleksowy przeglad to warto sprawdzic szczelnosc ic i przewodow podcisnienia - do rozrzadu trzeba rozebrac zderzak, wiec warto sprawdzic tez inne elementy do ktorych bedzie latwy dostep

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź.

Mam AVF z rocznika 2002, więc będę szukał również tego napinacza. Pytanie laika, czy ten napinacz = tłumik drgań? Jest on również tak nazywany, czy to coś innego jest?

Alternator dwa lata temu mi się rozleciał i robiłem go kompleksowo łącznie ze sprzęgiełkiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tolek85 gdzie kupiłes ten ori zestawik? w ASO?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zestaw został kupiony przez mojego znajomego. Jest ori, ale nie mogę rozpowszechniać części dalej.

---------- Post dopisany at 13:40 ---------- Poprzedni post napisany at 13:31 ----------

DSC_1207.jpg

---------- Post dopisany at 13:41 ---------- Poprzedni post napisany at 13:40 ----------

DSC_1209.jpg

---------- Post dopisany at 13:42 ---------- Poprzedni post napisany at 13:41 ----------

DSC_1208.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź.

Mam AVF z rocznika 2002, więc będę szukał również tego napinacza. Pytanie laika, czy ten napinacz = tłumik drgań? Jest on również tak nazywany, czy to coś innego jest?

Alternator dwa lata temu mi się rozleciał i robiłem go kompleksowo łącznie ze sprzęgiełkiem.

tak napinacz hydrauliczny rozrządu = tłumik drgań

często tak powszechnie nazywany

po zdięciu zderzaka (konieczne przy wymianie rozrządu w avf) nie zapomnij też o sprawdzeniu wszystkich rolek (obracając je poprostu) czy któraś nie pada (chrobocze, rzęzi) od paska wielokrokowego=paska osprzętu=paska klinowego i wymianie tegoż paska jeżeli już śmiga długo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a pompę cieczy masz w zestawie? bo też raczej do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na zdjęciu jest ruville

---------- Post dopisany at 17:54 ---------- Poprzedni post napisany at 17:53 ----------

tolek85 gdzie kupiłes ten ori zestawik? w ASO?

zapytaj H4mm3R wiem że ma ori

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, niedługo też mnie czeka wymiana rozrządu, więc powoli zaczynam się interesować, co bym potrzebował. U mnie raczej nie ma napinacza hydraulicznego, więc jeden problem z głowy. Chciałbym powymieniać to co by trzeba było. Na pewno pasek rozrządu, rolkę napinająca, prowadzącą, pompę wody, paski Klimy i alternatora, płyn chłodniczy i raczej sprzęgło alternatora też mam do wymiany, bo lekko mi drga napinacz paska.

Czy jak już będę miał rozebrany samochód, to warto wymieniać uchwyt z rolką napinającą klimy oraz napinacz paska alternatora z tłumikiem drgań? Czy raczej jest to zbędne? (same części to ok. 500zł) czy da się to jakoś rozdzielić i kupić same rolki?

Co jeszcze powymieniać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zdemontujesz to pokrecisz i będziesz wiedział w jakim stanie. A wtedy zdecydujesz.

Zmień przy okazji płyn G12 i olej. Ewentualnie płyn wspomagania. Zobacz w jakim stanie łożyska alternatora i szczotki.

Możesz przy okazji wywalić uszczelniacz na wale.

Zdjąć mise i umyć ssak pompy i mise. Kupa syfu nie do ruszenia przy zwykłej wymianie oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, tylko chciałbym miec wszystko już zakupione, a nie potem latać po sklepach i szukać potrzebnych części...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Michał daj to mechanikowi do diagnozy przed robotą, będziesz wiedział na czym stoisz. W 2003 nie masz na 100% napinacza hydraulicznego także tutaj przynajmniej problem z głowy. Napinacz paska PK możesz w razie potrzeby wymienić albo rolkę albo amorek. Oszczędza wiele to zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli da się kupić same rolki do napinacza klimy i alternatora to spoko, zawsze to można wymienić, znacie numery może tego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...