
bobomarek
Pasjonat-
Postów
46 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Reputacja
0O bobomarek

Informacje
-
Imię
Bogusław
-
Miasto
Mikołów
Auto
-
Model
A4 B8
-
Nadwozie
Sedan
-
Rok produkcji
2008
-
Silnik
2.0 TDI
-
Kod silnika
CAGA
-
Napęd
FWD
-
Skrzynia
Manual
-
Paliwo
ON
Ostatnie wizyty
1027 wyświetleń profilu
-
bobomarek obserwuje zawartość Błąd kolektora ssącego P201500 , Moduł gniazda haka w Audi A3 8V i Aktualizacja map w Audi A3 8V
-
Niedawno nabyłem A3 8V 2.0 TDI 2016r hatchback model 2017r bo z m-ca Października. W lewej tylnej komorze został wpięty przez dolutowanie się do instalacji moduł gniada do haka. Zostało to tak niechlujnie wykonane, że chciałbym to poprawić lub dać do poprawienia oraz zmienić tor poprowadzenia tej wiązki. Pytanie brzmi: 1. Czy można to tak zrobić aby było jak fabrycznie, tj. przez kostki ? 2. Jaka byłaby najlepsza trasa do poprowadzenia tej instalacji Proszę o sugestie lub pomysły.
-
Co trzeba spełnić aby można było zrobić to zdalnie ? Co z AA przez kabelek jak niema usb do przesyłu danych. W komorze podłokietnika jest usb, można ładować, jednak nie wiem czy ma możliwość przesyłu danych.. Innych gniazd USB brak. Znalazłem na aliexpress aktualizację map na 2024 z aktywatorem za 140 zł. Nie wiem czy kupować, link: https://pl.aliexpress.com/item/1005007962137527.html?gatewayAdapt=glo2pol
-
Dziękuję za info. W schowku jest tylko napęd DVD , dwa gniazda SD i jedno SIM. Rozumiem, że to nie wystarczy i należy dokupić i podłaczyć ten podwójny hub USB . Czy dobrze rozumiem? Proszę podać gdzie można nabyć ten podwójny port USB Do jakiej pojemności kart SD obsługuje ta nawigacja ?
-
Drgania na kierownicy w zakresie prędkości 110-140 km/h w Audi A4 B8
bobomarek odpowiedział(a) na qubanat temat w Audi A4 B8
No cóż, jak widać problem nadal katuje nas wszystkich. Od ponad 10lat muszę tolerować te drgania. Dziękuję wszystkim za swoje uwagi, spostrzeżenia i doświadczenia. Niektórym ponoć pomogło a niektórym mimo nałożonych kosztów, nie pomogło. Pozdrawiam. -
Chylę czoła przed znakomitym gronem ludzi zajmującym się tematem nawigacji. Mam od niedawna sprowadzoną z Francji A3 8V CRLB z 10.2016r lift. WAUZZZ8V6HA036912 bez wodotrysków na pokładzie. Mapy nieaktualne i cała reszta też. Z tego powodu zwracam się o pomoc do Szanownego grona aby wskazali na co mogę liczyć aby zaktualizować i uruchomić Android Auto wraz z mapami. System głośnomówiący działa. Bieżąca wersja to MHS2_ER_AU_P0448, oprogr. MU: 0148. Chciałbym również korzystać z telefonu jako źródła do nawigacji jako alternatywy a tego nie mam. Proszę o wyrozumiałość dla laika w tym temacie. Wiem, że podobne tematy były przedkładane na tym forum ale nie w przypadku rocznika z 2016r. Zwracam się do Was, ponieważ koszt w ASO jest dla mnie horrorem. Pozdrawiam.
-
Natomiast ja, w drodze próby, założyłem ten z blaszki za 25 zł i też pomógł - ku mojemu zdziwieniu.
-
Dzień dobry szanownym kolegom na Forum. Czy ktoś może wypowiedzieć się na temat ogranicznika nastawnika wykonanego: - z aluminium ( obróbka CNC), allegro.pl ALLEGRO.PL - z jakiegoś czarnego tworzywa, allegro.pl ALLEGRO.PL - z nierdzewnej tłoczonej blaszki allegro.pl ALLEGRO.PL Wszystkie oferowane są na alledrogo. Pytanie: który z ww wymienionych zapewnia najlepszą dokładność i zapewnienie właściwego położenia nastawnika. Pozdrawiam.
-
Sądzę, że miszaq92 ma słuszność. Zobacz w jakim stanie jest elastyczne zawieszenie membrany. Zwykle po wielu latach staje się ono zmurszałe, kruszy się powodując nierówne prowadzenie cewki w magnesie. Przy większych wychyleniach ( skokach) cewki, dochodzi do ocierania cewki o rdzeń magnesu, co powoduje tzw. charczenie. Pozostaje, niestety, wymiana głośnika lub oddanie go do naprawy przez wymianę resora. Możesz sam to zrobić, jeżeli masz smykałkę. U mnie był podobny problem, lecz miałem na membranie paproch, który niemiłosiernie, przez drgania membrany, " charczał" .
-
Cena za regenerację jednego zaworu to 250 zł, jednak przy dwóch szt. to można się dogadać, ja umówiłem się na 400 zł ( zresztą to była propozycja wykonawcy) Dzisiaj zawory przyszły i okazało się, że EGR był sprawny. W przepustnicy wykonano nowe tulejki, uszczelnienia, wymieniono martwy silniczek, piaskowanie całości. Części "elektronicznej" nie wymieniono bo jest ukryta w pokrywie, ale była OK. Są zawory, gdzie tzw. elektronika jest na osobnej płytce osadzonej na silniczku. Zapłaciłem 250 zł. Gwarancja na piśmie 2 lata. Po zamontowaniu przepustnica działa jak nowa a nawet lepiej. Pozostało mi dojść co jest źródłem stałego błędu na EGR - gdzieś poza nim. Umówiony jestem na środę ze specem. Poziom sadzy doszedł do 30%. Zobaczymy po usunięciu błędu czy da się DPFa wypalić. Poinformuję kolegów o rozwoju wydarzeń. Samochodem nie jeżdżę. Witam po przerwie. Niestety błąd miał źródło w zaworze EGR, którego jak się okazało nie naprawiali bo nie byli w stanie wymienić " podwójnej tulejki" i taki wrócił z powrotem. Źródłem błędu była tzw. elektronika w pokrywie zaworu. Tester zaworów widział położenie zaworu i sterował nim a w moim autku komputer nie trawił tych wskazań i walił stałym błędem Po wymianie na używkę w dobrym stanie, udało się wykasować błędy i przystąpiono do wymuszenia wypalenia sadzy z pomiarem początkowym 33% - na drodze o dystansie ok. 2 x 22 km (45 km), prędkość ok. 100 km/h, ok. 1850 obr/min lub 2000 obr/min, ustabilizowana jazda. Po powrocie pomiar wypalenia wykazał 4,7% sadzy. Na tym zakończono przywrócenie samochodu do normalności. Pozdrawiam.
-
Czy ktoś może podać różnice między zaworem audi a4 b8 2.0 CR TDI 03L 131 501 D a innymi oznaczeniami , np. E, G, L, K. Mechanicznie z pewnością takie same ale czy elektrycznie też? ( ilość pinów, oporność potencjometru). Mam stały błąd na EGR i nie wiem czy to pochodzi od zaworu czy gdzieś dalej w instalacji. Jeżeli pochodziło by od zaworu, to mogę kupić używkę z innym oznaczeniem np. E bo typu D jest bardzo mało i ceny wygórowane.
-
Witam szanowne grono Zwracam się do Was bo już mi ręce opadają. W moich przednich lewych drzwiach jest zamek 8J1 837 015 H 9 pin ( dwa mikrowłączniki przy mechanizmie silniczków) - czy jak wymienię na zamek o symbolu 015 C 7 pin ( bez mikrowłącznikó przy mechaniźmie silniczków) i wymienię stary kabel na kabel z wtyczką 7 pin, to czy będzie wszystko działać jak należy ? Parę postów wcześniej podano schemat do gniazd zamków drzwi tylnych. Można by podać jeszcze do zamków przednich ? Proszę o pomoc w tej sprawie. Prośba do <<Kodzak33>> proszę o namiary na Karola Chrzanowskiego z Raszyna. Pozdrawiam. Okazało się, że nie można, ponieważ moduł komfortu nie będzie prawidłowo współpracował z takim zamkiem. Głównie to brak alarmu. Do << Przemek-dgr >> Potrzebna jest jeszcze wiadomość ilu pinowy masz ten zamek. Są wersje : jednorzędowe gniazdo 6 pin, dwurzędowe 7 pin ( taki właśnie mam założony). Na alledrogo niektórzy podawają ilu pinowy jest zamek. Zobacz jeszcze na Nanoforum. 8KO xxxxxx016 C ale upewnij się jakie masz gniazdo . Tu link: http://nanoforum.pl/audi-a4-zamek-drzwi-b8.html Też miałem problem z otwieraniem z pilota tylnego prawego , kupiłem, założyłem i gitara. Pomimo iż robótka nie jest trudna, sugeruję rozebrać zamek robiąc często fotki w trakcie roboty. Jeżeli kumasz nieco niemiecki to tu masz link, który zamieszczono na tym forum - http://www.audi4ever.com/v2/blog/details/26131/8K-T-uuml-rschloss-8J1837015A--Problem-und-Reparatur/index.html Dotyczy on zamka z przodu, ale części i kolejność jest taka sama. Twój problem, tak sądzę, jest przedstawiony na fotkach gdzie autor wygiął nieco wystające bolce wchodzące do silniczków. Ja też tak zrobiłem w przednim lewym zamku i podziałało! Mogłem tak samo zrobić z tylnym prawym ale pośpieszyłem się z zakupem. Aha ! polecam smar silikonowy z teflonem - jest drogi ale bardzo dobry. Powodzenia.
-
To prawda, że niesprawne oba zawory a co za tym idzie wystąpienie błędów mają istotny wpływ na brak inicjacji wypalenia DPFu. Konsekwencją jest narastające zanieczyszczenie popiołem i cząstkami sadzy do poziomu w którym już filtr może nie być wypalony. Zostaje podjęcie trudnych decyzji. Pośrednio na taką sytuację ma wpływ cena nowych zaworów w ASO lub poza nią. Przeszukując zasoby sieci znalazłem alternatywę zakupu nowych zaworów. Jest to regeneracja takich podzespołów z przystępną ceną za usługę. Zajmuje się nią zakład o nazwie: SPECELEKTRO ul. Spółdzielcza 34, 82-520 Gardeja, tel. 507 616 788. Wysłałem tam oba zawory, ponieważ z "moją pomocą" doprowadziły do zapchania DPFa . W jakim stopniu "zajechałem" ten filtr, okaże się po zamontowaniu, skasowaniu błędów, sprawdzeniu czujnika ciśnienia spalin, odczytaniu poziomu zanieczyszczeń i podjęciu próby wypalenia . Poinformuje szanowne forum o jakości regeneracji zaworów i wyniku wypalenia filtra. Trzymajcie kciuki. Pozdrawiam.
-
Problem z zamkiem drzwi blad 02115 Niezrozumiały sygnał
bobomarek odpowiedział(a) na sowiq temat w Audi A4 B8
Fajne fotki. Jak kolega zdołał rozebrać/ oddzielić część mechaniczną od elektrycznej ? Próbuję to zrobić ale coś trzyma od strony silniczków - jakieś cięgna ? Proszę o pomoc w tej kwestii na <<[email protected]>> Dziękuję. -
Witam szanowne Forum Proszę o pomoc w kwestii podania elektrycznego schematu zasilania zaworu EGR 03L 131 501 D i klapy gaszenia 03L 128063B dla A4 B8 CAGA Może być w zamian podanie schematu od wtyczek do w/w. Po kolejnym wielokrotnym czyszczeniu nie mam pewności czy silniczki pracują. Pozdrawiam.
-
Witam ponownie ! Zadzwoniłem do ASO VW / AUDI w NOMA2 Katowice. W rozmowie ze sprzedawcą po podaniu nr VIN okazało się, że dla mojego auta jest dostępny EGR z końcówką K w numerze serii. Nawet gdybym zamówił typu D, tak jak w oryginale, to i tak dostałbym typu K. Więc literki te jakby ewaluowały wraz z rocznikiem produkcji. W takim razie czy D, czy E, czy K, P to to samo. BYc może są jakieś ulepszenia mechaniczne. Elektronika bez zmian. Pozdrawiam serdecznie