Skocz do zawartości

BREATH1

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    10
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O BREATH1

Osiągnięcia BREATH1

0

Reputacja

  1. tylko połysk rewelacyjnie to wygląda
  2. Tablice to najmniejszy problem , ja moje oryginalne plastikowe angielskie wymieniłem na aluminiowe tłoczone na wzór niemieckich i zapłaciłem za to 25f w ofercie mieli także wersje USA w tej samej cenie więc tablice to nie problem , gorzej jest ze znalezieniem takiej klapy za rozsądne pieniądze. no nie do końca taki najmniejszy problem ponieważ w PL masz rejestracje odblaskową i masz wplepę na niej,którą jak przekleisz na inną rejestrację możesz być posądzony o fałszerstwo więc to nie takie proste jak ci się wydaje w PL
  3. Wszystko zalezy od kazdego oleju z osobna, a numerki przez i po "W" sa oznaczeniem przyblizonej temp otoczenia w jakich moze on pracowac. Generalnie literka W wskazuje ze jest to oliwka do uzywania w warunkach zimowych, kiedy ludzie zmieniali(teraz coraz mniej), oleje na zime i lato stosowali odpowiednio oleje ;zima- 0W, 5W ... lub oleje letnie 20,30,40(SAE20..)....Wyparly/ja je oleje uniwersalne/caloroczne np.5W30,5W40 itd,itd.Dla przykladu 5W40 w niskich temperaturach ten olej zachowuje się jak SAE 5W, natomiast po rozgrzaniu silnika jak SAE 40(tu moge jeszcze tak na chlopski rozum dodac ze im wyzszy numer po W tym z reguly gestsza oliwa).Co do pytania o lepkosc to w naszej strefie klimatycznej trzeba wziasc pod uwage rozne parametry lepkosci, choc nie ukrywam ze glowny wskaznik lepkosci jest najwazniejszy, ale muszisz tez wziasc pod uwage: -lepkość w 100`' C - odpowiadająca warunkom pracy oleju w silniku i związana z warunkami klimatycznymi, w jakich jest eksploatowany olej. Im wyższe temperatury zewnętrzne, tym zalecana jest wyższa lepkość. -wskaźnik lepkości - podstawowe kryterium mówiące o tym, jak zmienia się lepkość oleju wraz ze zmianami temperatury pracy. Im wskaźnik ten jest wyższy, tym zmiany są mniejsze; - lepkość w ujemnych temperaturach - Mówi o warunkach startu zimowego silnika A poza tym istotnymi parametrami wlasnosci oleju sa tez: - temperatura płynięcia - Temperatura, poniżej której olej ulega zestaleniu - temperatura zapłonu - Miara zawartości lotnych składników w oleju - odparowalność - Miara potencjalnych strat oleju przez odparowanie w czasie pracy silnika - liczba zasadowa (TBN) - Określa zdolności myjące i neutralizujące oleju Ogolnie jest to temat rzeka, kazdy olej(marke i rodzaj) trzeba rozpatrywac z osobna, biorac oczywiscie pod uwage zalecane normy producenta, sklad chemiczny, rodzaj silnika,styl jazdy, jest tego duzo.... O markach nie bede sie wypowiadal z osobna bo co czlowiek to opinia, kazdy ma inne preferencje, jak i u kazdego ten sam olej moze zachowywac sie inaczej. Ja osobiscie preferuje oleje 0W30,0W40,ale tez 5W40-nizsza wartosc "zimowa" pozawla na szybsze docieranie oleju do wszystkich elementow smarowniczych, co za tym idzie szybsze osiagniecie temp roboczej i wynikajacy z tego zespol czynnikow(szybsze nagrzewanie wnetrza itd),a co najwazniejsze wplywa na mniejsze zuzycie silnika.Powszechnie wiadomo ze najbardziej niekorzystnymi warunkami, powodującymi największe zużycie silnika, są warunki startu zimnego silnika w okresie zimowym. Rozruch zimnego silnika zależy nie tylko od stanu akumulatora, rozrusznika jakości paliwa, temperatury otoczenia, ale w dużej mierze od własności oleju smarowego. Jeżeli olej posiada za wysoką lepkość w temperaturze rozruchu(Twoj przyklad W60), oprócz zwiększenia oporów rozruchowych istnieje niebezpieczeństwo, iż nie dotrze w odpowiednim czasie do wszystkich punktów smarowania.Generalnie ciezko jest znalezc dobry olej ktory bylby idealnym lekiem na zime i lato, jest wiele dobrych marek i oleji syntetycznych i takich ktorych sa nimi tylko "z nazwy", sa oleje estrowe na bazie hc,dlugo bylo by tlumaczyc.W Twoim silniku uzyl bym 5W40 i zrobil plukanke, tak jak kolega Soltys85 pisze motul jest dobry,kwestia jest natomiast doboru wlasciwego, tylko ze z tego co pokazuja "kwity" przepracowanego motula, trzyma on dobrze parametry do ok 10Kkm,potem drastycznie one spadaja. Ja osobiscie preferuje millersa,obecnie mam zalany 0W40, dobrymi olejami sa tez Fuchs(DE),Amsoil,Statoil,Liqui Moly,Valvoline, wszystko zalezy od preferencji stylu jazdy i zasobnosci kieszeni, nie bede wskazywal Ci faworyta bo o takiego ciezko, choc osobiscie mysle ze Amsoil lub Red Line sa jednymi z najlepszych.To tak po krotce bylo by na tyle,reszte musisz sobie na necie poszukac, w celu glebszej edukacji olejowej polecal bym fora subaru lub octavii, tam znajdziesz wiele odpowiedzi natury technicznej wielu oliwek,pozdr zgadzam się w 100% z wypowiedzią Sławka!
  4. miałem te listwy,nie dość że to miały być s4 to jeszcze srebrny kolor,a okazało się że to s-line i kolor grafitowy
  5. jak kto woli,ale dla mnie wiochą podbija
  6. BREATH1

    Spociki Łódzkie

    cześć,czy znajdzie się ktoś w ŁDZ kto usunąlby mi błąd poduchy. proszę o info na PW.pozdrawiam wszystkich klubowiczów.
  7. dziękuje wszyskim za informacje i pomoc [br]Dopisany: 21 Luty 2012, 09:55_________________________________________________dziękuje wrclaguna za schemat i pomoc,wszystko już działa jak należy dziękuje
  8. Witam,jestem tu nowym użytkownikiem więc proszę o wyrozumiałość mam mały a może duży problem posiadam avanta i szukam po necie odpowiedzi na moje pytanie... otóż posiadam małą nawigację (między zegarami) z czytnikiem CD ROM w bagażniku. radio to concertII. chciałem dołożyć sobie zmieniarkę w schowku i nie wiem gdzie szukać wejścia, bo w radiu są podłączone wszystkie wtyczki. czy ktoś może mi podpowiedzieć gdzie mam szukać. wtyczka wyjściowa ze zmieniarki pasuje w radiu,odłanczając taką samą wtyczkę podłączyłem zmieniarkę, działa,lecz radio nie ma oświetlenia,fis nie działa z radia. pomóżcie proszę
×
×
  • Dodaj nową pozycję...