Skocz do zawartości

mathieusz1989

Pasjonat
  • Postów

    33
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O mathieusz1989

Informacje

  • Imię
    Mateusz
  • Miasto
    Sędziszów Młp

Auto

  • Model
    A4 B5
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2001
  • Silnik
    1.9 TDI PD
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    ON

Osiągnięcia mathieusz1989

0

Reputacja

  1. gadałem z takim znajomym co tez miał takie objawy w Sharanie 110 KM i tez nie wiedział co to aż podmienił z audi zaworek tylko nie wiem jak sie nazywa. mówił ze w tej audi 80 on jest gdzies na wieszchu przy nadkolu. kupił używke za 90 zł i szarpanie ustało...
  2. Podziele się wrażeniami po zmianie oleju na Motul Specyfic 505.01 zakupionego od kolegi "dzik" AJM 287 tys to tej pory na Total Quartz 504/507 wczesniej na innych Totalach. Pierwsze wrażenia to to że rano silnik "nie dzwoni" i nie wydaje odgłosów jak stary ursus Po drugie mniej klekocze i troszke żwawszy się zrobił ale to chyba zasługa wogóle wymiany na świeży olej
  3. egr wyczysciłem (nie było duzo nagaru zato ciekł niemiłosiernie), odpiołem wezyk od "gruszki" egr, wlałem jakies stp do diesla i wymieniłem wszystkie wezyki te 3,5mm od podcisnienia i szarpanie zmniejszyło swoją czestotliwość wystepowania o połowe ale dalej jest... ale zauwazyłem za to ze podczas przyspieszania tzn w miare dodawani gazu tak jakby w podszybiu na przeciw kierowcy jest taki jakby "meteliczny" dźwięk tak jakby hmmmm nie wiem jak to opisac, cichy dzwiet ale jest i wraz z szarpaniem on ustaje/spada, i jak szarpanie ustaje tzn obroty dalej w góre to dzwięk znowu sie pojawia/nasila. Nie jestem mechanikiem ale czy za ten dźwięk i podcisnienie nie odpowiada ta pompa ze zbiorniczkiem od płynu hamulcowego? bo ona akurat jest blisko podszybia...
  4. mathieusz1989

    Co to za cykanie?

    Ja po wymianie rozrządu tez mam to samo cykanie rano. Kumpel mechanik powiedział ze to napinacz i zeby to zlikwidowac to tylko ori z aso bo wszystko inne INA Dayton czy inne markowe zamienniki tak w wiekszości mają.... że cykają...
  5. Ja mam to samo w AJM-ie. Prawie słowo w słowo to samo. Tyle że ja nie zmieniałem turbiny itp. i szarpanie jest tylko na 2 i 3 biegu do 3000 obr i jak minie 3000 to szarpanie ustepuje i jedzie dalej... Mi mechanik radził wyczyścić lub ewentualnie zaslepić egr (Ty już masz to zrobione) i wlać własnie coś na czyszczenie układu paliwowego. Jak bedzie cieplej to sie tym zajmie....
  6. Czyli robie to co znalazłem na forum passata? : Kodujemy CAN: Wybieramy: [19 - CAN Gateway] [Recode - 07] Wprowadzamy 5-cyfrowy numer kodowania spisany uprzednio ze starego licznika. [Do It!] [Close Controller, Go Back - 06] Kodujemy Licznik: Wybieramy: [17 - Instruments] [Recode - 07] Wprowadzamy 5-cyfrowy numer kodowania spisany uprzednio ze starego licznika. [Do It!] Robimy dopasowanie, logujemy się do licznika: [Login - 11] Wpisujemy PIN obecnego licznika w formacie 0XXXX. [OK] Następnie: [Adaptation - 10] Wybieramy kanał 50. [Read] W polu [New Value] wpisujemy PIN starego licznika w formacie 0XXXX. [Test] [save] [OK] Wyłączamy zapłon i włączamy w ciągu 1 minuty, ale nie uruchamiamy silnika! Wybieramy: [17 - Instruments] Sprawdzamy czy w polu [Extra] pojawił się VIN naszego samochodu. Teraz trzeba zakodować kluczyki. Prawdopodobnie należy wymienić transpondery na nowe czyste. Można to sprawdzić w bloku 22 wartości mierzonych, w polu 3 powinna być wartość 1. Jeżeli jest 1 to można przeprowadzić programowanie kluczy. [Login - 11] Wpisujemy PIN starego licznika w formacie 0XXXX. [OK] [Adaptation - 10] Wybieramy kanał 21 [Read] Wpisujemy wartość 0 [save] W ten sposób wymazaliśmy stare klucze. Teraz wpisujemy luczbę posiadanych kluczy, które chcemy dopasować. [save] [Done, Go Back] [Close Controller, Go Back - 06] Wyciągamy klucz ze stacyjki. Szybko wkładamy następny klucz i włączamy zapłon, lampka immo powinna zganąć po ok. dwóch sekundach, wtedy możemy wyjąć klucz. Powtarzamy tą procedurę dla wszystkich kluczy które chcemy dopasować. Uruchomić silnik ostatnim dopasowanym kluczem. A Pin z nowych zegarów jak się odczytuje moim vagiem 409.1? czy commanderem? Pin obecnych zegarów (tych w aucie) to ten cztero cyfrowy numerek z zerem na początku(0XXXX) który dostałem ze wszystkimi kluczykami?
  7. Ja również po świętach będę zmieniał 1/2 jeager diesel na 1/2 vdo diesel tyle że nowe vdo już jest EU. oba z białym podswietleniem i cyfrowym zagarkiem. Mam kabel od Viakena " Interfejs diagnostyczny USB VAG z 2 liniami K (KKL) we wtyku OBD2" niebieski za 28zł i Polskiego Vaga 4,9 i VAG -com 409,1. Kto mi na PW lub tutaj ŁOPATOLOGICZNIE napisze co po kolei mam wciskać w tych programach i robić z licznikami i czy wogóle jestem w satnie to zrobic z moim kablem. Dodam że te pestki chyba sa do ponownego zaprogramowania bo na vagu grupa 022 pokazuje 1 1 1 4. Pin mam tylko z mojego obecnego zegara ale to chyba nieprzydatna informacja.... I czy będę w stanie na nowych zegarach ustawić mój przebieg ze starych zegarów? Jak temat juz był to nie bijcie i nie krzyczcie ale ciężko mi coś znaleśc wsród tysiąca postów :/
  8. Kilka dni temu pisałem że wstawiłem nowy temostat i jest ok......... ok było ale tylko 3 dni Mechanicznie jest wszystko sprawne tyle ze wskazania sa dalej złe.... zapale zimne auto a tu już 70* :/ za chwile 90* i do 110* skacze (temp na 49 kanale) A jak pukne w deske to wszystko na kilka minut wraca do normalej temp jaka aktualnie powinna byc czyli: - odpalam zimny silnik jest juz 70* po 2 km juz 88* -pukne w deske na licznikiem i temp spadnie na około 66-68* czyli taka jak powinna byc po przejechaniu tych że 2 km po odpaleniu rano zimnego auta. termostat się otwiera obieg jest itp. czujnik rok temu wymieniony był Od wczoraj dopiero ucze sie obsługi Vaga takze co on tam pokazuje to jeszcze Wam nie powiem Może to ten Jeager szaleje, dodam że w zime wariował a mam 3 błędy cos o magistrali CAN-błąd sporadyczny nie związany ze sprzętem Tak naprawde to mnie to rybka co on pokazuje bo mechanicznie jest ok ale jak kiedys naprawde bedzie nie tak z układem chłodzenia to nie bede pewny czy żle pokazuje czy faktycznie silnik sie gotuje...
  9. Proszę o wycenę (z przesyłką) - motul specyfic 505.01 - filtr powietrza, kabinowy i oleju do a4 b5 2001r AJM 1.9 Dzięki i Pozdrawiam
  10. No właśnie fotki nie zrobie bo brat mieszka na drugim końcu polski z tego co wiem to bierze około 0.5 - 0.8 litra oleju od wymiany do wymiany. Ale jak bede coś wiedział na ten temat to odrazu wżuce info w tym wątku bo też jestem strasznie ciekawy. Mi Totala nie bierze też dużo. 0.5 litra na rok. z tym że leje sie z egr i pod pokrywą uszczelka też już coś puszcza.
  11. Jeśli mogę dołożyć swoje "5 groszy" do tematu.... Apropo kwesti że castrol to syf --> brat ma octavie I 2007r 1,9 TDI PD 100KM, przebieg hmm...... rok temu blisko 350 tys z tego co pamietam i wiem że od początku był castrol turbo diesel 5w40. w aucie były wszystkie wlepki z wymianami oleju. silnik nigdy nie był naprawiany, zadnej uszczelnki turbiny wtryski nic nie było ruszane Moje A4 2001 b5 AJM 280 tys. mam wlepki od 100 tys, jeżdzony na Totalu Quartz różne typy od 5w40 do 10w40 bez norm 505.01. dopiero ostatnia wymiana przed moja była z olejem Total Qartz 504/507. i jakoś jeżdże na francuskim oleju i nic strasznego sie nie dzieje P.S OLEJ OPEL GM 5W30 5L dexos2 DPF FAP MAMY FILTRY ! (3009888676) - motoAllegro spełnia 505.01 ale podejżanie tanie??
  12. Odwołując się do moich postów powyżej.... walnięty był termostat. wymiana na wahlera pomogła. teraz max 91-92* osiąga czyli wszystko git
  13. dzisiaj znowu sie "zatkał".... temp 99* węże zimne.... Termostat nowy już przyszedł, jutro wymiana, oby to było to...
  14. termostat wymienie w tym tygodniu. zaskoczyła mnie tylko nagła zmiana temp na kanale 49. zamiast 110*-115* praktycznie cały czas to 94-95 i ta temp węży.
  15. Panowie dzisiaj sie samochód "sam naprawił" to co sie dzieje z temp zniknęło samoczynnie. tzn rano odpaliłem samochód przejechałem 2 km i temp była 90 na blacie a 84 na kanale 49.... postój godzinke. przychodze odpalam auto(włączyłem na klimatroniku 27 stopni z HI) i włączylem kanał 49. i pojeżdziłem około 16-17 km. ku mojemu zdziwieniu temp ładnie rosła od 70 do 95. po przyjeżdzie do domu pomacałem węze i góry był gorący dolny ciepły. Czyżby termostat sie "odetkał'' ??
×
×
  • Dodaj nową pozycję...