
GregorAGK
Pasjonat - Nowicjusz-
Postów
12 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Reputacja
0O GregorAGK

-
[B6 AWX] Klakson-dlaczego cały czas trąbi?
GregorAGK odpowiedział(a) na gregs0 temat w Audi A4 B6/B7
Elektryk samochodowy który ma trochę pojęcia sobie poradzi. Ale dobrze jest dyskretnie wypytać na podstawie tego co już wiesz czy wie o co chodzi-bo bywa różnie. -
[B6 AWX] Klakson-dlaczego cały czas trąbi?
GregorAGK odpowiedział(a) na gregs0 temat w Audi A4 B6/B7
Sprawa jest trochę bardziej skomplikowana. Z przycisków sygnału poprzez pierścień AIRBAG sygnał wchodzi do sterownika kolumny kierowniczej, który z kolei przy pomocy cyfrowej linii komunikacyjnej CAN, przekazuje informację do sterownika "bordnetz"-serownik zarządzania siecią elektryczną- który ma za zadanie podać masę na przekaźnik w momencie wciśnięcia przycisku sygnału (przewód zielono/żółty wychodzący z kostki szarej 32 pinowej ster. sieci pod przekaźnikami o których wcześniej pisałem z pinu nr 1). [br]Dopisany: 11 Marzec 2008, 23:15 _________________________________________________Jeszcze jedno pytanie. Piszesz, że wypiołeś poduchę i włączyłeś kluczyk -sygnał trąbił, a czy po tej operacji nie zapaliła ci się kontrolka poduszki pow. na zestawie wskaźników. Jeśli nie to trzeba zobaczyć czy nie ma jakiegoś obejścia poduszki i być może uszkodzony jest pierścień AIRBAG i on powoduje zwarcie a co za tym idzie ciągłą pracę sygnału. W takim przypadku trzeba by wypiąć kostkę z tego pierścienia i zobaczyć jaki będzie efekt- kostkę oczywiście za pierścieniem. -
Nie można zmienić syreny ponieważ sterowana jest ona za pomocą linii komunikacyjnej z modułu komfortu. Jedynie można zmienić na taką samą ale nic to nie da. Syrena umieszczona jest w bagażniku po prawej stronie i dlatego słabo ją słychać bo jest z powodu takiej lokalizacji mocno wytłumiona.
-
W B6 nie ma pompki centralnego, zamki sterowane są elektrycznie, a całym systemem zarządza moduł komfortu, który znajduje się pod nogami kierowcy. Z tego co piszesz to wygląda to na uszkodzony zamek w drzwiach kierowcy, ale trzeba sprawdzić Vagiem jakie są błędy w (46-komfort).[br]Dopisany: 06 Marzec 2008, 01:32 _________________________________________________Zastanawiałem się jeszcze, bo poprzednio przeoczyłem to, że również nie chodzi szyba i lusterka. W takim przypadku trzeba się przyjrzeć sterownikowi w drzwiach kierowcy który steruje zamkiem i lusterkiem oraz wysyła infomację o tym jak ma pracować lusterko z prawej strony oraz informacje z czujnika otwarcia drzwi oraz wiele innych i w fomie sygnału cyfrowego wysyła to do innych sterowników.Należałoby również sprawdzić czy do sterownika w drzwiach kierowcy dochodzi plus i masa.
-
[B6 AWX] Klakson-dlaczego cały czas trąbi?
GregorAGK odpowiedział(a) na gregs0 temat w Audi A4 B6/B7
Myślę, że zanim zaczniesz rozbierać przód powinieneś jeszcze spróbować odkręcić osłonę pod kierownicą, tam obok tylnej ścianki bezpieczników patrząc na wprost będą przekaźniki (nie wiem ile), ale będzie 9 okienek na ich zamocowanie. Licząc od lewej strony w dolnym rzędzie 3 będzie przekażnik sygnału. Należy go wyjąć i jeśli przestanie trąbić to problem tkwi albo w samym przekaźniku albo w sterowaniu z kierownicy i nie ma sensu dobierać się do sygnału. Gdy to sprawdzisz daj znać podpowiem co dalej.Aby odkręcić osłonę pod kierownicą trzeba zdjąc osłonę skrzynki bezpieczników i odkręcić bodaj dwie śrubki na klucz 8 oraz dwie pod spodem słony pod kierownicą i odciągnąć do tyłu bo u góry będą trzymały jeszcze spinki. -
Dopiero B6 mają sieć can którą można wykorzystać do sterowania alrmem cyfrowym, ale oczywiście w twoim samochodzie można zainstalować system alarmowy, który będzie sterowany z pilota fabrycznego podobnie jak tamte alarmy. Na rynku jest kilka modeli alarmów, które można podłączyć do tego samochodu sterowanych analogowo.
-
[B5 AFB] Nie świecą lampki w drzwiach i w nogach... jaka przyczyna?
GregorAGK odpowiedział(a) na slaweq temat w Audi A4 B5
Z tego co piszesz to rozumiem,że również nie zapala się lampka sufitowa po otwarciu drzwi, a w takim przpadku najprawdopodobniej przyczyną usteki będzie czujnik otwarcia drzwi który znajduje w zamku drzwi. Nie sprecyzowałeś jeszcze czy taka sytuacja ma miejsce tylko po otwarciu drzwi kierowcy czy również pasażera? -
Czujniku ruchu musiałbyś sprawdzić zamykając się w środku lub zatraskując rygiel w drzwiach, gdyż moduł komfortu, w którym jest zawarty alarm, wykrywa niedomknięcie szyb i dezaktywuje w takiej sytuacji czujniki ruchu, bo jeśli masz wyłącznik czujek na drzwiach to muszą być zainstalowane (oczywiście po po zamknięciu trzeba zaczekać, aż alarm się uzbroi). Jeśli chodzi o potwierdzenie dźwiękowe przy załanczaniu i wyłanczaniu alarmu to można to zrobić Vagiem zmieniając kodowanie modułu komforu (46), gdzieś widziałem opis kodów,ale trzeba poszukać bo sam kod jest ustalany w zależności od wyposażenia samochodu.
-
W pomce.
-
[B6 AWX] Klakson-dlaczego cały czas trąbi?
GregorAGK odpowiedział(a) na gregs0 temat w Audi A4 B6/B7
Nie wiem jaka jest historia samochodu, ale w Niemczech na taksówkach było montowane takie zabezpieczenie -wł. klaksonu przez ukryty przycisk i wtedy wyłączyć go można było przyciskiem który znajdował się gdzieś pod maską, ale niczego nie sugeruje to tylko taka podpowiedź. -
[B5 AHU] Niepokojące działanie wskaźników paliwa i temperatury.
GregorAGK odpowiedział(a) na karol_fr temat w Audi A4 B5
Prawdopodobnie to, że od czasu do czasu wzrastają Ci obroty nawet na ciepłym silniku to może być problem z czujnikiem temperatury silnika, który błędnie daje informację do sterownika silnika o tym, że temp. silnika jest ujemna i przez to niepotrzebnie zwiększa dawkę paliwa. Po podłączeniu vag czujnik temp. powinien być w błędach. Być może ten czujnik jest przyczyną złych wskazań na zestawie wskażników choć z twojego opisu wynika raczej, że uszkodzony jest zestaw wskażników. Szukaj używanego lub napraw ten bo ASO jest bardzo drogi.....................Jeśli chodzi o wahania obrotów 1.8 T to prawdopodobnie zanieczyszczony jest nastawnik przepustnicy który trzeba umyć i wprowadzić nastawy podstawowe przy pomocy vag, ewentualnie nieszczelność w układzie dolotu powietrza do kolektora ssącego. -
[B5 AJM] Kierunki do alarmu, nie fabrycznego, jak podłączyć?? help...
GregorAGK odpowiedział(a) na Piter504 temat w Audi A4 B5
Jeśli dobrze pamiętam, to alarm wbudowany jest w pompkę (sterownik) centralnego zamka w bagażniku po lewej stronie, ale w celu podpięcia dodatkowego alarmu nie musisz wypinać sterowania kierunkowskazami z pomki, tylko podpiąć się w instalacje (najłatwiej na słupku z lewej strony) w przewód czarny/zielony i czarny/biały. Należy pamiętać aby przy fab. czuj. ruchu nie stosować w alarmie dodatkowym, bo się zakłócają. -
Witam wszystkich. Posiadam B6 AVANT 3.0 wersja AMERYKAŃSKA. Grzegorz Koszalin.