Skocz do zawartości

GregorAGK

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    12
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O GregorAGK

Osiągnięcia GregorAGK

0

Reputacja

  1. Elektryk samochodowy który ma trochę pojęcia sobie poradzi. Ale dobrze jest dyskretnie wypytać na podstawie tego co już wiesz czy wie o co chodzi-bo bywa różnie.
  2. Sprawa jest trochę bardziej skomplikowana. Z przycisków sygnału poprzez pierścień AIRBAG sygnał wchodzi do sterownika kolumny kierowniczej, który z kolei przy pomocy cyfrowej linii komunikacyjnej CAN, przekazuje informację do sterownika "bordnetz"-serownik zarządzania siecią elektryczną- który ma za zadanie podać masę na przekaźnik w momencie wciśnięcia przycisku sygnału (przewód zielono/żółty wychodzący z kostki szarej 32 pinowej ster. sieci pod przekaźnikami o których wcześniej pisałem z pinu nr 1). [br]Dopisany: 11 Marzec 2008, 23:15 _________________________________________________Jeszcze jedno pytanie. Piszesz, że wypiołeś poduchę i włączyłeś kluczyk -sygnał trąbił, a czy po tej operacji nie zapaliła ci się kontrolka poduszki pow. na zestawie wskaźników. Jeśli nie to trzeba zobaczyć czy nie ma jakiegoś obejścia poduszki i być może uszkodzony jest pierścień AIRBAG i on powoduje zwarcie a co za tym idzie ciągłą pracę sygnału. W takim przypadku trzeba by wypiąć kostkę z tego pierścienia i zobaczyć jaki będzie efekt- kostkę oczywiście za pierścieniem.
  3. Nie można zmienić syreny ponieważ sterowana jest ona za pomocą linii komunikacyjnej z modułu komfortu. Jedynie można zmienić na taką samą ale nic to nie da. Syrena umieszczona jest w bagażniku po prawej stronie i dlatego słabo ją słychać bo jest z powodu takiej lokalizacji mocno wytłumiona.
  4. W B6 nie ma pompki centralnego, zamki sterowane są elektrycznie, a całym systemem zarządza moduł komfortu, który znajduje się pod nogami kierowcy. Z tego co piszesz to wygląda to na uszkodzony zamek w drzwiach kierowcy, ale trzeba sprawdzić Vagiem jakie są błędy w (46-komfort).[br]Dopisany: 06 Marzec 2008, 01:32 _________________________________________________Zastanawiałem się jeszcze, bo poprzednio przeoczyłem to, że również nie chodzi szyba i lusterka. W takim przypadku trzeba się przyjrzeć sterownikowi w drzwiach kierowcy który steruje zamkiem i lusterkiem oraz wysyła infomację o tym jak ma pracować lusterko z prawej strony oraz informacje z czujnika otwarcia drzwi oraz wiele innych i w fomie sygnału cyfrowego wysyła to do innych sterowników.Należałoby również sprawdzić czy do sterownika w drzwiach kierowcy dochodzi plus i masa.
  5. Myślę, że zanim zaczniesz rozbierać przód powinieneś jeszcze spróbować odkręcić osłonę pod kierownicą, tam obok tylnej ścianki bezpieczników patrząc na wprost będą przekaźniki (nie wiem ile), ale będzie 9 okienek na ich zamocowanie. Licząc od lewej strony w dolnym rzędzie 3 będzie przekażnik sygnału. Należy go wyjąć i jeśli przestanie trąbić to problem tkwi albo w samym przekaźniku albo w sterowaniu z kierownicy i nie ma sensu dobierać się do sygnału. Gdy to sprawdzisz daj znać podpowiem co dalej.Aby odkręcić osłonę pod kierownicą trzeba zdjąc osłonę skrzynki bezpieczników i odkręcić bodaj dwie śrubki na klucz 8 oraz dwie pod spodem słony pod kierownicą i odciągnąć do tyłu bo u góry będą trzymały jeszcze spinki.
  6. Dopiero B6 mają sieć can którą można wykorzystać do sterowania alrmem cyfrowym, ale oczywiście w twoim samochodzie można zainstalować system alarmowy, który będzie sterowany z pilota fabrycznego podobnie jak tamte alarmy. Na rynku jest kilka modeli alarmów, które można podłączyć do tego samochodu sterowanych analogowo.
  7. Z tego co piszesz to rozumiem,że również nie zapala się lampka sufitowa po otwarciu drzwi, a w takim przpadku najprawdopodobniej przyczyną usteki będzie czujnik otwarcia drzwi który znajduje w zamku drzwi. Nie sprecyzowałeś jeszcze czy taka sytuacja ma miejsce tylko po otwarciu drzwi kierowcy czy również pasażera?
  8. Czujniku ruchu musiałbyś sprawdzić zamykając się w środku lub zatraskując rygiel w drzwiach, gdyż moduł komfortu, w którym jest zawarty alarm, wykrywa niedomknięcie szyb i dezaktywuje w takiej sytuacji czujniki ruchu, bo jeśli masz wyłącznik czujek na drzwiach to muszą być zainstalowane (oczywiście po po zamknięciu trzeba zaczekać, aż alarm się uzbroi). Jeśli chodzi o potwierdzenie dźwiękowe przy załanczaniu i wyłanczaniu alarmu to można to zrobić Vagiem zmieniając kodowanie modułu komforu (46), gdzieś widziałem opis kodów,ale trzeba poszukać bo sam kod jest ustalany w zależności od wyposażenia samochodu.
  9. Nie wiem jaka jest historia samochodu, ale w Niemczech na taksówkach było montowane takie zabezpieczenie -wł. klaksonu przez ukryty przycisk i wtedy wyłączyć go można było przyciskiem który znajdował się gdzieś pod maską, ale niczego nie sugeruje to tylko taka podpowiedź.
  10. Prawdopodobnie to, że od czasu do czasu wzrastają Ci obroty nawet na ciepłym silniku to może być problem z czujnikiem temperatury silnika, który błędnie daje informację do sterownika silnika o tym, że temp. silnika jest ujemna i przez to niepotrzebnie zwiększa dawkę paliwa. Po podłączeniu vag czujnik temp. powinien być w błędach. Być może ten czujnik jest przyczyną złych wskazań na zestawie wskażników choć z twojego opisu wynika raczej, że uszkodzony jest zestaw wskażników. Szukaj używanego lub napraw ten bo ASO jest bardzo drogi.....................Jeśli chodzi o wahania obrotów 1.8 T to prawdopodobnie zanieczyszczony jest nastawnik przepustnicy który trzeba umyć i wprowadzić nastawy podstawowe przy pomocy vag, ewentualnie nieszczelność w układzie dolotu powietrza do kolektora ssącego.
  11. Jeśli dobrze pamiętam, to alarm wbudowany jest w pompkę (sterownik) centralnego zamka w bagażniku po lewej stronie, ale w celu podpięcia dodatkowego alarmu nie musisz wypinać sterowania kierunkowskazami z pomki, tylko podpiąć się w instalacje (najłatwiej na słupku z lewej strony) w przewód czarny/zielony i czarny/biały. Należy pamiętać aby przy fab. czuj. ruchu nie stosować w alarmie dodatkowym, bo się zakłócają.
  12. Witam wszystkich. Posiadam B6 AVANT 3.0 wersja AMERYKAŃSKA. Grzegorz Koszalin.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...