Skocz do zawartości

badman2503

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    9
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O badman2503

Informacje

  • Imię
    Wojciech
  • Miasto
    Wejherowo

Auto

  • Model
    A4 B8
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2015
  • Silnik
    1.9 TDI
  • Kod silnika
    ABK
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    ON

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia badman2503

0

Reputacja

  1. Jak nie masz daleko to wpadaj. Chciałbym się przejechać. Rzecz w tym że miałbym w dwie strony 700 kilometrów Te poszarpywania są mocniejsze jak skrzynia się rozgrzeje. Na zimnym nawet jak "depnę" to skrzynia chodzi ok. Co ciekawe po rozgrzaniu jak przyspieszam powoli to poszarpuje ...jak nacisnę zdecydowanie to jest ok..nie szarpie...a jak depnę to mocno telepie Czyli ani wolno, ani szybko....ale że automat wyzwala we mnie spokój i harmonię to na wolnym przyspieszaniu to poszarpywanie jest niepokojące. Bart-S, jaki jest zmiany u Ciebie automatu na manual ?
  2. Pozwolę sobie podpiąć się pod temat. Posiadam A4 Avant TDI2.5 V6114 A6M z 2002 roku , G0Z I GSP variable gearing ratio 6 przekladniowe. olej wymieniany jakieś 25 tyś km temu. Otóż narasta u mnie problem z poszarpywaniem ( trzęsieniem) skrzyni podczas przyśpieszania. Wcześniej pojawiał się na niższych przełożeniach , tylko przy ruszaniu...teraz już "środkowych". Nie dzieje się to przy zmianie. Sprawdzałem przy zmianie ręcznej i jak bylem np na 2 przełożeniu to po wciśnięciu gazu potrafi mi poszarpywać. sama zmiana na bieg wyższy przechodzi płynnie. Nie wiem jak długo będę jeszcze nim jeździł i nie znam kolejnych etapów działania skrzyni...czy to może być narastające aż do rozsypania się skrzyni czy może będzie szarpać ale z waszego świadczenia wynika że jeszcze "przejedziesz 100 tyś". Nie wiem również czy koszty ewentualnej naprawy będą się różnić w zależności kiedy będzie wykonana - "jak najszybciej póki nie szarpie za mocno bo jakaś pierdółka i kosztu będą nieznaczne?" czy może " czy poszarpuje czy ostatecznie stanie to i tak zapłacisz 5 tyś" Moje dywagacje biorą się stąd że proponowano mi za niego ostatnio 8 tyś a oprócz tego poszarpywania wszystko mi śmiga elegancko. Nie wiem czy jeździć, czy jak najprędzej udać się do mechanika. Panowie, poradźcie.
  3. Witam, mam taki problem. W przeciągu tygodnia trzykrotnie zdarzyła sie następująca rzecz. Jadę ok 50 km\h po suchej drodze i raptem czuje lekkie "szapnięcie" ledwo wyczuwalne - zapala się ESP. Dokladnie tak jakbym wjechał w kałuże. Po tym coś dziwnego dzieje się ze skrzynią. Po zdjęciu nogi z gazu nie redukuje i nie zwalnia tak szybko jak zwykle. Potrafi ustać na 3 biegu i jechać dalej bez wciśnietego gazu. Kiedy jade już wolno i chce się zatrzymać i silnik nadal daje wysokie obroty i ja hamuje a silnik wskakuje na 1,5 tyś obrotów i skrzynia daje przelożenie. Po ok sekundzie trzymania hamulca obroty spadają i auto stoi. Po wyłączeniu silnika jest znowu jest ok. Zrobilem kolejną próbę i na różne sposoby staralem się wywolac problem ( rozne obroty , biegi, dynamika ) i nic. Po przejechaniu ok 10 km zawrócilem. przy cofaniu na wstecznym od razu włączył sie esp i nie zgasł aż do wyłączenia silnika....ale już z biegami problemów nie bylo. Auto ma 230 tyś wg stanu ale obawiam sie że zdecydowanie więcej bo jakieś 10 tyś km "temu" pojawilo sie szarpanie na zimnej skrzyni na pierwszym i drugim biegu. Boje się że dziwne zachowania skrzyni zaczną się nasilać i doprowadzą do jakiegoś nieszczęścia. Nie wiem od czego zacząć ESP czy skrzynia. Spotkaliście się z takimi objawami ? Pozdrawiam
  4. Wymienilem poduszke i drgania ustały do pewnej prędkości. Wykluczam wiec dwumase bo atko płynie gdzieś do 100..120 km/h. Potem cisne szybciej i telepie co raz mocniej...jest glos ze to może byc zapieczony zacisk na tylnych hamulcach...chciałbym mieć wiedzę potrzebna do rozwiązania problemu ale poddaje sie. Znowu zostawiam auto u mechanika jutro.. A za tydzień jade w dłuższa trasę...czas i pomysły się kończą.
  5. Witam, Jak w temacie.Sprawa jest długa i skomplikowana wiec od początku. Zmieniłem opony zimowe miękie na uniroyal rain sport 3...ponoć twarde. Przy prędkościach od ok 90 km\h czułem wibracje podwozia, Myslalem ze to może być kwestia źle wyważonych kół. Pojechalem do wulkanizatora...sprawdził i wszystko jest ok. Jeżdże stałą strasą i w miejscu w ktorym mogę osiągnąć zawrotną prędkość 90 km\h droga poddala sie naciskowy tirów i ponoć całą winę moge zrzucić na nią. Nie dało mi to spokoju i wybrałem się na przejażdżkę- drgania występowaly dalej. Czulem ze znikają jak minę ok 110 km\h. Pojechalem do zaprzyjaźnionego mechanika, stwierdzil że to przeguby( słyszał jakies chrobotania). wymienił na inne ( nie nowe - lecz sprawne). Okazalo się że dalej drży...staneliśmy na biegu jalowym i okazalo się że silnik przy obrotach ok 1700-1900 dostaje wlasnie takich wibracji. Jako że jeżdżę spokojnie wlaśnie takie obroty mam przy ok 90-110 km\h ( 6 bieg) . Tym razem wymieniliśmy poduszki pod silnikiem. Znowu nie na nowe...ale sprawne. Po wymianie wibracje na biegu jalowym ustały. Szczęśliwy ruszylem w trasę i posmutniałem straszliwie bo teraz przy prędkości od 90 km\h wzwyż czuje się drgania podwozia. Im szybciej tym sa one mocniejsze. Nie czuć tego na kierownicy..tylko na "fotelu". Jeśli przy tych prędkościach dam na luz, obroty spadna do najniższych ale buda dalej telepie. Mniej czuje te drgania przy obciążeniu silnika, jak puszczam gaz wzmagają się. Co ciekawe przed wymianą przegubów i poduszek ….drgania były mniejsze. Cos czuje że wymieniając poduszki zniknął problem który mialem na początku ( drgania ustawaly po danym przedziale obrotów) a wymieniając przeguby napsuliśmy i przez to pojawiły się „nowe” drgania które są mocniejsze im szybciej się jedzie. Mechanik wysyła mnie do specjalistów od skrzyni ( stąd temat w tym dziale)...a że tam rozmowa może zacząć się od kilku tyś zł to chciałbym usłyszeć wasze opinie Audi A4 B6 2,5 TDI Automat silnik AYM Pozdrawiam
  6. Witam, Mój silnik wg ASO to AYM ( Rok modelowy: 2002 Opis: A4 Avant TDI2.5 V6114 A6M ) Nie widzę go na liście. Wg pojemności na liście widnieje 5W40 a mialem zalany 5W30. Jaki powien byc olej do tego silnika ?
  7. Witam, Proszę o zerkniecie na to co pokazalal mi vag. Po przewaleniu forum domniemywam że jest to skrzynia FSG z 6 lamelami. Jakieś 50 tys km "temu" robiona byla pełna ( 8l wymiana ATF) nie wiem niestety czy jakieś filtry były czyszczone\wymieniane. Będę robił wymiane wszelkich płynów i chciałbym również zrobić wymianę ATF. Bart-S , mógłbym cię prosić o jakieś info dot posiadanego sterownika ( wersji ). Dużo sie naczytalem ze wg stystyk moja skrzynia powinna już sie posypać dawno i trochę mnie to niepokoi. Na liczniku 213 tyś Km. Pozdrawiam Wojtas
  8. manetka zamontowana, komputer przekodowany, żadnych problemów. koszt całego przedsięwzięcia - manetka 30zł ( oryginał po demontażu - stan idealny), duży browar dla kolegi z forum za pomoc przy montażu i kodowaniu. Jednak życie w nieświadomości jest lepsze. Przy ruszaniu 40l/100 , spada do 13 przy jeździe w mieście...oby na trasie spadło choć do 8 to będę szczęśliwy....
  9. Witam, Od razu proszę admina o przeniesienie tematu jeśli nie trafiłem. Było już kilka tematów nt. przeprowadzania procedury instalacji manetek i kodowania fisa. Jako że mam automatyczną skrzynię biegów ( Multitronic ) wyświetlacz różni się od tych z manualną (może nie sama konstrukcja a same wyświetlane elementy). W obecnych przełącznikach zespolonych posiadam tempomat . Zastanawiam się czy ktoś przeprowadzał ten montaż dla wersji z automatem, Czy są jakieś różnice ? Na co zwrócić uwagę ? Czy samo kodowanie nie wygląda inaczej niż te przedstawione w tutorialu ? Wyświetlacz wygląda tak: Manetka 4E0 953 503 C już do mnie jedzie Proszę o jakieś sugestie, porady. Dziękuję i Pozdrawiam Wojtek
  10. Witam wszystkich użytkowników. Liczę że to forum będzie dla mnie kopalnią wiedzy o A4-ce...
×
×
  • Dodaj nową pozycję...