Skocz do zawartości

chudy92

Pasjonat
  • Postów

    94
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

7

1 obserwujący

O chudy92

Informacje

  • Imię
    Łukasz
  • Miasto
    Łódzkie

Auto

  • Model
    A4 B6
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2002
  • Silnik
    1.9 TDI PD
  • Kod silnika
    AVF
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    ON

Ostatnie wizyty

1887 wyświetleń profilu
  1. a ja miałem 2 komplety i polecam.
  2. 01.06.2020 - auto sprzedane, wróciło z powrotem na Pomorze https://www.youtube.com/watch?v=hdWJ8s5iBnM
  3. chudy92

    B6 DIVISION

    Wygląda na to samo, tylko numer części się zmienił. D raczej już niedostępne w ASO,. R pokazuje jeszcze 4 szt u importera, cena ok 190zł.
  4. chudy92

    B6 DIVISION

    B jest do benzyny R4. R i D do diesla R4
  5. chudy92

    B6 DIVISION

    ja mam pompę z 2.0tdi z metalowym króćcem i jest spokój a co do tego węża, to wymieniałem króciec o którym mówisz ale i tak później jeszcze z niego leciało w miejscu łączenia węża z tą zapinką plastikową, która wchodzi do króćca . ale pomogła wymiana obejmy na nową.
  6. chudy92

    B6 DIVISION

    widzę, że nie tylko ja to przerabiałem
  7. W kwietniu przyszedł czas na wrzucenie letnich kół i przy okazji wymieniłem przednie tarcze i klocki. Tarcze nie były ruszane odkąd mam auto, czyli już ponad 50tys km, jedynie klocki wymieniane 35tys km temu w czerwcu 2017. Tył był zakładany nowy 28tys km temu w grudniu 2017. Stan przednich tarcz był już średni, od wewnątrz rant, korozja w otworach wentylaycjnych i grubość na pewno poniżej dopuszczalnych 28mm. Można było jeszcze dojechać klocki ale wolałem założyć nowy komplet na lato. Nowy zestaw to tarcze Zimmermann 100.1249.20 i klocki Ferodo FDB1629. Kupiłem też lewą osłonę tarczy, której brak zauważyłem jakiś czas temu + nowe śruby do niej. Zostało mi trochę sprayu do zacisków i postanowiłem je lekko odświeżyć po 3 latach. Jeszcze na starych tarczach żeby nie popryskać nowych. Bałem się jedynie, że nie ruszę śrub od osłony tarczy, które zostały w zwrotnicy, a osłony nie było niewiadomo czemu. Na szczęście 3 odkręciły się bez problemów, a 1 trzeba było ruszyć szczypcami. Stare vs nowe Lewa strona gotowa Prawa poszła sprawniej Tylne zaciski oczywiście też zostały odświeżone I na koniec letnie koła, a zimowe umyte i czekają na stojaku do zimy Podczas wymiany hamulców zauważyłem po obu stronach brak wtyczki do czujnika zużycia klocków, zostały jedynie zaizolowane przewody. Postanowiłem, że przywrócę je do oryginalnego stanu i założę wtyczki 1J0973702, które miałem akurat na stanie. Kupiłem jedynie nowe konektory, ponieważ przewody były wystarczająco długie i nie było potrzeby bawić się w lutowanie, izolowanie itd.
  8. chudy92

    B6 DIVISION

    udało
  9. Niestety nie byłem nigdy na 'swińskim targu' ale widzę, że nie tolerują tam synonimów, a ja będę nazywał rzeczy tak jak mi się podoba EOT.
  10. nawiercane, perforowane. zwał jak zwał.
  11. te są nawiercane lub zwykłe : 100.1249.20
  12. Dobry, też się po woli zbieram do zakupu takiego kompletu
  13. Udało mi się naprawić ostatnią już rzecz, która była niesprawna w aucie - regulacja pochylenia siedziska fotela kierowcy. Jak tylko zrobiło się cieplej, wyjąłem fotel z auta aby mieć lepszy dostęp do silniczka z przekładnią i sprawdzić co jest grane. Silniczek działał dobrze więc wina leżała w przekładni, jak się okazało metalowy ślimak zmielił kilka zębów zębatki. Wymierzyłem zębatkę i znajomy wykonał jej model w pliku STL do druku z PET-G. Niestety nie wiedziałem jak wygląda frez na wałku, byłem przekonany, że będzie on wystawał i zębatkę z otworem 8mm da się spokojnie na niego wprasować. Natomiast uszkodzona zębatka nie chciała wyjść za chiny i przy większej sile uderzenia pękła. Wtedy dowiedziałem się, że można tylko pomarzyć o wybiciu zębatki, ponieważ między frezami jest rowek i zębatka prawdopodobnie była zgrzewana na wałku. Summa summarum nowa zębatka weszła ładnie na wałek lecz ruszała się ponieważ frez jej nie trzymał i musiałem wspomóc się klejem dwuskładnikowym by wypełnić luz. Najlepszym rozwiązaniem byłoby wydrukowanie zębatki z fi 7mm i stoczenie początku wałka również do 7mm by można było ją wprasować na frez 8mm. Ale na razie o tym nie myślę, bo wszystko działa elegancko i o wiele wygodniej jeździ się z podpartymi udami https://www.youtube.com/watch?v=5geFjDL2pNs https://www.youtube.com/watch?v=40KeZFMFU3k Jeżeli ktoś miałby podobny problem to mogę pożyczyć model w pliku STL do wydruku, koszt jednej zębatki to 7zł. Roboty nie ma dużo, potrzebujemy jedynie Spline M10 do odkręcenia fotela, torx T30 i T40 do odkręcenia przekładni oraz T20 do odkręcenia klapki przekładni.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...