
pgt
Pasjonat-
Postów
28 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Reputacja
0O pgt

Ostatnie wizyty
Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.
-
Pierwsze z Audi 100, silnik 1T 2,5 TDI 120KM. Drugie z Audi 100, silnik AAT 2,5 TDI 115KM.
-
Na 8 bitowym też można
-
Tyle osób wspomina tutaj o korekcji dawek startowych i obrotach podczas rozruchu... To jest 1Z z początku produkcji. Dawek startowych w tym przypadku nie ma co ruszać, bo są wystarczająco wysokie.
-
Hamowanie "lewą nogą" i wszystko co z tym związane
-
Można to wyłączyć, jeżeli komuś przeszkadza.
-
Nie można jednoznacznie powiedzieć od jakiej temp świece grzeją. Występują różnice między typami silników. Czas grzania jest zależny nie tylko od temperatury, ale i od ciśnienia. Vagiem można robić adaptacje, tak jak napisał kkam. Modyfikując program można zrobić dowolną charakterystykę grzania.
-
Tak. Sam wysyłałem komuś sterownik do "konwersji". Każdy AFF ma sterownik 16 bitowy, chociaż nie każdy taki sam. Wtryski są takie same jak w 1Z/AHU. 1. Można zmienić sterownik na odpowiadający z 1Z/AHU (lub zrobić "klona" takiego sterownika) i mieć seryjnego 1Z/AHU. 2. Można zrobić program bez wymiany czegokolwiek i cieszyć się przyrostem mocy w granicach 40% 3. Dalsze etapy rozwoju są wystarczająco opisane na forum.
-
Pytania o mnie, to może ja odpowiem. Wykresów nie będzie, bo…nigdy ich nie było. Chiptuningiem zajmuję się od kilku lat. Do tej pory robiłem to bardziej hobbystycznie – tylko lokalnie lub wśród znajomych. Zestawami 216 + AWX albo PD na sprężarce ARL nie ma się co chwalić, bo można to uznać za serię. Usługowo zajmuję się od niedawna i hamownie posiadam również od niedawna. Reszta ciekawych rzeczy jest dopiero w drodze. W końcu nie do wszystkiego da się liczyć sumy kontrolne „na kartce i kalkulatorze” Co do nieseryjnych aut – swoją naukę zaczynałem od AHU z GT22, które jedna z wielkich stajni „odesłała”, bo był zmieniony mapsensor i tego się nie da stroić. Dodam, że wtedy nie było jeszcze na forach dokładnych opisów co i gdzie dokładnie pozmieniać w sofcie, żeby było ok. Dlatego trzeba było do pewnych rzeczy dojść samemu. Jeśli auto jest sprawne mechanicznie, to nie ma problemu z wystrojeniem nawet niestandardowych zestawów. Jest tylko warunek – trzeba wiedzieć co się zmienia w sofcie i jakie to ma fizyczne efekty. Wtedy nawet GT2256 można poprosić np. o 1,5 bara doładowania przy ok 2k RPM. I nie odmówiła Chociaż internet mówił – nie wkładaj sprężarki z BMW, bo nie będzie dołu… Dlatego, jeśli znam sterownik i architekturę programu podejmuję się strojenia tak seryjnych, jak i modzonych aut. Po prostu na te drugie trzeba poświęcić więcej czasu. Przepraszam za kilka słów prywaty, ale czułem się w obowiązku coś odpisać. Pozdrawiam i zapraszam Paweł
-
Dane na tej stronie są kopią danych innej firmy z zagranicy...niektóre faktycznie odbiegają od rzeczywistości. Jak przykładowe 180KM B5, gdzie są podane te same dane (i wykres) jak dla B6. Co do silników z tematu... Przy takich pojemnościach te 10KM da się ugrać strojeniem. Czy warto - niech każdy sobie sam odpowie.
-
Tak jak napisał gregor10, łatwiej zrobić klona. Warto przy tym poświęcić chwilę na diagnostykę, żeby się nie okazało, że paliwa brakuje...
-
Nie wiem co wie i co ma na myśli ów gość. Opieram się na swojej wiedzy na ten temat, na co pozwala ECU, a co może być "blokowane" przez sterownik pompy. Co do kosztów info na PW.
-
Jeśli silnik na diagnostyce jest bez większych zastrzeżeń, to podejmuję się modyfikacji. W uzyskaniu dobrych wyników czasami przeszkadza pompa. Jeżeli po modyfikacji przyrosty są małe, klient sam decyduje czy jest to poziom wystarczający i akceptowalny do poniesionych kosztów, czy bezpłatnie wracamy do serii. Jeśli klient ma takie życzenie, program można oczywiście zrobić tak, żeby "dół" pozostał bez zmian, a sama "góra" była mocniejsza.
-
Pociągnięty moment na poziomie 370 Nm przy 4kRPM to ok 210KM - wartość przeważnie nie osiągana w tych silnikach. Moc i moment obrotowy (nie mylić z ich wartościami maksymalnymi) to wartości od siebie zależne. Co do modyfikacji 2,5 V6 TDI. Czy warto? Jeśli silnik jest w dobrej kondycji a pompa pozwoli na przyrosty to warto. Zmiany są odczuwalne. Czy jest to opłacalne - każdy musi sobie sam na to pytanie odpowiedzieć.