Jump to content

_zby

Pasjonat
  • Posts

    39
  • Joined

  • Last visited

About _zby

Informacje

  • First name
    Zbigniew
  • Location
    Olsztyn

Car

  • Car model
    A4 B8
  • Car body
    Avant
  • Year of production
    2009
  • Engine
    2.0 TDI
  • Engine code
    CAGA
  • Drive
    FWD
  • Gearbox
    Multitronic
  • Fuel
    ON

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

_zby's Achievements

0

Reputation

  1. Dzięki za podpowiedź. Udało mi się przełożyć fotele i poduszki. Prosta robota. Nie trzeba było zdejmować całego poszycia a jedynie odchylić tę cześć gdzie jest poduszka. Do materiału wszyta jest plastikowa ramka, która łatwo się wyjmuje i później wskakuje na swoje miejsce. Swoją drogą - warto pytać kupując fotele czy są w nich poduszki - u mnie nie było.
  2. A da się łatwo przełożyć poduszki? Czy trzeba coś rozpruwać?
  3. Cześć, mam siedzenia z a5 polift i chcę je założyć do a4 b8 przedlift. Podpowiecie jak powinna wyglądać wtyczka od poduszek? W a4 przedlift była taka mała żółta, w tych od a5 mam tylko czarną, zieloną i czerwoną kostkę, wszystkie duże. Możliwe że poduszka została zdemontowana. Jeżeli tak to czy łatwo przerzucić poduszki? Będę wdzięczny za podpowiedź. @wrclaguna pomógłbyś w temacie. Wiem że dużo o tym było ale nie znalazłem tych informacji.
  4. Zamontowałem wszystko na zwykłej szybie, czujnik bez literki na końcu, podkładka żelowa i działa dobrze. Jedynie szybiarz musiał wymalować kształt pod czujnik czarną farbą na szybie bo inaczej słabo to wyglądało. Dodatkowo czujnik z literką A na końcu nie działa. Musi być bez literki albo C jak było na początku wiadomości.
  5. Witam wszystkich, podepnę się pod temat, bo mam dość nietypowy problem ze skrzynią. Auto (A4 B8 2.0TDI 0AW 2009) w rodzinie od 7 lat i od początku takie same objawy do dziś. W międzyczasie przejechane 80tys. km, 2 razy wymieniany olej, regenerowany sterownik i wymieniona mechatronika na regenerowaną. Adaptacja robiona kilka razy i za każdym razem z komunikatem "completed successfully" przód i tył. Problem jest taki, że przy ruszaniu pod górę samochód się napina i jakby nagle wysprzęgla i tak w kółko. Przy procedurze adaptacji, przy rozgrzewaniu skrzyni przy załączonym ręcznym hamulcu na wstecznym samochód się napina i równo trzyma nawet kilka minut, na D napina się i odpuszcza i tak w kółko. Dodatkowe objawy to dość silne napinanie się przy załączaniu D lub R oraz czasem zgaśnie przy pierwszej zmianie z R na D rano jak jest zimno. Brak błędów w sterowniku skrzyni. Czy ktoś podpowie co można sprawdzić i ewentualnie skorygować? Nie chce mi się wierzyć, że to problem sprzętowy skoro mechatronika była wymieniona i sterownik regenerowany. Dzięki z góry.
  6. Wymiana dwumasy pomogła na drgania w zakresie 1800-2600. Teraz jest bardzo gładko. Przy 720 to nie wiem bo mam teraz minimum 920 ale żeby było idealnie gładko to nie powiem. Audi 80 1.8 z 1991r bez dwumasy chyba pracuje bardziej gładko na jałowym.
  7. U mnie tuner zrobił to bez problemu. VCDSem się nie dało. Okazało się jednak że dwumasa była już do wymiany (luźno obracały się jej części względem siebie). Przebieg 187tys i jedyne co odczuwałem to te drgania przy 720rpm i przy przyspieszaniu w zakresie około 1800-2600 rpm.
  8. Wrócę do mojego tematu wibracji - obejmują jednak szerszy zakres obrotów, tak 2-2,8tys. Robiłem kompletną diagnostykę silnika i wszystkie korekcje są na 0, nie ma wypadających zapłonów, moc seryjną trzyma. Półosie zamienione i nic to nie zmieniło. Lokalny specjalista podpowiedział że może kończyć się pompa ta w środku skrzyni lub sterownik hydrauliczny. Bart-S podpowiesz jakie logi zrobić VCDSem żeby ocenić sprawność tych 2 podzespołów skrzyni?
  9. Dzięki za odpowiedź. Wiem że masz największe doświadczenie dotyczące skrzyń multitronic, dlatego tu opisałem mój przypadek. Podjadę do specjalistów od silników i zobaczę co mi doradzą. Tak na logikę to przełączając pomiędzy pb i lpg nic się nie zmienia, wiec to nie zasilanie paliwem a świece i cewki wymienione na zalecane markowe. Ewentualnie zamienię jeszcze półosie miejscami. Dzięki za poświęcony czas.
  10. Całe kompletne koła zmieniałem juz 3 razy. Wyważane były z 5 razy i nic to nie zmienia. Zimowe, letnie, 16tki czy 17tki zawsze tak samo. Przez pewien czas miałem zrobionego chipa i wtedy objawy były silniej odczuwalne ale miały taką samą charakterystykę. W próbie przyspieszenia z pedałem do końca (bez kick down) na każdym przełożeniu czuć że od 1tys obr idzie gładko, w zakresie 2-2,3 wibruje (najbardziej w środku tego zakresu) i wyżej dalej gładko. Dziwne. Tak jest od 30tys km.
  11. Robiłem takie logi, nie wiem czy coś mówią. Audi a4 1.8T.zip
  12. Dodam, że nie są to wibracje regularne, tylko np. tak jakby wypadł zapłon, później sekunda nic się nie dzieje, później jakby 2 lub 3 zapłony wypadły (lub jakby łańcuch popuścił - tylko dlaczego tylko w tak wąskim zakresie obrotów?) i znowu przez sekundę lub 2 gładko itd.
  13. Tak, ustają. Jak zapnę np 7 bieg w trybie M to im mocniej wciskam gaz tym mocniej wibruje. Jak odpuszczę gaz to nie ma żadnych wibracji.
  14. Chciałbym zapytać o jedną rzecz, nie znalazłem nikogo kto ma podobne objawy. 1.8t bfb przebieg 172, od zakupu, tj. 142tys km (olej wymieniony, filtr przepłukany) mam taki objaw - w zakresie obrotów 2-2,3 tys mam drgania podczas przyspieszania wprost proporcjonalne do obciążenia (wibracje podobne do wypadających zapłonów). Występują w trybie D i M niezależnie od wybranego przełożenia. Najbardziej odczuwalne są na zimnym silniku, na ciepłym słabną, ale zawsze występują. Poniżej 2 tys i powyżej 2,3 jest bardzo gładko. Skrzynia nigdy nie szarpie i sprzęgło chodzi bardzo płynnie, pod górkę rusza sprawnie, na obrotomierzu nie widać nawet najmniejszego falowania. Nie wiem gdzie szukać problemu. W silniku zmieniłem świece i cewki. Nie ma nigdzie żadnych błędów. Nic się nie zmienia od tysięcy kilometrów, ale pozostaje kwestią irytującą.
×
×
  • Create New...