_zby
Pasjonat-
Postów
39 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
O _zby
Informacje
-
Imię
Zbigniew
-
Miasto
Olsztyn
Auto
-
Model
A4 B8
-
Nadwozie
Avant
-
Rok produkcji
2009
-
Silnik
2.0 TDI
-
Kod silnika
CAGA
-
Napęd
FWD
-
Skrzynia
Multitronic
-
Paliwo
ON
Ostatnie wizyty
Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.
Osiągnięcia _zby
0
Reputacja
-
Dzięki za podpowiedź. Udało mi się przełożyć fotele i poduszki. Prosta robota. Nie trzeba było zdejmować całego poszycia a jedynie odchylić tę cześć gdzie jest poduszka. Do materiału wszyta jest plastikowa ramka, która łatwo się wyjmuje i później wskakuje na swoje miejsce. Swoją drogą - warto pytać kupując fotele czy są w nich poduszki - u mnie nie było.
-
A da się łatwo przełożyć poduszki? Czy trzeba coś rozpruwać?
-
Cześć, mam siedzenia z a5 polift i chcę je założyć do a4 b8 przedlift. Podpowiecie jak powinna wyglądać wtyczka od poduszek? W a4 przedlift była taka mała żółta, w tych od a5 mam tylko czarną, zieloną i czerwoną kostkę, wszystkie duże. Możliwe że poduszka została zdemontowana. Jeżeli tak to czy łatwo przerzucić poduszki? Będę wdzięczny za podpowiedź. @wrclaguna pomógłbyś w temacie. Wiem że dużo o tym było ale nie znalazłem tych informacji.
-
Montaz czujnika deszczu swiatła Coming Leaving Home 2008-2012
_zby odpowiedział(a) na wrclaguna temat w Audi A4 B8
Zamontowałem wszystko na zwykłej szybie, czujnik bez literki na końcu, podkładka żelowa i działa dobrze. Jedynie szybiarz musiał wymalować kształt pod czujnik czarną farbą na szybie bo inaczej słabo to wyglądało. Dodatkowo czujnik z literką A na końcu nie działa. Musi być bez literki albo C jak było na początku wiadomości. -
Montaz czujnika deszczu swiatła Coming Leaving Home 2008-2012
_zby odpowiedział(a) na wrclaguna temat w Audi A4 B8
I jak, działa to na zwykłej szybie? -
_zby obserwuje zawartość Multitronic, pogorszenie po adaptacji
-
Witam wszystkich, podepnę się pod temat, bo mam dość nietypowy problem ze skrzynią. Auto (A4 B8 2.0TDI 0AW 2009) w rodzinie od 7 lat i od początku takie same objawy do dziś. W międzyczasie przejechane 80tys. km, 2 razy wymieniany olej, regenerowany sterownik i wymieniona mechatronika na regenerowaną. Adaptacja robiona kilka razy i za każdym razem z komunikatem "completed successfully" przód i tył. Problem jest taki, że przy ruszaniu pod górę samochód się napina i jakby nagle wysprzęgla i tak w kółko. Przy procedurze adaptacji, przy rozgrzewaniu skrzyni przy załączonym ręcznym hamulcu na wstecznym samochód się napina i równo trzyma nawet kilka minut, na D napina się i odpuszcza i tak w kółko. Dodatkowe objawy to dość silne napinanie się przy załączaniu D lub R oraz czasem zgaśnie przy pierwszej zmianie z R na D rano jak jest zimno. Brak błędów w sterowniku skrzyni. Czy ktoś podpowie co można sprawdzić i ewentualnie skorygować? Nie chce mi się wierzyć, że to problem sprzętowy skoro mechatronika była wymieniona i sterownik regenerowany. Dzięki z góry.
-
Wymiana dwumasy pomogła na drgania w zakresie 1800-2600. Teraz jest bardzo gładko. Przy 720 to nie wiem bo mam teraz minimum 920 ale żeby było idealnie gładko to nie powiem. Audi 80 1.8 z 1991r bez dwumasy chyba pracuje bardziej gładko na jałowym.
-
U mnie tuner zrobił to bez problemu. VCDSem się nie dało. Okazało się jednak że dwumasa była już do wymiany (luźno obracały się jej części względem siebie). Przebieg 187tys i jedyne co odczuwałem to te drgania przy 720rpm i przy przyspieszaniu w zakresie około 1800-2600 rpm.
-
Wrócę do mojego tematu wibracji - obejmują jednak szerszy zakres obrotów, tak 2-2,8tys. Robiłem kompletną diagnostykę silnika i wszystkie korekcje są na 0, nie ma wypadających zapłonów, moc seryjną trzyma. Półosie zamienione i nic to nie zmieniło. Lokalny specjalista podpowiedział że może kończyć się pompa ta w środku skrzyni lub sterownik hydrauliczny. Bart-S podpowiesz jakie logi zrobić VCDSem żeby ocenić sprawność tych 2 podzespołów skrzyni?
-
Dzięki za odpowiedź. Wiem że masz największe doświadczenie dotyczące skrzyń multitronic, dlatego tu opisałem mój przypadek. Podjadę do specjalistów od silników i zobaczę co mi doradzą. Tak na logikę to przełączając pomiędzy pb i lpg nic się nie zmienia, wiec to nie zasilanie paliwem a świece i cewki wymienione na zalecane markowe. Ewentualnie zamienię jeszcze półosie miejscami. Dzięki za poświęcony czas.
-
Całe kompletne koła zmieniałem juz 3 razy. Wyważane były z 5 razy i nic to nie zmienia. Zimowe, letnie, 16tki czy 17tki zawsze tak samo. Przez pewien czas miałem zrobionego chipa i wtedy objawy były silniej odczuwalne ale miały taką samą charakterystykę. W próbie przyspieszenia z pedałem do końca (bez kick down) na każdym przełożeniu czuć że od 1tys obr idzie gładko, w zakresie 2-2,3 wibruje (najbardziej w środku tego zakresu) i wyżej dalej gładko. Dziwne. Tak jest od 30tys km.
-
Robiłem takie logi, nie wiem czy coś mówią. Audi a4 1.8T.zip
-
Dodam, że nie są to wibracje regularne, tylko np. tak jakby wypadł zapłon, później sekunda nic się nie dzieje, później jakby 2 lub 3 zapłony wypadły (lub jakby łańcuch popuścił - tylko dlaczego tylko w tak wąskim zakresie obrotów?) i znowu przez sekundę lub 2 gładko itd.
-
Tak, ustają. Jak zapnę np 7 bieg w trybie M to im mocniej wciskam gaz tym mocniej wibruje. Jak odpuszczę gaz to nie ma żadnych wibracji.
-
Chciałbym zapytać o jedną rzecz, nie znalazłem nikogo kto ma podobne objawy. 1.8t bfb przebieg 172, od zakupu, tj. 142tys km (olej wymieniony, filtr przepłukany) mam taki objaw - w zakresie obrotów 2-2,3 tys mam drgania podczas przyspieszania wprost proporcjonalne do obciążenia (wibracje podobne do wypadających zapłonów). Występują w trybie D i M niezależnie od wybranego przełożenia. Najbardziej odczuwalne są na zimnym silniku, na ciepłym słabną, ale zawsze występują. Poniżej 2 tys i powyżej 2,3 jest bardzo gładko. Skrzynia nigdy nie szarpie i sprzęgło chodzi bardzo płynnie, pod górkę rusza sprawnie, na obrotomierzu nie widać nawet najmniejszego falowania. Nie wiem gdzie szukać problemu. W silniku zmieniłem świece i cewki. Nie ma nigdzie żadnych błędów. Nic się nie zmienia od tysięcy kilometrów, ale pozostaje kwestią irytującą.