Jump to content

dziki029

Pasjonat
  • Content Count

    12
  • Joined

  • Last visited

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

Community Reputation

0

About dziki029

  1. Witam. A czy ktoś może montował albo może się wypowiedzieć o pompie firmy Topran
  2. Jak trzeba jeździć żeby po 80tyś podła pompa? Gdyby tak było to firma audi zaleciłaby akcję serwisową jak przy wtryskach piezoelektrycznych. Wychodzi na to że powinniśmy testować niemieckie samochody u nas w kraju. Audi produkowało by super auta bez wad i nie byłoby takich wpadek jak z tym trefnym napędem pompy.
  3. Zgadzam się z tym. Niektórzy martwią się na zaś a zwłaszcza po tym jak niektórzy piszą że im pompa siadała. Wracając do ceny imbusa to rzeczywiście trochę się pomyliłem. były dwie ceny pierwsza to nieorginalny cena 7-10 zł, który można znaleźć w sklepach metalowych ale dzisiaj sprawdziłem i kolega jak wymieniał to kupił w serwisie cena 15zł + 1zł za zabezpieczenie razem 16zł. (Możesz zamówić 500szt bo cena x2 niz podawałem i orginał) Panie Tomku pana firma Futurum zajmuje się regeneracją pomp i napędu i ten zabieg jak i sama wymiana imbusa o czym pisałem jest tylko metodą zapobiegawczą a nie eliminacją problemu. Aby zrobić to porządnie i na lata trzeba podmienić pompę i napęd z silnika 1.9 Jeżeli ktoś kupuje auto na kilka lat to warto jedynie podmienić pompę a nie regenerować. Pisanie że w aucie z salonu po 85 tyś padł napęd pompy jest dla mnie niedorzeczne, ponieważ w aucie sprowadzonym które miało 190tyś czyli o 110tyś więcej imbus był lekko wytarty. Ja w to osobiście nie wierzę.
  4. Oczywiście, że tak i to liczę na jakieś dobre 50 tyś. Niektórzy wymieniają tak jak Ty chcesz zapobiegawczo i wówczas jest pewność że wszystko będzie działało. Z imbusami nie wiadomo bo są dwie główne sprawy: 1. wyrabia się sam imbus - w tym przypadku sprawa wygląda ok ponieważ wymienisz imbusik i będzie działać 2. wyrabia sie imbus oraz "gniazdo "w pompie i silniku wówczas jest lipa i najlepiej przełożyć pompę z 1.9 Według mnie będzie tak: Oddasz auto do magików to nawet jak będzie sytuacja, o którym mówiłem w punkcie 1 to i tak powiedzą ci że jest lipa i trzeba wszystko przekładać(muszą zarobić). W silniku jak Ty masz 170KM BRD jakieś 3tyg. temu kolega wymieniał sam imbus ponieważ "gniazda" były ok. Koszt jak pisałem ok 7zł za imbus z (najtwardszej stali) Nie ma żadnego zdjęcia bo bym Ci podesłał jak u niego wyglądało. Ale nie był tak zniszczony jak niektórzy piszą i mówią na różnych forach. Jego przebieg to 190tyś również jak Ty chciał zobaczyć jak to wygląda od środka i był przygotowany na wymianę całej pompy. Okazało się jednak, że wszystko jest ok i postanowił, że wymieni sam imbus ten ori. był lekko przytarty. Z naszej rozmowy doszliśmy do wniosku, że jeżeli on ma przebieg 190tyś( auto sam sprowadzał z Niemiec, sprawdzone i z pewnym przebiegiem) to ile musiały mieć samochody w których pompa staneła. Niektórzy piszą, że stało się to im przy ok 180tyś. Według mnie to bzdura i miały grubo powyżej 250tyś ale ludzie wieża w to co widzą na zegarach. Jak jutro mi się uda to zrobię zdjęcia tego imbusa i Ci podeślę.
  5. Rozumiem, że chcesz wymienić pompę oleju w silniku na pompę z 1.9 ponieważ w tych 2.0 silnikach( również w BRD) są wadliwe. Pompa napędzana jest za pomocą imbusa(a nie łańcuszka czy wałka), który z czasem wyciera się i przestaje napędzać pompę a co za tym idzie nie ma smarowania. Najczęściej taka sytuacja jest późno wykrywana i silnik się zaciera. Tyle w skrócie. Chyba, że masz inny powód wymiany pompy oleju?
  6. A sprawdzałeś w jakim stanie jest imbusik? Może wystarczy wymienić na nowy. Koszt bodajże 7 zł i trochę wolnego czasu.
  7. Nie potrzebujesz prasy. Tak jak opisałeś wystarczy odkręcić 4 śruby i łożysko wyjdzie. Wkręcisz nowe i po robocie. Tylko nie wkręcaj na stare śruby bo mogą się urwać przy dokręcaniu możliwe że są już wyciągnięte. Jak jeszcze nie kupiłeś łożyska to polecam firmę Ruville. Uważaj jak będziesz zdejmował kapsel ochronny piasty. Możesz go pogiąć i potem nie włożysz a wchodzi ciężko trzeba równo go wbić. Tu masz mały schemacik jak to mniej więcej wygląda może się przyda. Pamiętaj o smarowaniu łożyska.
  8. Chcesz dobre felgi to poszukaj ori na jakiś aukcjach gdzie sprzedają sprowadzone z Niemiec. Jakość materiałów jest jest o niebo lepsza. Tak samo wykonanie i przede wszystkim są sprawdzane na wytrzymałość. W tym sklepie co podałeś to są sprowadzane z zagranicy czyli pewnie z Chin(najpierw do Francji a potem do Polski). Do każdego auta np: do audi felgi są projektowane indywidualnie dlatego nie dość, że są ładne to i wytrzymałe. Każdy ma jednak swój gust i opinie. Ja bym nie kupował czegoś takiego ale przed zakupem ori felg sprowadzonych też musiałbym się im przyjrzeć z bliska. Jak wiadomo na zdjęciach wszystko pięknie wygląda.
  9. Witam. Mam pewien problem. Zamontowałem hak ori w swoim sedanie 2004r pełny fis. Zrobiłem instalację według schematu ze strony http://a4-klub.pl/uklad-elektryczny-16/all-b6-b7-modul-centralnej-elektryki-wlacznik-swiatel-czujnik-swiatla-clh-138327/index2.html I pojawił się problem : 1. Czy na okrągłej wtyczce przy haku na 6 bolcu nie powinien być STOP przyczepki a na 7 bolcu lewej pozycji przyczepki? (wtyczka 13 bolcowa) 2. Po podłączeniu modułu na 6 pinie w 6 pinowej wtyczce modułu ciągle jest impuls elektryczny i światła migają, dodam, że jednocześnie świecą(migają) pozycje i stop. Kierunki, wsteczny i przeciwmgielny działają prawidłowo. Czy może to być uszkodzony moduł czy może źle podpiąłem instalacje. Chociaż połączenia sprawdziłem kilka razy i nie ma możliwości pomyłki działałem według schematu. 3. Ten 6 pin w 6 pinowej wtyczce według schematu powinien mieć kolor czerwono/czarny a u mnie jest żółto/czerony. Czy może to być znak że moduł jest niekompatybilny. Oznaczenie modułu to 8E0 907 383 C więc chyba prawidłowy ale mogę się mylić. 4. Moduł jest sterowany przez CAN i sprawdziłem podpinając sygnał bezpośrednio z PDC i bez zmian więc sygnał jest prawidłowy. Czy może miał kiedyś podobny problem? Proszę o pomoc. PS. Czy jest wśród forumowiczów ktoś z Gdyni i ma hak w swojej A4 i byłby w stanie użyczyć swój moduł w celach sprawdzenia połączeń. ---------- Post dopisany 24-06-2013 at 22:16 ---------- Poprzedni post napisany 12-06-2013 at 19:44 ---------- Co do tematu to można zamknąć. Problem rozwiązany. Schematy które są zamieszczone na w/w stronie według mnie mają błąd odnośnie podłączenie przeciwmgielnych i stopu. U mnie stop był na 6 bolcu we wtyczce haka a na 7 przeciwmgielny. Poza tym jak pisałem 6pin w 6pinowej wtyczce to przewód 1,5 mm2 i to był zasilanie stopu czyli w moim przypadku stop był sterowany również przez szynę CAN a nie przez dodatkowy przewód z czujnika stopu(który wprowadzał błąd W formie migania świateł). Najważniejsze że wszystko działa. Pzdr ---------- Post dopisany at 22:16 ---------- Poprzedni post napisany at 22:16 ---------- Co do tematu to można zamknąć. Problem rozwiązany. Schematy które są zamieszczone na w/w stronie według mnie mają błąd odnośnie podłączenie przeciwmgielnych i stopu. U mnie stop był na 6 bolcu we wtyczce haka a na 7 przeciwmgielny. Poza tym jak pisałem 6pin w 6pinowej wtyczce to przewód 1,5 mm2 i to był zasilanie stopu czyli w moim przypadku stop był sterowany również przez szynę CAN a nie przez dodatkowy przewód z czujnika stopu(który wprowadzał błąd W formie migania świateł). Najważniejsze że wszystko działa. Pzdr
  10. Ja jestem za ori. Wszystko ładnie pasuje i działa. Jeżeli chodzi o moduł to może uniwersalny będzie łatwiejszy w w montażu tego nie wiem. Już wszystko kupiłem i będę niedługo montował tylko w sedanie ale to prawie to samo. Postaram się wszystko udokumentować i później udostępnić.
  11. Witam. Ja na dniach będę montował hak w swojej b6. Jednak szukałem oryginalnych części tj. belka i kula wymontowana z innej audi w naszym modelu hak był produkowany przez firmę Alko (kula jak i belka aluminiowa) dodatkowo do kompletu dochodzi moduł haka, który odpowiada za prawidłowy podział napięcia i sygnału żeby auto nie łapało błędów i nie był żadnego przeciążenia na kablach. Dodatkowo moje auto ma PDC i muszę się podpiąć po kompa i wskazać mu, że auto ma hak i podczas podłączania przyczepki odłącza mi PDC. Z tego co wiem to do tego służy mikrostyk w gnieździe od podłączenia świateł. Jest trochę rozbierania i podłączania ale wydaje mi się, że co oryginał to oryginał i żadnego innego zamiennika nie kupię.
  12. Witam. Mam pytanie odnośnie dołożenia ori haka do A4 S-line sedan. Na forum znalazłem kilka wątków na temat montażu haka ale nikt nie pisał, że hce zamontować w wersji S. Avant czy sedan to ta sama belka i kula oraz moduł sterujący ale co ze zderzakiem? 1. Czy S-line wychodziły z hakiem? 2. Czy w S-line tylny zderzak jest taki sam jak w seryjnych modelach? Z tego co się orientuję to belka z kulą będzie pasować bez problemu firma ALKO. Niestety nie wiem czy nie będę musiał wycinać czy docinać tylnego zderzaka. Oglądałem dzisiaj zderzak i nie ma tam za wiele miejsca żeby wpinać kulę chyba że się mylę. Nie widziałem od spodu żadnej audi z hakiem więc nie mam żadnej wiedzy w tym temacie. Może ktoś z forumowiczów ma jaką wiedzę i pomoże. Pozdrawiam. ---------- Post dopisany 02-06-2013 at 09:34 ---------- Poprzedni post napisany 31-05-2013 at 18:50 ---------- Zamykam wątek.
  13. Witam. Mam na imię Przemek. Jestem szczęśliwym posiadaczem Audi A4 S-line. W związku, że nie miałem wcześniej Audi szukałem kilku informacji o moim a4 i znalazłem. A4-klub.pl to prawdziwa skarbnica wiedzy. Mam nadzieję, że i ja dorzucę kilka ciekawych i przydatnych informacji. Pozdrawiam.
×
×
  • Create New...