Skocz do zawartości

adamus202

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    8
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O adamus202

Osiągnięcia adamus202

0

Reputacja

  1. Jest to pewnie wtyczka od czujnika poziomu płynu chłodniczego, który znajduje się w spodzie zbiorniczka. Pewnie komunikat nie wyskakuje (kontrolka od cieczy chłodzącej)?! A to ponieważ że w tych rocznikach komunikat się pojawia wtedy gdy styki w czujniku są zwarte. Więc odłączona wtyczka powoduje tylko to że nie pojawi się komunikat o niskim poziomie cieczy.
  2. Tak. przy temp. 20*C rezystancja powinna wynosić 1,25kOhma. Wynika z tego że posiadasz czujnik, który parametrami odpowiada czujnikowi z drugiej tabelki.
  3. A po co komu do silnika z zapłonem samoczynnym zawór upustowy???
  4. Pin odpowiedzialny za ten wykrzyknik ((!)) to pin nr. 24 w niebieskiej 26-pinowej wtyczce. Pin nr. 7 to hamulec awaryjny (ręczny). Jam mam licznik z fisem z 97 roku z anglika 1.8T. Jeszcze nie podłączony do mojego auta, tylko uruchomiony na stole. I w tym liczniku są 32-pinowe gniazda (bo po 97 roku) i aby pojawił się komunikat (!) musi być zwarty ten pin do masy.
  5. Ja najpierw sprawdził bym akumulator (może już jest stary) i jego złącza. A jak nie to styki w stacyjce trzeba by było sprawdzić.
  6. Tego już nie wie jaki stan trzeba podać na ten pin (przewód W). Możliwe jest że jest to jakaś sekwencja jak napisał bin85 ale z pewnością będzie to ten przewód. A mimo tego jak by to miała być jakaś sekwencja to przecież musi być taka sama we wszystkich autach bo przecież można zmienić licznik z immo. na inny licznik z immo. ( oczywiście w aucie z orginalnie immo. w liczniku) Ja mam licznik z fis z 1997r i immo w liczniku. U mnie te immo jest niepotrzebne bo w aucie mam zewnętrzne. Teraz jestem na etapie przygotowywania tego licznika do mojego auta. Rozebrałem licznik i okazało się że jest tak jakby konstrukcyjnie przygotowany do tego aby kontrolka od immo. sterowana była z zewnętrznego immobilizera. Wystarczyło wylutować jeden rezystor i dodać zwykłą diodę tuż przy zielonym 32-pinowym gnieździe do pinu nr. 4. I teraz będę mógł normalnie to podłączyć. Planuję jeszcze wykorzystać czujnik temperatury zewnętrznej od klimy aby podłączyć go też do licznika. Lecz aby to działał i temperatura wyświetlana nie była mocno zaniżona moim zdaniem należy wylutować jeden rezystor z licznika. Mam jeszcze jeden problem a mianowicie z czujnikiem poziomu cieczy chłodzącej. W liczniku wyskakuje komunikat gdy obwód jest rozwarty a ja mam zbiornik cieczy chłodzącej z czujnikiem który zwiera styki gdy poziom cieczy jet mały. Planowałem pozmieniać elementy w liczniku ale okazało się to nie realne i zdecyduję się pewnie na ominięcie tego problemu przez zastosowania jakiegoś miniaturowego przekaźnika.
  7. Mam takie pytanie. W jaki sposób immo. w liczniku powoduje że silnik gaśnie. Musi być chyba jakiś pin wyjściowy z licznika do ECU. Podejrzewam że jest to STYK S pin nr. 30 w 32-pinowej niebieskiej wtyczce. Ale analizując schemat licznika bez immobilizera coś mi tu nie pasuje, bo tam też jest STYK S (czerwony kabel). I tu znów pytanie do czego on służy? Już chyba wiem który przewód przesyła sygnał do ECU blokujący zapłon silnika, (przewód W) pin 5 w 32-pinowej zielonej wtyczce (zielono-czarny kabelek)
  8. Witam. Czy może ktoś wie do czego służą piny w liczniku z FIS do roku 1998: Pin nr. 30- Styk S (w niebieskiej wtyczce) Pin nr. 5- przewód W (w zielonej wtyczce) Mam licznik z 1997 roku anglik, narazie podłączyłem go na stole w domu w celu jego sprawdzenia oraz modyfkacji. Połączyłem zasilanie w niebieskiej wtyczce masę do 9 a +12V do 1 i 23 no i coś tam świeci na wyświetlaczu a dokładnie parę ikon które cały czas w koło są wyświetlane. Podłączając vag-a za pomocą 3 przewodów masa, +12V i linię K (linia K pin 25 niebieska wtyczka) przekodowałem mile na km itd. Podłączyłem też te trzy przyciski w manetkach lecz nie można nic nimi zrobić (cały czas wyświetlane są te duże ikony) jedyne co zaobserwowałem to włączająca i wyłączająca się dolna pozioma czerwona linia co trzecie naciśnięcie przycisku reset. Chodzi mi o uzyskanie na wyświetlaczu napisu OK, i chyba wtedy można będzie przełączać przyciskami w manetce wyświetlane funkcje jak spalanie itp. I tu właśnie nie wiem dlaczego nie wyskakuj OK czy z powodu że immo. nie może sczytać kodu czy powodem są piny 30- Styk "S" lub 5- przewód "W" czy może jeszcze coś innego
  9. witam wszystkich i serdecznie pozdrawiam. Jestem z okolic Wyszkowa (woj. mazowieckie)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...