Skocz do zawartości

scOOtt

Pasjonat
  • Postów

    28
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O scOOtt

Informacje

  • Imię
    ?ukasz
  • Miasto
    Lubin

Auto

  • Model
    Audi
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2004
  • Silnik
    1.9 TDI
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Multitronic
  • Paliwo
    ON

Ostatnie wizyty

708 wyświetleń profilu

Osiągnięcia scOOtt

0

Reputacja

  1. Dziękuję @szczuraz za odpowiedź. Mój mechanik właśnie główkował nad tym tematem niepoprawnej korelacji ciśnienia doładowania z ciśnieniem mierzonym. Sprawdzał rzekomo przewody zawór N75 i polecił wymienić czujnik ciśnienia doładowania. Zmieniłem ten ostatni na nowy więc chyba to nie on jest problemem. Mogę spróbować jeszcze pożyczyć inny jesli będzie pasował z B7 1.8 Turbo. Pomysły nam się skończyły. Ale ewidentnie jest coś z podciśnieniem bo gdy auto nie ma mocy, turbo nie pracuje to sztanga gruszki nie jest podniesiona/zassana. Po ponownym rozruchu zasysa ja i podnosi się i jest wszystko w porządku. Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka
  2. Witaj. Nie - działa tak samo w obu przypadkach
  3. Witam. Potrzebuje pomocy fachowca bo do tej pory trafiałem na wymieniaczy a nie mechaników wobec czego zostawiłem kilkaset zł i zostałem z problemem. Problem jest taki, że co jakiś czas (o tej porze roku częściej) wyskakuje mi błąd P0236 i turbina nie pracuje (sztanga gruszki nie jest podniesiona). Po wyłączeniu i zapaleniu silnika turbina pracuje poprawnie - (sztanga gruszki podniesiona) . Do tej pory wymieniłem czujnik ciśnienia doładowania na nowy a resztę zdaje się na to co mówili "mechanicy" zajmujący się autem a było ich dwóch: Posprawdzane wężyki podciśnienia, sprawdzony zawór N75 - są wg. nich w porządku. Turbina raczej też jest w porządku bo jak już zassie sztangę gruszki to pracuje cały czas. Załącza się od około 1800 rpm. Jeśli ktoś z okolic LUBINA, LEGNICY czuje się na siłach mi pomóc w zdiagnozowaniu przyczyny tej usterki byłbym bardzo wdzięczny. Nie mam możliwości samemu zrobić logów - dysponuję tylko programikiem SDProg, którym wykasowuje owy błąd. Pozdrawiam
  4. Witam. Pacjent: A4 B6 1.9 AVF Od czasu do czasu wyskakuje mi błąd P0236 i brak działania turbinki. Po ponownym rozruchu autko pracuje bez zarzutów. Potrzebuje fachowca, który pomógłby zlokalizować przyczynę usterki bo jak do tej pory trafiałem na wymieniaczy a nie mechaników wobec czego popłynąłem kilkaset zł a problem dalej jest. Lokalizacja: Lubin Ktoś pomoże ?
  5. Witam serdecznie. Borykam się od pewnego czasu z tematem stuków w przednim zawieszeniu. Stuki pojedyncze pojawiają się tylko i wyłącznie podczas manewrów parkowania. Przy skręconych kołach niezależnie czy lewo czy prawo jak auto wolno się toczy słychać stuk pojedynczy czasem w takich seriach dwu-trzy krotnych wydaje mi się, że dochodzą tylko z prawej strony. Do tego od niedawna przy jeździe na wprost na nierównościach słyszalne są dźwięki z prawej strony takie telepanie. Byłem u dwóch mechaników i tak: Pierwszy mówi, że to półoś nic nie wspominał o wahaczach. Drugi bardziej renomowany w mieście zajmujący się tylko zawieszeniami stwierdził, że do wymiany są wahacze górne prawe - lewych jeszcze nie słychać ale zasugerował wymienić po obu stronach. Kiedy mu powiedziałem o stukach przy parkowaniu przy skręcie kół tylko przy małych prędkościach, że podejrzewam półoś - wykluczył ją i stwierdził, że jeśli stuki się pojawiają przy odjętym gazie to na pewno puka przegub zewnętrzny. Mam zatem do Was pytanie - wielokrotnie już wydawałem kasę w błoto u "specjalistów mechaników" - co zatem sugerujecie ? Wymienić wahacze górne prawe x2 i lewe x2 + przegub z prawej i lewej strony ? Czy jest jeszcze jakaś możliwość zdiagnozowania skąd pochodzą owe stuki podczas parkowania. Zaznaczam, że stuki czasem pojawią się też podczas gwałtownego zahamowania. Nie pojawiają się podczas normalnej jazdy po mieście czy trasie zarówno na wprost jak i podczas skręcania. Dodam, że zawieszenie mam gwintowane firmy AP. Bardzo Was proszę o pomoc. Pozdrawiam
  6. Pompki miałem sprawdzane - są okej. Dziwnym trafem przy wyłączonej sprężarce klimatyzacji - takich objawów z zatelepaniem silnika jeszcze nie zaobserwowałem.
  7. Hmmm no nie jest to specjalnie pozytywna informacja - koła dwumasowe firmy LUK do skrzyni CVT to koszt ~ 1.000 PLN. Jeśli rzeczywiście jest to kończąca się dwumasa to podpowiedzcie proszę ile jeszcze z tym mogę pojeździć - przebieg autka teraz to ~225 tyś km i nie jest kręcony - objawy przeze mnie opisane zdarzają się praktycznie tylko jak auto rozgrzane zgaszę i odpalę ponownie w odstępie kilku minut, jak postoi z pół godzinki to odpala w porządku. Te objawy martwią mnie głównie z powodu skrzyni multitronic - nie mam ze nią absolutnie żadnych problemów i nie chciałbym żeby "powoli kończąca się dwumasa" miała wpływ na awarię skrzyni - powszechnie wiadomo, że multi nie lubi drgań jakichkolwiek). Z drugiej jednak strony nie chciałbym zbyt wcześnie inwestować ~1.500 zł za dwumasę + robociznę bo mam parę innych pierdółek do zrobienia i innych wydatków. Krótko mówiąc poczekać aż będzie problem z wibracjami i kołysaniem po odpaleniu niezależnie czy zimny czy ciepły + odgłosy stukania czy robić to już teraz ? Dziękuję i pozdrawiam.
  8. Witam. Drodzy Koledzy jaka może być przyczyna takiego stanu rzeczy. Autko na zimnym silniku zawsze pali praktycznie jak benzyniak Od strzała i zero szarpnięć, oraz "kołysek". Ale jak np. jestem w trasie, silnik jest rozgrzany i zjeżdżam dla przykładu zatankować, gaszę auto. Odpalam za chwilę i znów pali od strzała bez problemu ale tak dziwnie zatelepie silnikiem i zakołysze - nie jest to żadne ciężkie odpalanie ale po prostu mocniej zatrzęsie silnikiem i chwilowo zakołysze. Dodam, że mam skrzynie automatyczną, multitronik pracującą jak najbardziej poprawnie. Proszę o jakieś porady bo na razie nie widzę sensu by coś z tym robić - jestem po prostu ciekaw co może być przyczyną takich objawów. Pozdrawiam serdecznie z góry dziękując za odpowiedzi.
  9. scOOtt

    Tapicerstwo

    Ostatnio za przełożenie materiału razem z matą grzewczą i naprawą stelaża el. lędźwi zapłaciłem 150 zł. W Lubinie polecam Artura https://www.facebook.com/tapicer.lubin/?fref=ts
  10. 18000 P1592 Altitude Sensor / Boost Pressure Sensor, Implausible Correlation Taki błąd wywala VAG
  11. Jak do tej pory wszystko mi robił dotychczasowy mechanik. Uczciwie i niedrogo. Ale czas chyba na jego zmianę skoro nie potrafi określić gdzie leży problem. W poniedziałek uderzam do innego.
  12. Tak, lecz póki DPF nie daje żadnych oznak zużycia niech sobie bedzie. On tu nie ma nic do rzeczy. Z pomocą polecanego przez kolegę wrclaguna - Łukasza - do sprawdzenia pozostało mi: Sztanga czy sie nie zacina (przy podłączonym vagu niby pracowała poprawnie) ale dla pewności trzeba sciągnąć sama gruszkę sprawdzić ja i organoleptycznie sprawdzić działanie sztangi. Jest jeszcze gruszka od EGR która moze byc nieszczelna i podciśnienie ucieka. Jeszcze raz wszystkie przewody podciśnienia oraz sam sterownik silnika czy nie było cos przy nim kombinowane. Z opinii rożnych mechaników sterownik silnika raczej jest elementem trudnym do zepsucia sie, ze tak to ujmę. Podaje rożne wartości ciśnienia atmosferycznego wiec cos tam mierzy - trzeba metoda prób i błędów posprawdzać. Dam znac w temacie co by innym na przyszłość było łatwiej. Dziękuje wszystkim za dotychczasowe wskazówki.
  13. Najprawdopodobniej czujnik ciśnienia w sterowniku silnika jest walnięty. Złe mierzy. Jest za duża różnica miedzy ciśnieniem atmosferycznym zmierzonym przez czujnik w sterowniku a ciśnieniem doładowania i wywala kontrolkę. Kupie obd na Bluetooth musze mierzyć wartości i obserwować. Wymiana sterownika z przegraniem softu chyba mnie czeka
  14. EGR wymieniony w Niemczech w 2012 roku jest suchy. Zjechałem wlasnie z trasy i kontrolka zgasła. Enigma normalnie. A mechanik jest godny zaufania wiec nie mam podstaw do tego by go zmieniać. Usterka jest po prostu dziwna. Czemu nagle zgasła kontrolka ? Zrobiłem trasę 60 km. W jedna stronę trochę go przebutowalem korzystając z opcji sport w moim multitronicu i z ręcznej zmiany biegów. Na codzien jeżdzę na drive po mieście i zauważyłem ze w tym trybie lubi utrzymywać obrotu na poziomie 1200-1500. Moze to go trochę muli...
  15. Dpf montowany w 2008 roku. Dzis zapaliła mi sie kontrolka silnika. Auto ma moc, turbo dmucha, auto przyspiesza jak powinno. Ale wywaliło check engine. Sztanga pracuje sprawdzałem kilkukrotnie zapalając i gasząc auto. Jutro jadę do mechanika pod kompa - pewnie znów błąd ciśnienia doładowania. Na 90% jutro przy zapłonie kontrolka zgaśnie. Juz tak miałem tylko ze wtedy auto nie miało mocy. Juz mi ręce opadają :-(
×
×
  • Dodaj nową pozycję...