Skocz do zawartości

rp78

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    5
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O rp78

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia rp78

0

Reputacja

  1. rp78

    [B6 AVF] Montaż webasto

    Nie bedzie pasowac do AVFa- dzwonilem wczoraj do tego goscia w sprawie tej aukcji - to jest od Benzyniaka. Chcialem kupic do diesela - bo w moim aucie bylo fabryczne (ten oryginalny Audi - taki jak na zdjeciu jest produkowany przez Eberspeacher), ale padl modul sterujacy (nabral wody, a po osuszeniu - klapa) . Marzne teraz szukam urzywki na wymiane.
  2. Moje spostrzezenai z zimowego rozgrzewanai sie AVFa (temperatura wg. wskaznika na desce rozdzielczej): - najszybciej rozgrzewa sie pod duzym obciazeniem - tzn jazda na 5 - 6 biegu po rownym, a najlepiej pod gorke - jazda w korkach 1 - 2 bieg, wolne obroty - bardzo ciezko nagrzac na mrozie - najszybciej nagrzewa sie przy wylaczonej klimie, srednio z klima przy obiegu wewnetrznym, najwolniej przy klimie ustawionej na wietrzenie kabiny powietrzem z zewnatrz I dzisiaj rano rekord - rozruch przy -13C (Beskidy), samochod nocowal na dworze , potem bardzo delikatna jazda (srednia predkosci ok 45km/h, 1500 -2000 obr/min) wymuszona warunkami na drodze - na zegarze ok 50-60 km/h (temp od -11.5 do -14,5), najczesciej 4ty bieg, rzadziej 70-75 na 5tym biegu, najpierw 7km z gory, potem ok 10km po rownym (pagorki), a nastepnie 20 km caly czas delikatnie pod gore. Musialem urzywac ogrzewania, bo szyby sie szronily. Wskazowka zblizyla sie do 90 stopni po... 25 km (ponad pol godziny slimaczej jazdy).
  3. Własnie dlatego mnie to martwi. Jedyne wytłumaczenie jakie mi sie nasuwa to mimo wszystko inna temperatura powietrza które wlatuje do silnika, wieksze wiatry - opór, woda na drodze - opór, bo nic innego mi do głowy nie przychodzi. Zima spalanie powinno byc wyzsze: -na krotkich trasach, podczas ktorych czas nagrzewania slinika jest znaczacy w stosu do calej trasy (na nagrznie silnika do termicznych ustalonych warunkow przy ktorych silnik jest najbardziej ekonomiczny trzeba spalac wiecej paliwa). Ale na dluzszych trasach strata spowodowana w/w jest nieznaczna, a moga pojawic sie zyski spowodowane nastepujacymi faktami: 1. Mniej klimy uzywamy, oraz gdy uzywamy, to z mniejszym poborem mocy z silnika (w A4kach podobna sa takie "madre" sprezarki o regulowanej wydajnosci (i poborze mocy). Mniej klimy to mniej paliwa. 2. Jezdzimy na wezszych gumach (szersza guma to wieksze opory toczenia a w konsekwencji spalanie). 3. Zima jezdzimy wolniej i delikatniej hamujemy (czesciej jest mokro, a czasem nawet slisko). Im wiecej hamowania tym wiecej spalania. Im szybciej jezdzimy tym wiecej palimy. 4. W warunkach niskich temperatur zewnetrznych przy ustalonych warunkach termicznych (nagrzany silnik), nasze silniki sa bardziej wydajne (pala mniej) - nie jest to duza roznica, ale kilka procent moze wyjsc. Przyklad - silnik na hamowni przy duzej temp. zewnetrznej daje mniejsza moc, przy nizszej daj moc wieksza. Jesli daje wieksza moc to znaczy ze jest bardziej wydajny (ma lepsza sprawnosc), a wiec zadowala sie mniejsz iloscia paliwa. Dlaczego? Podstawy termodynamiki - generelanie spalanie paliwa w zimnym powietrzu jest bardziej wydajne, bo zimne powietrze jest "gestsze" a wiec zawiera wiecej tlenu w tej samej objetosci wprowadzonej do cylindra (to jest glowny powod stosowania tzw. intercoolerow). Reasumujac - jesli nasz tryb / styl jazdy powoduje, ze czynniki 1-4 dominuja nad stratami zwiazanym z dluzszym nagrzewaniem silnika to spalamy mniej.
  4. A4 AVF, bez wirusa, na hamowni u Rogala pokazal 149 HP (3917RPM), 356 NM (1936 RPM). Wyniki spalania - w 95% jezdzi tylko kierowca (ja) + drobny bagaz, opony 205/55R16 (pilnuje cisnienia): 1. Trasa Niemcy zachodnie - Slask (1050 km) - styl jazdy zachodnie Niemcy - na ile warunki pozwalaly (~160 km/h max, troche korkow i ograniczen predkosci, duzy ruch), wschodnie Niemcy 180 km/h - 200km/h trzymane na zegarze (max pokazal 230 km/h na rownym, 240 km/h z gory - szybciej sie balem ), Polska A4 w deszczu 130 km/h - 160km/h. Srednie spalanie z calej trasy 6,2 l/100km (komputer pokladowy pokazal tyle samo co z dystrybutora) 2. Srednio, jezdzac tylko po Warszawie 7,5 l/100km. 3. Szczyrk - Warszawa (370km), jechalem ta trase kilka razy: - najmniej 4,9l/100km - czas przejazdu 4h, bez korkow - najwiecej 5,7l/100km - czas przejazdu 3h,50min, bez korkow (deptanie nie bardzo sie oplaca ) - najczesciej wychodzi mi 5,2 l/100km na tej trasie (Gierkowka) 4. Leczyca (woj. Lodzkie) - Warszawa 140km w 1h50min, maly ruch niedziela, predkosci spacerowe - na obszarze niezabudwanym ~100 km/h - spalanie 4,4 l/100km (kmputer). Kolega jechal przede mna Skoda roomsterem, 1.9 TDI 110 HP zawirusowana na 130 HP - i dostal spalanie 4,3-4,4 (komputer). Niezla powtazalnosc spalania... 5. Tychy (G. Slask) - Nadarzyn - 300km w 2h45min - spalanie 5.1l/100km 6. Najwiecej na baku - 1145km - zatankowalem ok 50km po wlaczeniu sie rezerwy 64l (a wiec srednio 5,6l / 100km) - 80% trasa, ekonomiczna jazda, 20% po Warszawie 7. Srednio pod dystrybutorem: 6,7 l/100km - 65% miasto, 35% trasa, 6,0 l/100km - 40 % miasto, 60% trasa. Uwagi do stylu jazdy: - na trasie (dwupasmowka) poza ograniczeniami do 70km/h - utrzymuje 140km/h-160km/h, - moj sposob jazdy uznaje za ekonomiczny - staram sie patrzec daleko przed siebie, reagowac z wyprzedzeniem, niepotrzebnie nie hamowac - raczej noga z gazu niz hamulec itp... - rozpedzanie - o ile tylko warunki pozwalaja - b. dynamiczne - uwielbiam ten TDI turbo wykop. Spod swiatel czesto mocno depcze.
  5. Sam bylem zszokowany tym momentem obrotowym 355 Nm w serii. Ale latwiej teraz zrozumiec "dzikosc" mojej A4 przy przektraczaniu ok 2000 obrotow. Rozpedzalem sie kiedys ze skrzyzowania na ladnym, rownym, nowym betonie. Krotko po deszczu, liczylem sie z tym ze jest slisko, bo jak hamowalem na swiatlach to ABS sie uruchomil. Wiec ruszalem badzo delikatnie, 1, 2, 3, 4 wlaczylem delikatnie ale potem depnalem troche mocniej i jak przechodzil przez 2000 to zerwal przyczepnosci i ingerowala elekronika. Zima na sniegu to bedzie dopiero wesolo...
  6. Czy ktos moze mi powiedziec, jak dodac fotki, zeby wyswietlaly sie w poscie? Moge dodac wiecej, ale nie sadzilem, ze kogos zainteresuje tutataj taki seryjny, niemodyfikowany wozek.
  7. Sprowadzilem ja sam z Niemiec. Pierwsza rejestracja 10/2004, samochod fabrye opscil 08/2004. Niebita, od pierwszego wlasciciela, przebieg taki w jaki tu zwykle sie nie wierzy . Wyposazenie dosyc standardowe + webasto + nawigacja(maly wyswietlacz) + otwierany dach. Niestety... fotele sie nie skladaja, nie ma nawet okienka na narty. Jak na razie to jedyna wada. Wstyd, ale nie zauwazylem tego w momencie kupna. Do glowy mi nie przyszlo, ze to mozliwe w obecnuch czasach, by siedzenia sie nie skladaly... Nie modyfikowalem i nie planuje optycznie modyfikowac - podoba mi sie taka jaka jest. Wczoraj shamowalem ja u Rogala... i lekko sie zdziwilem (to jest calkowita seria). I w zasadzie dlatego umieszczam post - by podzielic sie wynikami z hamowni, poniewaz optycznie moj samochod nie bedzie w takim towarzystwie niczym szczegolnie ciekawym. Podobne moce maksymalne z tego silnika widywalem na tym forum, ktos mial nawet ponad 150. Ale na taki moment oborotowy nie udalo mi sie jeszcze trafic. Chyba niezly bonus dostalem od VW :> Jezdze nia od 2.5 miesiaca, zrobilem 3500 km. Jak na razie wszystko idelanie. Wymienilem tylko listwe chromowana z tylnego zderzaka - miala purchle i plastikowe oslony pod podloga - popekane byly - ale o tych defektach wiedzialem przy zakupie - czesci i robocizna (oslony) w serwisie nie byly drogie. Pozdrawiam,
  8. Wlasnie wymienilem te liste, bo miala purchle. Chyba nie ma sensu szukac po szrotach. Nowa w salonie kosztuje 82.26 PLN.
  9. Witam serdecznie wszystkich forumowiczow. Jeszcze nie mam swojego Audi. Jestem w trakcie poszukiwan A4 B6 1.9TDI 131 kucy, sedan. Pozdrawiam, Rafal
×
×
  • Dodaj nową pozycję...