Skocz do zawartości

doktorJ

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    9
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O doktorJ

Osiągnięcia doktorJ

0

Reputacja

  1. Witam! Kiedy kupiłem swoją A4, 1,9 tdi (90KW) w Niemczech byłem bardzo zadowolony. Jeden właściciel, starszy Pan, mały przebieg, delikatna jazda i dość długo stał w salonie. Kiedy zacząłem nim jeździć na poważnie (tzn. wyprzedzać przy ponad 90km/h, autko traciło oddech. Pojechałem do swoich macherów i okazało się, że do połowy otwiera jakiś zawór przepustnicy. Początkowo wydawało się, że padła turbina! Ale Macher przesmarował, coś wyczyścił i sprawił, że ten zawór zaczął się otwierać do końca! Ludzie!! Inne auto!! Autko dostało mocy, pięknie pali (5l/100km), jednym słowem - żyleta! Niektórzy mówią, że dieslowi czasami należy dać w...po garach. I ja mu daję!!! I odwdzięcza mi się z wzajemnością. Kocham swoje autko, chociaż ma już 10 lat. I naprawili mi go za 50 PLN! Nie dajcie się głupawym mechaniorom! Pozdrawiam wszystkich wielbicieli A4! doktorJ
  2. Witam! Pewnie już coś kupiłeś, ale polecałbym na początek OLYMPUSA E-500 lub trochę droższego E-510. Obecnie te aparaty mają najlepsze kitowe obiektywy. Nie jest to co prawda aparat dla typowych "pstrykaczy". Trzeba trochę pomyśleć, a Tobie chyba o to chodzi. O wiele lepszy od Nikona D-40 czy też Canona 350. Zresztą wybór należy do Ciebie. Sprawdzałem i Canona i Nikona i zdecydowałem się na Olympusa. Pozdrawiam.
  3. doktorJ

    [B6 AWX] Dziwne buczenie

    witam! Miałem podobny objaw - tzn, metaliczny dźwięk pochodzący z układu wydechowego. Okazało się, iż rozsypał się katalizator i część jego wpadła do rury wydechowej. Macherzy rozkręcili rurę, wytrzepali co trzeba i teraz cisza i komfort. Pozdrawiam doktorJ
  4. Witam! Miałem niedawno podobny problem. Pojechałem podpiąć się pod vag-a i okazało się, że mam za mały przepływ. Mechanik popsikał jakimś preparatem (chyba wd-40) taki zawór który powinien się szerzej otwierać przy turbinie. Trwało to ok.15.min i potem - inne auto! Niczego nie wymieniałem. Coś tam było trochę zapieczone. Operacja kosztowała mnie 30 zeta i auto odzyskało wigor. Dlatego zanim zaczniecie słono płacić warto podjechać i podpiąć się pod kompa u gości, którzy mają program do audi. Pozdrawiam. dr J
  5. Witam! Czytam bardzo uważnie wszystkie posty na tym forum. I co do oleju, to zdecydowaną rację ma Musashi! Sam niedawno sprowadziłem audi z Niemiec, kupiłem go od Niemca z oryginalnymi papierami i książką serwisową prowadzoną systematycznie i do końca. Olej silnikowy jaki był do niej lany i jaki ja wlałem, to 5W40 czyli pełny syntetyk! To zdecydowanie lepsze dla turbiny! A jeśli bierze olej, to praktycznie weźmie każdy! Pozdrawiam.
  6. doktorJ

    [B5 AAH] Obsługa

    I jeszcze jedno - pewnie znowu banalne pytanie, ale nie znalazłem odpowiedzi we wszystkich wątkach dotyczących klimy. Kiedy "schodzę"w dół regulacją temperatury pojawia się napis "LO". Co on oznacza? I kiedy się go powinno używać, tzn włączać lub wyłączać i w jakich kombinacjach? Będę wdzięczny za podpowiedź.
  7. Zadzwoniłem tam do nich dzisiaj i na dzień dobry nie widząc samochodu - a chodziło mi tylko o sprawdzenie i ewentualne uzupełnienie klimy - zaśpiewali 300 zeta. Więc pojechałem na Wadowicką 8i i było zdecydowanie taniej.
  8. Rzeczywiście dzisiaj sprawdziłem rzetelność serwisu. Wszystko sprawnie, szybko, pełen profesjonalizm i kultura. Stacja mieści się przy ul. Wadowickiej 8i. Dzwoniąc pod ten nr tj. 694 734 391 - odbiera mechanik - naprawdę bardzo kulturalny gość i dobry fachowiec. Wszystko objaśni, sprawdzi - tylko trzeba się z nim wcześniej umówić - poda kiedy nie ma kolejek. Bardzo przystępna cena - i też nie jest to reklama, chociaż uważam, że uczciwych mechaników i rzetelne stacje trzeba propagować.
  9. Zdecydowanie podpowiedź pomogła. W książce serwisowej napisane jest, że jest to AHU. Tak samo we wskazanych miejscach. Dzięki za pomocną informację i polecam się na przyszłość.
  10. Wielkie dzięki za informację. Dzisiaj zastosuję się do Twoich poleceń i sprawdzę te miejsca, które mi wskazałeś. Pozdrawiam i podziwiam za wiedzę, z której pewnie jeszcze nie raz przyjdzie mi korzystać.
  11. Dzięki za odpowiedź i podpowiedź. Na mojej fakturze doczytałem się czegoś takiego: A 4 1.9 TDI Typ 1.9TDI66KW90PS. A skąd wiedzieć,że to np. 1Z, AHH lub AHU. I czym one się tak naprawdę różnią? I jeśli mi podpowiesz jeszcze co mam sfotografować to będę wdzięczny. Bądź wyrozumiały - po prostu uczę się od Was. Pozdrawiam.
  12. Witam! Być może jest to bardzo prozaiczne pytanie: Ale skąd mam wiedzieć jaki ja mam model silnika (podajecie w opisach np. 1Z, AHN, itp.)? Wiem z dokumentów że ma 90 KM a skąd te inne oznakowania? Bardzo proszę o pomoc w tej sprawie.
  13. Jestem nowy na tym forum, witam wszystkich bardzo serdecznie i mam nadzieję, że wiele ciekawego się od Was dowiem. Jestem posiadaczem Audi A4 B5 1998 90 KM które przywiozłem z Niemiec i kupiłem z oryginalnymi papierami i przebiegiem 134 000 km od Niemca.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...