Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADR] Brak sprzęgła


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jadąc dzisiaj nad ranem zepsuła mi się Audiola. Podjechałem na parking chciałem wycofać, wciskam sprzęgło a tam żadnego oporu i nie da rady wbić żadnego biegu. Płyn uciekł ze zbiorniczka. Nalałem, ale nic to nie dało. Samochód stoi teraz u mechanika, ale chciałbym się dowiedzieć co jest tego przyczyną? Od jakiegoś czasu dolewałem po trochę płynu do zbiorniczka oraz pedał sprzęgła był jak dla mnie za miękki, ale biegi wchodziły bez problemów.

Teraz trochę z innej beczki: chciałbym już od razu wymienić rozrząd, napiszcie mi na jakich częściach to zrobić :)

Opublikowano

W odpowiedzi na pytanie dotyczące sprzęgła myślę o dwóch rzeczach : pękła rurka do wysprzęglika albo poszedł wysprzęglik. Wcześniejsze objawy w postaci ubytków płynu na to wskazują. Jak będziesz już wiedział co było przyczyną napisz.

Opublikowano

ja sadze ze strzelił wysprzęglik przy skrzyni i trysnął płynem hamulcowym na sprzęgło które zacznie się ślizgać i będzie do wymiany... :kox:

co do gratów rozrządu-

pasek Contitech lub Gates, nie daj sie namówic na pasek wzmacniany DAYCO.

rolki -INA lub Ruville.moze byc SKF

Opublikowano

A ja to przerabiałem wczoraj :tongue4:

mianowicie wymieniłem oring w tylnym zacisku (ten od ręcznego) dolewałem 50 ml. na 2 tyg. i nie wiedziałem skąd cieknie,a ciekło właśnie z ręcznego i to tak ''perfidnie''że nie na koło tylko prosto na glebę dopiero jak koleś zaciągnął reczny to widziałem skąd koszt oringu 0,80gr

a zapomniałem dodać że sprzęgło odpowietrz się tak samo jak chamulce w górnej części skrzyni jest też odpowietrznik

Opublikowano

...trysnął płynem hamulcowym na sprzęgło które zacznie się ślizgać i będzie do wymiany... :kox:

Nie rozumiem o co ci chodzi w tym zdaniu. Dobra trysnęło płynem hamulcowym na sprzęgło i przez to trzeba je wymienić?

Opublikowano

to się skup-to zrozumiesz :> :wink4: proste i logiczne...czego nie rozumiesz?? zgubił cie płyn hamulcowy który -co ma wspólnego ze sprzęgłem?? układ hydrauliczny sprzęgła jest zasilany płynem DOT4(hamulcowy)-zasilanie układu hydraulicznego sprzęgła płynem jest z tego samego zbiorniczka(zbiorniczka wyrównawczego płynu hamulcowego)...

jak kucnął wysprzeglik ,wylało płyn i po wymianie czujesz ze sprzęgło się ślizga to musisz je wymienić (chyba ze ci to pasuje to jeździsz tak dalej). a jeśli jest dobrze-auto jeździ jak należy, sprzęgło pracuje pięknie -to się tylko cieszyć...

Opublikowano

Na razie, jeszcze nie wiem jak mi sprzęgło pracuje, bo auto jest nadal w remoncie. Nie wiedziałem, że ten płyn podczas gdy się wyleje na sprzęgło, to może je uszkodzić :tongue4: Teraz mi się przypomniało, ale nie wiedziałem właśnie od czego tak się robiło. Jak wrzucałem bieg i auto miało niskie obroty, to miało na początku jakiegoś muła, myślałem może że to przez uszkodzoną sonde. W żadnym aucie do tej pory tak nie miałem, we wszystkich jak wciskałem gaz to szedł do przodu, a ten miał takie zamulenie przez ok. 3 sekundy i dopiero jechał. DOT4 ubywał mi już wcześniej.

Opublikowano

To co opisałeś to nie były objawy ślizgającego się sprzegła. To że silnik ma muła to inna bajka.

Opublikowano

Być może. Teraz już muł był mniejszy, bo szybciej jakiś inteligent tak wspawał łącznik elastyczny, że zaspawał jeden kanał wylotowy od spalin.

edit://

Dopiero dzisiaj odebrałem auto, bo nie miałem czasu na tygodniu. Auto było zrobione już w środę :) Do wymiany był wysprzęglik, a co do sprzęgła nie mam żadnych zastrzeżeń. Chyba nawet biegi lepiej wchodzą teraz :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...