milan150 Opublikowano 9 Września 2010 Opublikowano 9 Września 2010 Witam. Autko mam od ponad roku i zauważyłem, że po przejechaniu 3-4kkm, zmiana biegów stopniowo wymagała użycia większej siły. Po zimie, było i pozostało jeszcze gorzej . Ostatnio w trakcie jazdy na większym wyboju bieg sam "wyskoczył" na luz. Poza tym przy najechaniu na nierówność zawsze szarpie drążkiem zmiany biegów. Przez kilka miesięcy ubyło trochę płynu w zbiorniku od płynu ham. , ale stan jest na połowie min<->max. Sam pedał sprzęgła (według mnie ) chodzi ok (nigdy wcześniej nie miałem do czynienia z A4). Czy ktoś może postawić diagnozę co może być powodem takiego zachowywania się układu?
grabson765 Opublikowano 10 Września 2010 Opublikowano 10 Września 2010 tez mnie to ciekawi bo cos osttanio znajomy mowi ze jak jedzie po bruku to mu trojka wyskakuje wszytsko chodzi elegancko ale czmu sie tak dzieje nie mam pojecia... Przez te wyskakiwanie biegu mosial zmienic droge do pracy
oktawian Opublikowano 11 Września 2010 Opublikowano 11 Września 2010 Sprawdzić stan poduszek pod skrzynią i silnikiem to po pierwsze.
milan150 Opublikowano 16 Września 2010 Autor Opublikowano 16 Września 2010 Problem ciężko wchodzących biegów został rozwiązany! Pojechałem do znajomego mechanika, ten wziął strzykaweczkę z jakimś płynem (coś w rodzaju oleju), ściągnął osłonę z wajchy zmiany biegów i nalał kilka kropel na synchronizator (tak mi się wydaje). Nie ma porównania :> . Z wyskakującymi biegami, jeszcze nie wiem pożyjemy, zobaczymy.
kalik Opublikowano 16 Września 2010 Opublikowano 16 Września 2010 Wyskakujące biegi związane są zazwyczaj z nietrzymaniem trybu przez synchronizator.
grabson765 Opublikowano 16 Września 2010 Opublikowano 16 Września 2010 Wyskakujące biegi związane są zazwyczaj z nietrzymaniem trybu przez synchronizator. czyli zostaje albo sie nauczyc z tym zyc albo wymiana skrzyni...
kalik Opublikowano 16 Września 2010 Opublikowano 16 Września 2010 Nie chcę wydawać diagnozy, że to na 100% synchro, bo może to być równie dobrze spowodowane uszkodzonymi poduszkami skrzyni biegów. Ale niestety w większości przypadków tak się dzieje, tryby mają skośne zęby i przy słabym synchronizatorze się rozsuwają. W starych Oplach Vectra 3 bieg lubi wyskakiwać, czasami wystarczyło tylko dać dystans w postaci podkładki z puszki po piwie i problem znikał. Tylko proszę mnie nie skrzyczeć za takie rady, to tylko przykład.
SotoM Opublikowano 16 Września 2010 Opublikowano 16 Września 2010 a olej w skrzyni kiedy był zmieniany?? a ja w swojej zmieniłem 2 dni temu- kupowałem w ASO 80zł z 1L. do skrzyni wchodzi 2.5L- stary olej wyglądał.... był bardzo ciemny a śmierdział... myslłem ze się porzygam od smrodu... po za tym dla mnie- synchronizator lezy. gdyby to była wina poduszek i wyciaga 3ke i ciezko sie tez zapina to na chłopski rozum tez by był problem z 1 i 5(pchane sa jak 3ka)...to taka moja sugestia. można spróbowac zalac skrzyni gestrzym olejem np 80W90-GL4 oryginalnie lany jest 75W90.
kalik Opublikowano 16 Września 2010 Opublikowano 16 Września 2010 Dla ścisłości do skrzyni wchodzi 2,25 litra.
juropek Opublikowano 16 Września 2010 Opublikowano 16 Września 2010 mi dwójka przestała wchodzić (nie trzyma), a trujka ze zgrzytem się zapina wizyta u mechaniora skończyła się regeneracją skrzyni, koszt całkowity (demontaż , regeneracja, montaż) 1200 zł.
dansli Opublikowano 14 Stycznia 2013 Opublikowano 14 Stycznia 2013 Wyskakujące biegi związane są zazwyczaj z nietrzymaniem trybu przez synchronizator. synchronizator nie jest odpowiedzialny za trzymanie biegu i nie ma nic wspólnego z jego wypadaniem od tego jest specjalny mechanizm zapobiegający wypadnięciu biegu (przeważnie kulka ze sprężynką)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się