Wyjąłem turbo, jutro wstawiam-co z olejem i borygo?-help

    21 odpowiedzi w tym temacie

    Rekomendowane odpowiedzi

    dzisiaj pogrzebałem przy aucie

    musiałem wyjąć kolektor wydechowy bo jutro będe miał montowany czujnik EGT

    żeby go odkręcić musiałem wykręcić też turbine, odkciłem przewód olejowy i przewód od chłodzenia cieczą i teraz moje pytanie:

    Czy jak jutro będe to wszystko skręcał to musze zalać turbo olejem i nalać do niego boryga czy jak??

    dzięki za wszelkie info

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    myśle że jak nie nalejesz to sie nic nie stanie, jak zapalisz autko to i tak turbo nie chodzi na wolnych obrotach, dostanie oleju od razu, co do płynu to somo, zapalisz pochodzi, później tylko sprawdź poziom i ewentualnie uzupełnisz w zbiorniku wyrównawczym

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    zalej troche oleju

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Gdzie dokladnie zalac olejem badz plynem??[br]Dopisany: 03 Marzec 2011, 19:32_________________________________________________i ile??

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    cieniasek-CTV napisał o tym 5 lat temu :gwizdanie: patrzysz coś na daty ostatnich postów?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Po co mam pisac nowy post skoro moge dopisac do utworzonego. Moje pytanie nawiazuje do niego Nie wazne czy 5 lat temu wazne, ze ktos moze odpowiedziec na nie. Co moze przydac sie innym forumowiczom. Szukalem na forum odpowiedzi na moje pytanie i niestety nigdzie nie znalazlem odpowiedzi :gwizdanie:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Gdzie dokladnie zalac olejem badz plynem??[br]Dopisany: 03 Marzec 2011, 19:32_________________________________________________i ile??

    Możesz doprecyzować ? Co znaczy gdzie dolać ? Nie wiesz gdzie się oleju dolewa ?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Czy jak jutro będe to wszystko skręcał to musze zalać turbo olejem i nalać do niego boryga czy jak??

    "Czy jak jutro będe to wszystko skręcał to musze zalać turbo olejem i nalać do niego boryga czy jak??"

    Chodzi mi o zalanie turbo olejem. Gdzie sie wlewa badz uzupelnia olej wiem, kazdy kierwoca chyba to wie :>

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Chodzi mi o zalanie turbo olejem. Gdzie sie wlewa badz uzupelnia olej wiem, kazdy kierwoca chyba to wie

    jest tylko jeden olej w silniku i płyn-dokładnie ten sam ,co w zbiorniczku-więc dalej nie rozumiem po co napisałeś posta

    Gdzie dokladnie zalac olejem badz plynem??[br]Dopisany: 03 Marzec 2011, 19:32_________________________________________________i ile??

    skoro uważasz,ze każdy kierowca to wie,no chyba,że nie wiedziałeś-to inna sprawa...

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Cieniaskowi chyba chodzi o to gdzie zalewa sie turbine olejem :mysli: tzn gdzie w turbine a nie gdzie,np: w garazu czy w domu :decayed:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Cieniaskowi chyba chodzi o to gdzie zalewa sie turbine olejem :mysli: tzn gdzie w turbine a nie gdzie,np: w garazu czy w domu :decayed:

    turbiny się nie zalewa olejem, jest połączona z silnikiem-nie ma wlewu do uzupełniania,bo to jest jeden sytem olejowy i jeden system chłodzenia cieczą

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    dokladnie gdzie w turbinie sie go wlewa

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Od poczatku tematu jest mowa o tym,ze turbina zostala zdemontowana i chyba cieniaskowi chodzilo o to gdzie wlac w turbo przy montazu.

    W takim razie to trzeba zalac olejem w miejsce gdzie przykrecamy przewod olejowy w razie jakby olej uciekl.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Od poczatku tematu jest mowa o tym,ze turbina zostala zdemontowana i chyba cieniaskowi chodzilo o to gdzie wlac w turbo przy montazu.

    W takim razie to trzeba zalac olejem w miejsce gdzie przykrecamy przewod olejowy w razie jakby olej uciekl.

    knipex dziekuje za odpowiedz :> Juz wszystko jasne :tongue4:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Tylko uwazaj przy przykrecaniu przewodu olejowego. Nie wiem jak to wyglada w tych nowszych rocznikach ale pewnie podobnie jak u mnie. Na koncu tej rurki jest taki nypel ktory wchodzi w krociec wkrecony w turbine i nie ma tam zadnej uszczelki.Trzeba dobrze zalapac gwint i ma sie krecic lekko palcami prawie do konca.Nic na sile bo zniszczysz gwint. Jak zaczyna na poczatku ciezko isc to od nowa.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Troszkę tu koledzy pożartowali, moim zdaniem dobrze że pytasz o takie rzeczy. Pamiętam jak fachman od turbin powiedział że najważniejsze są pierwsze chwile przy uruchamianiu po rozbiórce,czyszczeniu, dlatego trzeba najlepiej strzykawką wprowadzić olej w miejsce o którym mowa. Zanim pompa poda olej ośka niemoże się nabawić najmniejszej ryski

    pozdrawiam

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Tylko uwazaj przy przykrecaniu przewodu olejowego. Nie wiem jak to wyglada w tych nowszych rocznikach ale pewnie podobnie jak u mnie. Na koncu tej rurki jest taki nypel ktory wchodzi w krociec wkrecony w turbine i nie ma tam zadnej uszczelki.Trzeba dobrze zalapac gwint i ma sie krecic lekko palcami prawie do konca.Nic na sile bo zniszczysz gwint. Jak zaczyna na poczatku ciezko isc to od nowa.

    Oki. Jeszcze raz dziekuje.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    myśle że jak nie nalejesz to sie nic nie stanie, jak zapalisz autko to i tak turbo nie chodzi na wolnych obrotach, dostanie oleju od razu, co do płynu to somo, zapalisz pochodzi, później tylko sprawdź poziom i ewentualnie uzupełnisz w zbiorniku wyrównawczym

    jak by wszyscy czytali poprzednie posty-nie trzebaby wszystkiego tłumaczyć od początku-powyższy post wszystko wytłumaczył

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Roznie ludzie pisza na forum. Jedni, ze nie trzeba zalewac bo turbo zalacza sie przy wyzszych obrotach. Inni natomiast twierdza, ze turbo chodzi juz od najnizszych obrotow bo jest napedzane spalinami. Kto ma racje?? Nie chcialbym popelnic bledu i uszkodzic turbine bo to nie groszowe sprawy.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    ja wymieniałem i nie zalewałem,bo przy starcie silnika ciśnienie oleju wzrasta i wypełnia system,turbinę,przewody olejowe w zaworach,bo olej ścieka na dól-nic nie uszkodzone

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Juz wszystko wiem. Dziekuje za info.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Gość
    Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

    • Nowi użytkownicy