• Ogłoszenia

0
przemek100

[ALL B6] Zgrzytanie przy ruszaniu

    Rekomendowane odpowiedzi

    przemek100    0

    Witam

    Od czasu do czasu moje autko potrafi zazgrzytać przy ruszaniu. Sytuacja objawia się na półsprzęgle i na 1wszym biegu. Po ruszeniu wszystko idzie normalnie. Jeśli ma ktoś jakiś pomysł co to może być, proszę o pomoc :>

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    GRazny    0

    no cóż... pewnie zaraz się posypią teksty o dwumasie... i pewnie sporo racji...

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    przemek100    0

    kolega manius_29 bardzo trafnie opisał to co się dzieje, tak wydaje mi się, także w moim autku, czekam na opinie jak będzie po wymianie skrzyni.

    Chociaż mam jeszcze jedno spostrzeżenie. Chrobotanie, żgrzytanie itp znikło po wymianie oleju w silniku. Przejechałem 4 tys., oleju ubyło kapkę, i chrobotanie pojawiło się ponownie, chociaż narazie sporadycznie

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Flyer    0

    A czy to nie przypadkiem "test" abs przy starcie auta? :naughty:

    Odpalasz, ruszasz i jest 1-2 sekundowe zgrzytniecie z dolu auta.

    Potem jest spokoj. Jesli tak - to kazde B6 to ma.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    przemek100    0

    Nie wydaje mi się :(. To zgrzytanie (tarcie jakby elementy były bez oleju) występuje np w sytuacji gdy stoję w korku i podjeżdżam. Wrzucam wtedy 1dynkę wielokrotnie i tarcie się powtarza

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Brysio    0

    Nie wydaje mi się :(. To zgrzytanie (tarcie jakby elementy były bez oleju) występuje np w sytuacji gdy stoję w korku i podjeżdżam. Wrzucam wtedy 1dynkę wielokrotnie i tarcie się powtarza

    taki zgrzyt jak by cos przeskakiwalo z oporem?? i jak jedziezs na wolnych obrotach robi chrup chrup?

    mialem tak kiedys i to byl przegub zewnetrzny -- a moj znajomy mial to przy przegubie wewnetrzym czyli tym co do skrzyni dochodzi koles mu wymienial sprzeglo skrzynie rozbierali a sie okazalo ze ten glupi przegub mial luzy i takie cuda robil

    to chrupanie jest tylko przy ruszaniu i jezdzie na luzie bo wtedy skrzynia nie obciaza walka i kulki sobie lataja jak chca jak maja luz oczywiscie

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    manius_29    0

    A czy to nie przypadkiem "test" abs przy starcie auta? :naughty:

    Odpalasz, ruszasz i jest 1-2 sekundowe zgrzytniecie z dolu auta.

    Potem jest spokoj. Jesli tak - to kazde B6 to ma.

    nie .....po odpaleniu jest cicho .... ten efekt występuję na półsprzęgle ... przy ruszaniu ... takie metaliczne chrobotanie (bądź Pan mądry i opisz dźwięki)

    Chrobotanie, żgrzytanie itp znikło po wymianie oleju w silniku

    efekt był przed wymianą i jest po wymianie ... stan oleju OK, olej motul do PD

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Brysio    0

    A czy to nie przypadkiem "test" abs przy starcie auta? :naughty:

    Odpalasz, ruszasz i jest 1-2 sekundowe zgrzytniecie z dolu auta.

    Potem jest spokoj. Jesli tak - to kazde B6 to ma.

    nie .....po odpaleniu jest cicho .... ten efekt występuję na półsprzęgle ... przy ruszaniu ... takie metaliczne chrobotanie (bądź Pan mądry i opisz dźwięki)

    Chrobotanie, żgrzytanie itp znikło po wymianie oleju w silniku

    efekt był przed wymianą i jest po wymianie ... stan oleju OK, olej motul do PD

    a sprawdz na skreconych kolach czy bedzie bardziej chrupalo jesli to przeguby zewnetrzne to bedzie to dobrze slychac jak bys przy jakims murze na wolnych obrotach jechal tak z 10 20 kmh wtedy robi najwiecej lomotu bo jest nie obciazone

    jeli robi taki glosny metaliczny klik to moze byc wahacz ale on bedzie robil klik tylko przy ruszaniu i hamowaniu bo przy ruszaniu przeskakuje w tylna pozycje a przy hamowaniu w przednia

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    manius_29    0

    a sprawdź na skręconych kolach czy będzie bardziej chrupalo jeśli to przeguby zewnętrzne to będzie to dobrze słychać jak byś przy jakimś murze na wolnych obrotach jechał tak z 10 20 kmh wtedy robi najwięcej łomotu bo jest nie obciążone

    jeśli robi taki głośny metaliczny klik to może być wahacz ale on będzie robil klik tylko przy ruszaniu i hamowaniu bo przy ruszaniu przeskakuje w tylna pozycje a przy hamowaniu w przednia

    efekt występuje na prostych kołach ... jak pisałem ... siedziałem w kanale z uchem w okolicach skrzyni a szwagier bujał auto na półsprzęgle i wtedy słychać właśnie takie .... chrrr. chrr ... :kox: Po wciśnięciu sprzęgła cisza itp. itd.

    Poziom oleju w skrzyni niby OK ... może to łożysko igiełkowe .. pomysłów brak

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    przemek100    0

    a więc aby doprecyzować dźwięk to spróbuje podać przykład najbliższy jaki przychodzi mi do głowy: np podczas wkręcania nakrętki na śrubę (oczywiście jakieś większe przekroje) słychać dźwięk typu metaliczne zgrzytnięcie/tarcie - bliżej się nie da.

    Owo zjawisko występuje podczas ruszania z 1dynki, na wciśniętym do połowy sprzęgle, później już go nie ma. Nie występuje ani na wolnych obrotach, ani przy zmianie biegów.

    Ot cała filozofia. Czy to skrzynia? Czy to sprzęgło? Czy może jeszcze coś innego? :)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    GRazny    0

    A czy to nie przypadkiem "test" abs przy starcie auta? :naughty:

    Odpalasz, ruszasz i jest 1-2 sekundowe zgrzytniecie z dolu auta.

    Potem jest spokoj. Jesli tak - to kazde B6 to ma.

    Flyer... trafiłeś...[br]Dopisany: 15 Wrzesień 2010, 10:49_________________________________________________

    występuje np w sytuacji gdy stoję w korku i podjeżdżam. Wrzucam wtedy 1dynkę wielokrotnie i tarcie się powtarza

    tylko to dziwi trochę...

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    maciejski    0

    lozysko oporowe w skrzyni? ja mam to samo od kilku dni i za jakies 2 tygodnie jak mechanik wroci z wakacji to odstawiam fure.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    r4fcio    0

    a czy podczas tego spada ci auto z obrotow i jak wroci na obroty to jest ok ?? bo ja cos takiego ma male neiwiem oco loto ;d

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Witam,

    Zgrzyt wydobywa się z koła pasowego (czy jakoś tak) klimatyzacji. Dzieje się tak przy wyrobionych łożyskach i nie obciążonej klimatyzacji.

    Też to u siebie zaobserwowałem i poszperałem troche na forum i wszystko sie zgadza. Jeśli dźwięk dopiero co się pojawił to można to sprawdzić tak:

    1. uruchomić klimę i próbować ruszyć na pół sprzęgle powinno być cicho i to samo ale z wyłączoną klimą i znów zgrzyta. U mnie sprawdziło się w 100%.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    maciejski    0

    kompletnie nie trafiles, ja zmienialem z 5kkm temu rozrzad i wszystkie paski, byla cisza, teraz jest glosno, wydaje mi sie ze to lozysko o ktorym byla mowa

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    maar79    0

    Mam chyba ten sam problem w moim B7 1.9TDI. Gdy wrzucam jedynke na połsprzęgle słychać jakby tarcie spod spodu auta ale ciezko to zlokalizować.

    Gdy już ruszę lub energiczniej puszcze sprzegło nie ma juz tego dźwięku. Głownie dzieje sie to w korkach gdy dojezdzam do auta przede mna. Podczas jazdy i hamowania zero problemów. Gdy ruszam na wstecznym tez to nie wystepuje tylko na jedynce.Sprawdzałem sprzegło "chlopskimi" sposobami tj na piatce przy zaciagnietym recznym i wszystko jest ok auto gasnie. Wiec co to może być ???

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    skrab    0

    Ja mam taki sam problem jak maar79 co to takiego dajcie znać jak zlokalizujecie pozdrawiam :good: :good:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    mapelastik    0

    moim zdaniem łożysko oporowe miałem to samo właśnie stoi w warsztacie i po problemie do bezyniaka nawet niewielki koszt naprawy :hi:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    manius_29    0
    no cóż... pewnie zaraz się posypią teksty o dwumasie... i pewnie sporo racji...

    niekoniecznie, mój post

    http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=153996.0

    efekt z opisu podobny, dwumas i sprzęgło wymienione i efekt dalej jest ...... we wtorek odstawiam auto do magika od skrzyń ..... sam jestem ciekaw co? ile? i dlaczego tak drogo?

    no i w moim przypadku problem został rozwiązany .... zmusiłem mechanika do wymiany po kosztach (gapowe) do wymiany łożyska igiełkowego (i przy okazji uszczelnienia na wale) i ......nastała cisza...

    tak więc, jak piszą mądzy ludzie: jak robisz sprzęgło lub dwumas to się nie cackaj tylko rób komplet ...

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się

    0

    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

    • Nowi użytkownicy