igor0111 Opublikowano 15 Września 2010 Opublikowano 15 Września 2010 właśnie jestem w trakcie wymiany pompy wody w silniku 1.9 TDI "ALE" (VW GOLF 3) i nigdzie nie potrafię znaleźć nic na temat tego silnika. zatrzymałem sie na etapie odkręcania pompy. wiem już że muszę odkręcić jedno z kół pasowych rozrządu, tylko czy w tym wypadku muszę odkręcać koło pasowe wielorowkowe na wale?? dostęp do rozkręcenia rozrządu blokuje mi ten plastyk pod kołem z wału widoczny na fotkach. jeśli będę musiał odkręcać koło z wału to jak je zdjąć?? ściągacz czy jest knif na to?? prawy czy lewy gwint?? dokręcić kluczem dynamometrycznym czy na max?? z góry dziękuję i przepraszam że to nie o Audi ale próbuje wszędzie, a wiem że tu są najwięksi fachowcy
ALBINEK Opublikowano 16 Września 2010 Opublikowano 16 Września 2010 Napisz na PW do kolegi o nicku SZTOMEL on ma bodajże Golfika , może pomoże .
SotoM Opublikowano 16 Września 2010 Opublikowano 16 Września 2010 kolego nie rozpinaj rozrządu... pompę wody w golfie 3 90km czy 110 wymienia się w niecałe 1,5-2h. zdemontuj alternator, pompę wspomagania z jej podstawa ruchomą , sprężarkę klimy odsuń na bok(jeśli auto posiada klimę), następnie odkręcasz aluminiowa podstawę w której jest napinacz paska kl. i masz całą pompę przykręcona do bloku na 4 śruby. wyjmujesz ja całą i na stole zmieniasz sobie głowna część pompy, na łączeniu pompy z blokiem silnika przychodzi identyczny oring jak pod termostat.mniej kręcenia śrubek. wiem obszernie to wyglada ale szybko sie to robi. po co rozrząd rozwalać ,potem kat wtrysku ustawiać.... po co... mówię to jest 1,5-2h roboty jak coś jeszcze chcesz wiedzieć to pisz...bo wczoraj miałem na fuche wymiane pomy wody w golfie 3 TDI po za tym 4miesiace temu byłem użytkownikiem golfa 3 1.9TDI z silnikiem 1Z 90km przez 4 lata remontowałem w nim wszystko prócz skrzyni biegów...hehe i biedak zginał smercia tragiczna...ale dzieki temu jest A4...
igor0111 Opublikowano 16 Września 2010 Autor Opublikowano 16 Września 2010 mam już odkręconą pompę wspomagania z jej podstawą, sprężarkę klimy, napinacz paska z podstawą.została mi juz tylko pompa wody i teraz pojawia się problem. mam nową pompę i jak sprawdzałem po ilości śrub to faktycznie do bloku przykręcona jest na 4 śrubach 3 są dostepne z możliwością odkręcenia, ale czwarta jest dosłownie pod jednym z kół pasowych rozrządu. widać to dopiero po odchyleniu tego plastiku o którym pisałem w pierwszym poście to jest silnik z oznaczeniem ALE więc może tutaj różni się od innych.... zrobię jeszcze foto i wrzuce dzieki
igor0111 Opublikowano 17 Września 2010 Autor Opublikowano 17 Września 2010 Robota wykonana. W silniku cisza i nic nie kapie.Troche to potrwało ale dałem rade SotoM- Twoja pomoc była nieoceniona. Dzięki Twoim radom nie rozwaliłem sobie rozrządu. Bardzo skróciłem sobie pracę i przy okazji dowiedziałem się kilku ciekawych rzeczy. Bardzo dziękuję Pozdrawiam
SotoM Opublikowano 18 Września 2010 Opublikowano 18 Września 2010 nie ma za co dziękować. ważne że podołałeś temu wyczynowi .teraz należysz do osób które pójda w tej sprawie na skróty...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się