[B5 ABC] Hamulec twardy jak kamien a dalej ....
0

    13 postów w tym temacie

    Dziendoberek.

    Moim problemem jest hamowanie. Glownie problem polega na tym iz przy szybszej jezdzie i koniecznosci nacisniecia na pedal hamulca, jest on tak twardy jakbym deptal w cegle. Auto fakt zwalnia ale im predkosc jest mniejsza w trakcie zwalniania (nie chodzi o gwaltowne hamowanie by abs sie zalaczyl) tym czuc pod pedalem takie dziwne jakby przeskakiwanie po czym pedal wchodzi glebiej z chwila wiekszego zwaniania ale nie zeby dotknal podlogi i zanim auto stanie hamulec hamuje wlasciwie.

    I co to moze byc za przyczyna?? Plyn w normie, klocki takze. Czyzby serwo zdechlo (jak zweryfikowac czy jest sprawne)?? Czy moze to piorunstwo odpowiedzialne za abs moglo skonczyc zywot (jak takze i to zweryfikowac czy dziala jak nalezy)??

    Czy to moze cos zupelnie innego??

    Dziekuje za pomoc.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Eeee, nie, choc sprzeglo sam odpowietrzylem ale zauwazylem ze biegi znowu wchodza z wiekrzym trudem. Czyzby to bylo powodem?? Tak mi jakos podejrzane :mysli: A jak najlepiej odpowietrzyc caly uklad hamulcowy razem ze sprzeglem?? Bo hamulce to wiem od najdalszego kola do najblizszego. Ale co lepiej najpierw odpowietrzyc, sprzeglo czy hamulce??

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    kolejnosc odpowietrzania nie ma znaczenia. Sprawdz szczelnosc przewodu od podcisnienia

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Ja stawiam na nieszczelny układ. Serwo możesz sprawdzić bardzo szybko, zapal silnik i pozostaw parę chwil na chodzi. Później zgaś i powoli wyciągaj z serwa taki czarny plastikowy wąż, jak po wyciągnięciu będziesz słyszał że zasysa powietrze to znaczy serwo jest szczelne i dobre.

    Co do ABS -u to Ci nie miga jak hamujesz lub w czasie jazdy?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Co do serwa to obadam sprawe. Jesli chodzi o abs to nic mi nie miga czy w jakis sposob informuje....

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    MIałem podobny objaw choć wszystko 3 razy odpowietrzałem, u mnie krzywo zamontowana była tarcza ABS [impulsator]. Sprawdź to

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    A jak to sprawdzic ten impulsator?? Jak to wyglada?? gdzie to dokladnie sie miesci?? Chodzi Ci o tarcze hamulcowa?? To poprostu nalezy ja obsadzic prawidlowo i problem zniknie czy to juz zlom??

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Pewnie będzie osadzony na tarczy (tył) a na przegubie (przód) .

    Podłącz w miarę możliwości pod VAG'a. A nóż coś wykryje :gwizdanie:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    7.jpg

    to coś nabite na piastę, poprzczyszczaj też czujniki ABS ale pierwszą rzeczą jaką powinienieś zrobić to podłączyć VAGA. Pompa ABS upuszcza ciśnienie podczas załączania ABS i dlatego pedał wchodzi w podłogę. Pewnie czujnik albo impulsator jest walnięty

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    w tym przypadku wina leży po stronie servomechanizmu lub jego zasilania

    ale dla pewnosci zrób test elementów wykonawczych VAG-iem

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    A ja bym się upewnił czy żaden z cylinderków nie jest zapieczony (sprawdzić czy się chowają) i czy swożnie na jażmach hamulców nie są zapieczone (czy obejma swobodnie się przemieszcza względem tarczy)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Hmmmm mam prawy tylny cylinderek zapieczony bo na te kolo nie mam recznego wogole. I nie bylo objawu jakby bulgotania pod pedalem hamulca. A zaczelo sie tak od niedawna taki objaw. Jade szybko naciskam hamulec to tak jak bym cegle deptal, ale auto zwalnia, pozniej odczuwa sie pod noga takie bulgotanie, i przy okolo 50 - 40 km/h "bulgotanie" ustaje pedal wchodzi glebiej i auto hamuje normalnie. Gdyby byl zapowietrzony uklad to nie bylo by raczej takiego objawu, a pedal mial bym gumowaty. by sprezynowal....

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Dodaj konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!


    Zarejestruj nowe konto

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.


    Zaloguj się teraz
    0

    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

    • Latest Registered Members