Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AHL] Jakie tarcze,jakie klocki?


JAREK10

Rekomendowane odpowiedzi

Zamierzam wymienić tarcze i klocki na obu osiach w mojej A4. Jeżdżę nią od 1,5 roku i jeszcze nie ruszałem hamulców. Trochę pocztałem na forum o tym co jest polecane, jednak nie wiem jakich tarcz i klocków się wystrzegać. Boję się, aby w sklepie w moim mieście, ktoś nie wcisnął laikowi badziewnego zestawu za grubą kasę twierdząc, że to np. nowość lepsza od Brembo, czy tp.

Jeżdżę raczej spokojnie i rekreacyjnie (bo taki mam silnik :embarrassed: z rzadkimi porywami furii :wink4: więc hamulce muszą być poprostu dobre i sprawne a nie wyczynowe. Chcę wybrać zestaw dobry i w miarę niedrogi a jednocześnie nie wpakować w jakiś "no name".

1. Proszę więc o pomoc w tym co najlepiej wybrać i czego NIE KUPOWAĆ.

2. Czy należy wymieniać łożyska tylnych tarcz wraz z tarczami, czy według oceny ich stanu?

Z góry dziękuję za pomoc!

Pozdrawiam wszystkich, Jarek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przednie tarcze mam "wentylki", ale z linku od oktawiana wynika, że w tych rocznikach były i takie, i takie.

Z tego co czytam, to łożyska też warto wymienić. I dobrze, bo jestem zwolennikiem porządku przede wszystkim w zawieszeniu i silniku. :good: Co do Boscha to brzmi to krzepiąco, ale nie wiem czy paragon zakupu będzie równie ładny z wyglądu... :mysli:

Dajcie znać czego nie brać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

omijaj Ate, za droge i sie krzywia. Bosch wychodzi najlepiej pod wzgledem ceny i jakosci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego ja założyłem tarcze ferodo i do tego klocuchy ate i hamulce bardzo ładnie pracują nawet przy shamowaniu z 180km do 40km/h ładnie to znoszą i cenowo ten zestawik wymiata.

Tarcze ferodo kupisz za groszę poniżej 100zł za sztukę.

Klocki to najtaniej dostaniesz boscha, nieznacznie droższe TRW i kilka zł więcej będą kosztowały textary. Osobiście bym wziął TRW.