Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AHL] Jakie tarcze,jakie klocki?


JAREK10

Rekomendowane odpowiedzi

Zamierzam wymienić tarcze i klocki na obu osiach w mojej A4. Jeżdżę nią od 1,5 roku i jeszcze nie ruszałem hamulców. Trochę pocztałem na forum o tym co jest polecane, jednak nie wiem jakich tarcz i klocków się wystrzegać. Boję się, aby w sklepie w moim mieście, ktoś nie wcisnął laikowi badziewnego zestawu za grubą kasę twierdząc, że to np. nowość lepsza od Brembo, czy tp.

Jeżdżę raczej spokojnie i rekreacyjnie (bo taki mam silnik :embarrassed: z rzadkimi porywami furii :wink4: więc hamulce muszą być poprostu dobre i sprawne a nie wyczynowe. Chcę wybrać zestaw dobry i w miarę niedrogi a jednocześnie nie wpakować w jakiś "no name".

1. Proszę więc o pomoc w tym co najlepiej wybrać i czego NIE KUPOWAĆ.

2. Czy należy wymieniać łożyska tylnych tarcz wraz z tarczami, czy według oceny ich stanu?

Z góry dziękuję za pomoc!

Pozdrawiam wszystkich, Jarek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przednie tarcze mam "wentylki", ale z linku od oktawiana wynika, że w tych rocznikach były i takie, i takie.

Z tego co czytam, to łożyska też warto wymienić. I dobrze, bo jestem zwolennikiem porządku przede wszystkim w zawieszeniu i silniku. :good: Co do Boscha to brzmi to krzepiąco, ale nie wiem czy paragon zakupu będzie równie ładny z wyglądu... :mysli:

Dajcie znać czego nie brać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

omijaj Ate, za droge i sie krzywia. Bosch wychodzi najlepiej pod wzgledem ceny i jakosci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego ja założyłem tarcze ferodo i do tego klocuchy ate i hamulce bardzo ładnie pracują nawet przy shamowaniu z 180km do 40km/h ładnie to znoszą i cenowo ten zestawik wymiata.

Tarcze ferodo kupisz za groszę poniżej 100zł za sztukę.

Klocki to najtaniej dostaniesz boscha, nieznacznie droższe TRW i kilka zł więcej będą kosztowały textary. Osobiście bym wziął TRW.

Bedziesz zadowolony z tego setupu. Do tego płyn hamulcowy dot 4 za jakieś 25zł i będziesz miał spokój na najbliszsze 30kkm a może więcej jak spokojnie jeździsz.[br]Dopisany: 25 Wrzesień 2010, 18:51_________________________________________________Acha łożyska na tył podobno obowiżakowo trzeba z tarczami zmienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego ja założyłem tarcze ferodo i do tego klocuchy ate i hamulce bardzo ładnie pracują nawet przy shamowaniu z 180km do 40km/h ładnie to znoszą i cenowo ten zestawik wymiata.

Tarcze ferodo kupisz za groszę poniżej 100zł za sztukę.

Klocki to najtaniej dostaniesz boscha' date=' nieznacznie droższe TRW i kilka zł więcej będą kosztowały textary. Osobiście bym wziął TRW.

Bedziesz zadowolony z tego setupu. Do tego płyn hamulcowy dot 4 za jakieś 25zł i będziesz miał spokój na najbliszsze 30kkm a może więcej jak spokojnie jeździsz.[br']Dopisany: 25 Wrzesień 2010, 18:51_________________________________________________Acha łożyska na tył podobno obowiżakowo trzeba z tarczami zmienić.

w Kolegi odmianie tarcze Ferodo wychodzą koszmarnie drogo

duzo tańsze są tarcze DDF320 288/25mm 170zł/kpl ale to tylko w przypadku gdyby Kolega chciał robic swap-a

a łozyska nie podobno a na pewno trzeba zmieniac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co raz mi jaśniej w głowie :wink4: Dzięki za rady.

Niestety zauważyłem czytając w opisach na allegro, że do większości "seryjniaków" na przód wchodzą tarcze 288 wentyl a do mnie jakoś rzadziej dostępne na allegro też wentyle, ale 280. Zakładam, że mam w aucie właśnie 280, czy mogę jednak zmienić tarcze na 288 bez żadnych zmian jarzm klocków czy innych przeróbek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aby zmienic tarcze na 288/25mm musisz zmienic klocki, zaciski i jarzma

u Ciebie jest zacisk Lucas a tarcza 288/25 współpracuje tylko z zaciskiem Ate

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co raz mi jaśniej w głowie :wink4: Dzięki za rady.

Niestety zauważyłem czytając w opisach na allegro, że do większości "seryjniaków" na przód wchodzą tarcze 288 wentyl a do mnie jakoś rzadziej dostępne na allegro też wentyle, ale 280. Zakładam, że mam w aucie właśnie 280, czy mogę jednak zmienić tarcze na 288 bez żadnych zmian jarzm klocków czy innych przeróbek?

Kolego nie zastanawiaj sie tylko zmieniaj na 288.

Za pieniądze zoszczędzone na tarczach ferodo możesz kupić zestaw zacisków i jarzm za przysłowiowe grosze bo multum jest tego na rynku.

Hamulce 288 w a4 nie 4 robią szału a te 280 to musi być jakaś totalna porażka.

Wyjdzie Cię jakieś parę groszy drożej, a hamulce będą dużo skuteczniejsze i bezpieczniejsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmieniaj przód na 288, zaciski z jarzmami kupisz za ok. 100zł. Rożnica w skuteczności hamowania jest duża, a koszt eksploatacji zestawu 288x25 podobny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

omijaj Ate, za droge i sie krzywia. Bosch wychodzi najlepiej pod wzgledem ceny i jakosci

:shocked: pierwsze słyszę

Ja założyłem ATE i według mnie są warte swojej ceny (szczególnie że po niecałych dwóch tygodniach od założenia poleciał ze wszystkich czterech ładny dymek po ściganku i nic się nie stało bo dalej hamują jak żyleta)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Biorąc pod uwagę obecny stan i skuteczność moich hamulców, to nawet ponowne założenie przodu 280 już wiele zmieni. Jednak coś jest w tym Waszym zachwalaniu tarcz 288... Otóż w chwili kupna sprawdziłem moją A4 na wszystkie sposoby. Rolki wykazały wysoką skuteczność hamulców (stacja była moją zaprzyjaźnioną, więc obiektywną :cool1:), ale wg mojej oceny to te hamulce z F1 raczej nie pochodzą :no: Jeżdżę od 15-tu lat przeróżnymi autami, w pracy i poza nią, szybko i z żoną :gwizdanie: :) i niestety stwierdzam, że hamulce w mojej wersji A4 to "lipa". W porównaniu z Borą mojego ojca, moja A4 to TIR jeśli chodzi o długość hamowania. Działają owszem, nie budząc strachu, ale to nie to.

Może fatycznie trzeba założyć tarcze 288 i podziękować potem kolegom z forum :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mozesz zapodac na przód również 312mm tarcze pod warunkiem ze masz 16'' felgi :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Felgi tylko klasyczne alu 15 "słoneczka". Moje auto to tylko spokojne, kochane i zawsze dowożące na miejsce benzynowe 1.6, więc zmiana tarcz na 288 to dla niego będzie już wystarczający tuning :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezeli interesuje Cie zakup zaciskow, jarzm, klockow i tarcz to daj znac. Zaciski i jarzma moga byc wypiaskowane i pomalowane na dowolny kolor lakierem piecowym. Reszta na priv.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...