klmn Opublikowano 19 Kwietnia 2012 Opublikowano 19 Kwietnia 2012 Ja mam 2.0 TFSI z 2005 roku silnik BWE, quattro, manual. Sporo oleju pali około 0,5 litra /1000 km w zimie, w lecie sporo mniej. Zauważyłem też że sporo czasu się rozgrzewa więc ja go nie cisnę przed przejechaniem 12-15 km. Odkąd tak robie to pali tak jak wyżej napisałem, wcześniej palił więcej. Poza tym silnik super. Mam program na ~235 koni i 340 Nm. Po takim zabiegu auto duuuużo zyskało. Naprawdę fajnie lata. Co do spalania to jak raz będąc na jednodniowej delegacji w krakowie (a mieszkam pod wawą) odkryłem, że przyjechałem tam bez portfela czyli bez żadnych dokumentów, pieniędzy, kart no i że mam niewiele ponad 1/3 baku, to powiem Wam, że jest to naprawdę ekonomiczne auto. Jadąc do 110 km/h spaliłem 6,5 litra (kto chce niech wierzy, kto nie chce niech nie wierzy). W warszawskich korkach pali do 13 (aczkolwiek zazwyczaj w okolicach 11,5). Dla mnie po przesiadce z bmw jest zdecydowanie za miękko. No i wspomaganie kierownicy jest zdecydowanie za mocne. W poprzednim samochodzie kierownica chodziła z przyjemnym oporem. W tym zaraz po zakupie jak jeszcze nie byłem przezwyczajony to ciężko mi było prosto pojechać. Znajomy niedawno prowadził moją furkę i miał tak samo. Ogólnie jest to fajny samochód i mimo paru mankamentów polecam.
MOHITO Opublikowano 19 Kwietnia 2012 Opublikowano 19 Kwietnia 2012 Cześć Sławek, jak tam u ciebie z czasem ? To BIAŁE audi powoli "dopomina" sie wymiany napinacza i przy okazji niejako rozrzadu (zapewne). Byłem u Ciebie nie tak dawno ...w tej sprawie. znajdziesz w maju jeden dzień
longerooo Opublikowano 20 Kwietnia 2012 Opublikowano 20 Kwietnia 2012 longerooo pamiętasz może jaki kod silnika masz w aucie? bgb ---------- Post dopisany at 09:32 ---------- Poprzedni post napisany at 09:29 ---------- Cześć Sławek, jak tam u ciebie z czasem ? To BIAŁE audi powoli "dopomina" sie wymiany napinacza i przy okazji niejako rozrzadu (zapewne). Byłem u Ciebie nie tak dawno ...w tej sprawie. znajdziesz w maju jeden dzień odp na PW
darkle Opublikowano 20 Kwietnia 2012 Opublikowano 20 Kwietnia 2012 Też słyszałem że silniki 2.0 tfsi biorą olej. Wiem że na pewno problem dotyczy silników z serii CDN np: CDNC montowanych m.in w A4 B8, A5, Q3. z lat 2008- Serwis na gwarancji po kilku nieudanych etapach prób rozwiązania problemu tanimi metodami w końcu wymienia pierścienie z tłokami i zużycie spada do 0,1l/1000km
longerooo Opublikowano 20 Kwietnia 2012 Opublikowano 20 Kwietnia 2012 u mnie pobór oleju od wymiany do wymiany (10000tyś km) to 0,2 litr czyli praktycznie żaden:)problem poboru dotyczy nowszych tfsi stosowanych w B8 które na tysiąc km potrafią od 0,3 do 0,5l wciągnąć!!
klmn Opublikowano 20 Kwietnia 2012 Opublikowano 20 Kwietnia 2012 To prawda, z tym że w B8 problem jest nagminny. Natomiast w B7 po prostu czasem się zdarza. U mnie niestety występuje. Nie było też żadnego systemowego rozwiązania tego problemu. Trzeba monitorować i dolewać. Nie jest to wielka tragedia. Longerooo: pomiędzy 0,3 a 0,5 litra to dopiero na wstępną naprawę się kwalifikuje. Żeby wymienili Ci tłoki musi wciągać ponad 0.5 litra. A na forum audi A5 czytałem o przypadkach gdzie zużycie zbliżało się do 1,5 litra na 1000km.
darkle Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Podobno do 0,5 odsyłają klienta z kwitkiem że niby mieści się w normie. Na życzenie klienta zalewają nowy olej i plombują silnik potem po jakimś 1000km zlewają olej i obliczają zużycie. W przypadku jak lekko przekracza te 0,5 tak do +-0,65 wtedy przeprowadzają zazwyczaj nieskuteczny stage 1 naprawy: wymiana zimmeringu na wale, odmy i zmiana softu. Jeśli zużycie spadnie poniżej 0,5 - klient z głowy. Jeśli zużycie oleju w teście przekracza te 0,65 wtedy od razu przeprowadza się stage 2 czyli wymiana tłoków z pierścieniami po czym zużycie zazwyczaj spada do 0,1l/1000km.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się