Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AJM] Proszę o analizę logów


magabiztos

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

nie znam się na samochodach, a w ostatnio kupionej audiczce zaczęło się coś niepokojącego dziać.

Sytuacja wygląda tak, że samochód całkowicie stracił moc, a dodatkowo przy ~1900 obrotów słychać zgrzyt.

Zrobiłem logi wg. instrukcji na stronie, ale to mój pierwszy raz, dlatego proszę o wyrozumiałość.

Będę wdzięczny, jeśli ktoś kto zna się na analizie powie mi co może być przyczyną takiego zachowania.

Fault codes:

VAG-COM Version: Release 311.2-N

1o9lo0m-n6r12p-o9ko4x-kkjahh-568f

Chassis Type: 8D - Audi A4 B5

Scan: 01,02,03,08,15,17,25,35,45,55,56

Address 01 -------------------------------------------------------

Controller: 038 906 019 AN

Component: 1,9l R4 EDC 0000SG 1063

Coding: 00002

Shop #: WSC 06325

1 Fault Found:

17964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation

P1556 - 35-10 - - - Intermittent

Readiness: N/A

Address 03 -------------------------------------------------------

Controller: 8D0 907 389 D

Component: ABS/ESP front D36

Coding: 04255

Shop #: WSC 06435

No fault code found.

Address 08 -------------------------------------------------------

Controller: ö 8D

Note: Excessive Comm Errors

Skipping Address 15-Airbags

Address 17 -------------------------------------------------------

Controller: 8D0 920 930

Component: KOMBI+WEGFAHRS. M73 D17

Coding: 00040

Shop #: WSC 77216

Ident.-Nr. Wegfahrs.:AUZ5Z0B1197172

No fault code found.

Address 25 -------------------------------------------------------

Controller: Bitte Adress

Component: e 17 eingeben

No Faults Found

or DTCs not supported by controller

or a communication error ocurred

Address 35 -------------------------------------------------------

Controller: 8D0 862 257 B

Component: ZV-Pumpe, Funk D12

Coding: 12865

Shop #: WSC 06325

1 Fault Found:

00991 - Interior Lights

28-00 - Short to B+

Address 56 -------------------------------------------------------

Controller: 8D0 035 195

Component: Radio D00

Coding: 00201

Shop #: WSC 06325

No fault code found.

End -------------------------------------------------------

Statyczna:

http://img832.imageshack.us/img832/7891/s000.jpg

http://img201.imageshack.us/img201/7956/s001.jpg

http://img405.imageshack.us/img405/1914/s003x.jpg

http://img195.imageshack.us/img195/6458/s004o.jpg

http://img839.imageshack.us/img839/5730/s007.jpg

http://img691.imageshack.us/img691/8019/s018.jpg

http://img828.imageshack.us/img828/187/s023.jpg

[basic settings]

http://img85.imageshack.us/img85/8909/s000bs.jpg

http://img203.imageshack.us/img203/8229/s003bs.jpg

Dynamiczna:

http://img695.imageshack.us/img695/2799/d000.jpg

http://img9.imageshack.us/img9/4269/d001p.jpg

http://img641.imageshack.us/img641/2509/d003.jpg

http://img688.imageshack.us/img688/8166/d004o.jpg

http://img829.imageshack.us/img829/8604/d008.jpg

http://img842.imageshack.us/img842/1875/d010.jpg

http://img440.imageshack.us/img440/6089/d011v.jpg

Z góry dzięki za pomoc

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz całkowite niedoładowanie pomijając już fakt, że logowałeś auto w trybie awaryjnym co dyskwalifikuje powyższe logi jako nieprzydatne do ich oceny. Przed każdym kolejnym logiem dynamicznym gaś i ponownie uruchamiaj silnik aby zresetować tryb awaryjny. Skoro Vag, poza błędem 17964, nie wywalił innych błędów w sterowniku silnika to sprawdź szczelność wężyków podciśnieniowych oraz szczelność dolotu a przede wszystkim zdejmij rurę powietrza z turbosprężarki - tę idącą do niej od obudowy filtra powietrza i ręką sprawdź luzy i stan łopatek wirnika. Odpal silnik i druga osoba niech dodaje co jakiś czas gazu a Ty w tym czasie na zdjętej rurze powietrza z turbo wsłuchaj się w odgłosy pracy turbo bo nie jest wykluczone, że wirnik trze o obudowę z powodu nadmiernych luzów wałka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To mój pierwszy raz z komputerem w samochodzie i nie wiedziałem nawet, że auto przechodzi w tryb awaryjny. Po czym to poznać? Jak wrócę do domu w weekend, to sprawdzę, to o czym napisałeś Sztomel i postaram się zrobić jeszcze raz logi, tym razem poprawnie ;) Póki co dzięki za pomoc.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpal silnik i druga osoba niech dodaje co jakiś czas gazu a Ty w tym czasie na zdjętej rurze powietrza z turbo wsłuchaj się w odgłosy pracy turbo bo nie jest wykluczone, że wirnik trze o obudowę z powodu nadmiernych luzów wałka.

Jesli turbo bylo by w taki stanie ze wirnik tarl by o obudowe to z pewnoscia caly olej jaki zasilal by turbo znalazl by sie w dolocie i pewnie w wewnatrz cylindrow Z reszta takie zuzycie nie pojawia sie z dnia na dzien i z pewnoscia musial by sie pojawic objawy takie jak stopniowy spadek mocy, dymienie itp. Chyba ze nastapilo uszkodzenie mechaniczne wirnika, ale to juz przypadek krytyczny i wtedy nie polecam odpalania silnika, bo mozna sobie problemow jeszcze wiecej zrobic. Tak jak Sztomel pisze zdejmij rure dolotu i sprawdz najpierw stan wirnika ale bez odpalania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O dymieniu zapomniałem napisać, jest obfite jak się depnie. Odnośnie oleju, to jest w którymś miejscu wyciek, ale nie wiem, czy to jest powiązane z obserwowanym brakiem mocy, bo występuje od kiedy auto zostało kupione (~5 miesięcy), a wtedy moc była jak najbardziej w porządku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...