Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Walka z drobnymi wyciekami miski i klawiatury


Labiel

Rekomendowane odpowiedzi

Walka z drobnymi wyciekami - 23.09.2010

Jak na auto 15to letnie przystało i moje Audi nie ustrzegło się drobnych wycieków oleju (właściwie może nie wycieków tylko pocenia się uszczelek), między innymi spod uszczelki miski olejowej, oraz dekla zaworów. Olej nigdzie mi nie kapał, ale i tak mnie to wkurzało. Postanowiłem wreszcie coś z tym zrobić. Najpierw pomyślałem o wymianie uszczelek, ale:

- kompletna dobra uszczelka pod klawiaturę to około 120 zł :roll:

- dobra uszczelka pod miskę olejową to też nie mało, plus od grona roboty bo trzeba zjeżdżać sankami w dół.

Stwierdziłem więc że to za duże nakłady kapitału i pracy jak na rozwiązanie takiej błahostki. Koledzy z forum AKP80 zaproponowali mi zastosowanie masy uszczelniającej. Poczytałem trochę i stwierdziłem że może to być ciekawe rozwiązanie, tym bardziej że pastą można niby uszczelniać elementy bez ich demontażu - nadałoby się super do uszczelnienia miski olejowej.

Zakupiłem więc masę uszczelniającą REINZOSIL w cenie około 30 zł za 70 ml.

Na pierwszy ogień poszła miska olejowa ponieważ tu nic nie tracę.

W pierwszej kolejności wyczyściłem całe łączenie miski olejowej z blokiem ze starego oleju, który przez lata oblepił się w tym miejscu. Miałem z tym nieco roboty, bo chciałem odtłuścić całą powierzchnię maksymalnie dokładnie aby masa złapała jak najlepiej.

Po dokładnym przeczyszczeniu miejsca łączenia miski z blokiem nałożyłem masę, która przylegała bardzo dobrze, nie ślizgała się tak jak zwykły silikon. A tak wygląda miejsce łączenia po zrobieniu około 600 km.

miska1c.th.jpg miska2.th.jpg miska3.th.jpg

Zadowolony z efektów postanowiłem uszczelnić również dekiel klawiatury. Tutaj dostęp jest ok, więc postanowiłem rozebrać go i dać masę między uszczelkę.

dek1.th.jpg dek2.th.jpg dek3.th.jpg dek4.th.jpg dek5.th.jpg dek6.th.jpg

Całość wyczyściłem. Najgorzej było z uszczelką, trzeba było sporo się namęczyć aby usunąć z niej cały olej. Generalnie można było nie dać jej wcale, ale ja wolałem jednak ją pozostawić. Na czystą i suchą powierzchnię bloku nałożyłem masę, na nią uszczelkę po czym ponownie masę. Masę nakładałem bardziej z zewnętrznej strony, tak aby ewentualne jej nadmiary zostały wypchnięte na zewnątrz.

Po założeniu kopułki przykręciłem ją bardzo delikatnie - każdą śrubę jednakowo, po czym dałem chwilę przeschnąć masie. Po jakimś czasie dokręciłem śruby o pół obrotu i znów zrobiłem sobie przerwę. Dopiero na sam koniec dokręciłem śruby kopułki na maks (oczywiście z czuciem).

Od czasu uszczelnienia miski przeleciało już 800 km, klawiatury 200 km i póki co brak jakichkolwiek śladów pocenia się <ok> Mam nadzieje że nie będę musiał już nigdy tego rozbierać bo słyszałem że przy użyciu masy trzeba później użyć breszki :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tą masą uszczelniającą niezły patent :good: . Tylko ja osobiście bym już wymienił tą uszczelkę z pod klawiatury - bo jeżeli ona jest stara to całkowicie straciła swoje zdolności uszczelniające (uszczelka powinna być miękka, a stara uszczelka raczej staje się bardzo twarda).

A czy z tyłu za napinaczem też wysmarowałeś uszczelniaczem? Bo u mnie po wymianie uszczelki zaobserwowałem znaczne pocenie się właśnie w tym rejonie, dookoła jest dobrze ale tam to porażka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

domjenick ten preparat to jest do mieszania z olejem silnikowym czy do "fizycznego" uszczelnienia, tak jak zrobił to Labiel ? Bo jeżeli to pierwsze, to ja tym preparatom nie ufam, kiedyś coś takiego zastosowałem w swoim poprzednim samochodzie i nie byłem z tego zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do mieszania z olejem-u mnie nie ma wycieków-pomogło :wink4: wszystko też zależy od tego,w jakim stanie jest uszczelka,jeśli jest gdzieś zagięta,bo była zdejmowana częsc i zamiast nowej-włożono starą-niestety nic nie pomoże nawet kit do okien :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko ja osobiście bym już wymienił tą uszczelkę z pod klawiatury - bo jeżeli ona jest stara to całkowicie straciła swoje zdolności uszczelniające (uszczelka powinna być miękka, a stara uszczelka raczej staje się bardzo twarda).

Generalnie to stosując to pastę powinienem wywalić uszczelkę całkiem w piz*u i montować wyłącznie na masę. W wielu nowych autach nie ma już właśnie uszczelek tylko jest sama masa uszczelniająca. W tym momencie czy uszczelka jest sztywna czy nie to nie ma znaczenia, bo rolę uszczelniacza odgrywa teraz masa. Sama uszczelka jest niejako tylko dodatkiem.

A czy z tyłu za napinaczem też wysmarowałeś uszczelniaczem? Bo u mnie po wymianie uszczelki zaobserwowałem znaczne pocenie się właśnie w tym rejonie, dookoła jest dobrze ale tam to porażka.

Masą jechałem wszędzie dokładnie. Bałem się że po wymienię uszczelki na nową i tak będzie mi się pocić - przerabiałem to w A80. Nowa dobrej firmy uszczelka nie jest tania, więc nie chciałem wyrzucać pieniędzy w błoto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pomysł dobry,ja ostatnio zastosowałem coś takiego

4f3dd7d204325f22.jpg

ponad 800km i na razie ani ubytku uleju,ani wycieku... :wink4:

ze 2-3 miesiace temu uzylem tego specyfiku ale niezbyt pomogl, czy mozna uzyc go po raz drugi? Chodzi mi zeby zbytnio nie rozcienczyl oleju itp. Jest wogole sens? Bo uszczelniaczem u mnie nie am nawet dojscia do calego obwodu miski jest powalony dostep a mechaniory krzycza 100 wzwyz (funtow oczywiscie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a pytanie mam czy silikon ten: http://allegro.pl/silikon-masa-uszczelniajaca-reinzosil-czarny-200-i1609847138.html

Niby to samo a cena niska ?

Czy to musi być pasta http://chopper.net.pl/product_info.php?products_id=1280

Proszę o pomoc bo mi wycieka gdzieś albo spod miski albo klawiatury i muszę to zatamować;/

wymieniłem uszczelkę ale chyba ta miska klawiatury jest lekko zagięta i nic to nie daje. A Twoje rozwiązanie wydaje się być właśnie te które ja szukam :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi się wydaje że to jest to samo. Ale ja bynajmniej używałem tej masy. We wrześni minie rok i póki co (odpukać) wszędzie gdzie jej użyłem jest sucho.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Labiel dokręcałeś tylne wsporniki między skrzynią a silnikiem żeby się tam dostać z tym silikonem? Ja u siebie już 4 raz wymieniałem uszczelkę pod misą. Teraz wytrzymała 3 tyś km i znowu leci, a była wklejana na silikon wysokotemperaturowy specjalnie do tego przeznaczony. Kupiłem już tę pastę co używałeś i będę próbował tak jak Ty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, niestety nie odkręcałem. Z tyłu miski jeszcze nie uszczelniałem. Taki też miałem zamiar ale wycieków nie ma więc jeszcze tego nie ruszyłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do takiego uszczelnienia chociaż nie trzeba sanek opuszczać, więc sporo mniej roboty przede mną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeszcze zapytam, taka tubka wystarczy w zupełności na klawiature i miskę ? i coś zostanie czy warto zainwestować z tą w spreju która ma 200ml ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeszcze zapytam, taka tubka wystarczy w zupełności na klawiature i miskę ? i coś zostanie czy warto zainwestować z tą w spreju która ma 200ml ?

Starczy spokojnie i jeszcze połowa zostanie bo nie nakłada się tego dużo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...