Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADP] Kilka pytań i niejasności odnośnie ładowania i akumulatora...


davidoff82

Rekomendowane odpowiedzi

Więc tak, dziś chyba aku wyciągnął kopyta...

Wcześniej jeździłem audi codziennie i było ok.

W poniedziałek dostałem auto służbowe i dopiero dziś audika uruchomiłem, jakby nieco słabiej kręcił.

Zostawiłem auto na 20 minut z włączoną dmuchawą, podgrzewanym siedzeniem i radiem i nie odpaliłem (wcześniej zrobiłem koło 20 km) no taki miałem pomysł co by ciężarnej było milej w aucie poczekać :)

Auta nie odpaliłem, dopiero na pych. Wcześniej jestem pewny że bym odpalił bo nie raz i dłużej stal z załączonymi odbiornikami i było OK.

Jednak zastanawia mnie kilka rzeczy? Patrz niżej:

Inne objawy.

1. Po odpaleniu 14,4V jak w zegarku.

2. Im silnik cieplejszy tym gorzej w szczytowej formie pod obciążeniem nawet 13,2V

3. Aku 55Ah (tak kupiłem)

Pytania:

1. Czy wielkość aku (wg kodu powinna być 36Ah :kox:) może mieć wpływa na świrowanie wielkości napięcia?

2. Czy faktycznie aku 36 Ah wystarczy????????? Normalnie wierzyć się nie chce, klima, grzane tyłki itd i 36 Ah???? Wystarczy tyle? To jak w maluchu normalnie?

3. Jeżeli objawy z ładowaniem nie są normalne i nie są powiązane z dużym aku co sprawdzić zanim zainwestuje w nowy aku?

proszę o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam kolego że trzeba zmienić akumulator. Ale najpierw sprawdź czy jest w nim elektrolit, może być też tak że zwarły się płytki w celach, a napięcie spada bo może się gotować elektrolit.

Możesz też sprawdzić czy z akumulatora nie ucieka gdzieś jakiś prąd przy wyłączonych wszystkich urządzeniach.

akumulator 55Ah dobry wybór, morze być też niewiele większy.

jeżeli się mylę to mnie poprawcie

Pozdrawiam :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napierw sprawdź alternator bo ładowanie 13,2 V jest za małe ,powinno być ok 14,00-14,3V może regulator ,może pasek , co do grzanych stołków ,u mnie działają tylko jak mam zapalony silnik inaczej nie włączą się ,tak samo grzanie tylnej szyby .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napierw sprawdź alternator bo ładowanie 13,2 V jest za małe ,powinno być ok 14,00-14,3V może regulator ,może pasek , co do grzanych stołków ,u mnie działają tylko jak mam zapalony silnik inaczej nie włączą się ,tak samo grzanie tylnej szyby .

Sprostowanie aku mam założony 62 Ah.

Po zapaleniu auta mam prawidłowe ładowanie ale później spada, pasek jest nowy.

Co do grzania faktycznie, było załączone ale nie grzało :confused4: co tylko pokazuje że jest gorzej z aku niż myślałem.

Na wskaźniku widać że regler włącza bo jest wyraźne podbicie wskazówki, dopiero później spada.

Pytanie?

Czy taki wielki akumulator może być nie do naładowania alternatorem (fabrycznie był 36 Ah) i dlatego może spadać napięcie?

Jaki aku kupić 36 Ah , 40 Ah , 44 Ah?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nadal uważam że coś z alternatorem ,źle jest jak masz ładowanie 13,2 V zacznij sprawdzanie i szukanie od tego ,na resztę przyjdzie czas

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nadal uważam że coś z alternatorem ,źle jest jak masz ładowanie 13,2 V zacznij sprawdzanie i szukanie od tego ,na resztę przyjdzie czas

nowe fakty:

Aku pada do zera po czym po odpaleniu z kabli po 5 minutach można zgasić i normalnie odpalić - 3 dni aku nie wytrzyma po załadowaniu prostownikiem do pełna. Alternator prawdopodobnie jest wymieniony na Ori BOSH 90A ( taka wartośc widnieje na obudowie)

Więc jaką pojemność sugerujecie żebym kupił? Przyznam że myslę 45 - 50 Ah ze wskazaniem na 50 Ah....

Jeżeli chodzi o wartośc ładowania to wskaźnik w kabinie oszukuje, na rozgrzanym silniku podczas normalnego obciążenia (mijania, dmuchawa, radio) mam 13,9 mierzone profesjonalnym miernikiem na klemach nie w kabinie więc chyba nie ma dramatu.

Napiszcie mi jaką pojemność ma mieć nowy Aku. Według wlepy ori był 36 Ah :mysli: wszędzie w punktach sprzedaży śmieją się ze mnie i robią wariata :kox: i mówią że 55 Ah to minimum. Co robić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poziom wiedzy w sklepach moto jest żenujący ..... czy dasz 36Ah czy 60Ah przez pierwsze 2 lata nie bedzie zadnej różnicy, jak się jezdzi na krótkich dystansach to sie daje mniejszy aku szybciej go naładuje , jak na dłuższych to mozna zawyzyć pojemność...to nie diesel zeby potrzebował mega aku...

dawaj 45Ah wystarczy, objawy jakie opisałeś ze po 3 dniach nie dopali wskazują na już umierający aku,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego u mnie w 1.8 wg. Vinu powinien byc aku 44AH

tydzien temu kupiłem ten http://moto.allegro.pl/akumulator-bosch-s3-53-ah-53ah-myslowice-katowice-i1265153514.html super sie sprawdza, objawy miałem takie ze auto odpalało ale bardzo ciezko (azkontroli przy rozruchu przygasaly) mialem wsadzony 64 ah wczesniej i chyba altek nie dawal rady go doladowac a alternator tez mam 90 A. poszukaj cos takiego jak ja ale sugeruj sie tez pradem rozruchowym nie tylko pojemnoscia, co do odpalania benzyniaki tak maja ze zimne pala lepiej niz cieple ( oczywiscie mowa o dobrym aku)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...