Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B6] Maty podgrzewania foteli


MrWho

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam foteliki w wersji sportowej, te z wysuwanymi przodami. Przestało mi grzać siedzisko fotela kierowcy ( plecki grzeją ) po rozebraniu prawie całej tapicerki ( zdjąłem wszystko oprócz wysuwanego przodu nie mam pojęcia jak to rozebrać może ktoś podpowie ) i widać, że mata z lewej strony jest przepalona aż w jednym miejscu gąbkę przypaliło. W tym miejscu w tapicerce jest dziura, poprzedni właściciel zszył tą dziurkę myślałem, że to od papierosa... tym czasem jak widać skręcił druciki grzania i zaszył żeby dalej grzało... od miejsca przepalenia w jedną i w drugą stronę na około 6cm jest ślad ostrego grzania ( brązowo żółty ślad w miejscu "grzałki" ) dodatkowo taki sam ślad jest w miejscu łączenia kabelka tego co idzie do kostki.

Słyszałem, że mata ma mieć coś około 4ohm jak to z tym jest? Wymieniać matę na nową z aso :( (450zł) czy próbować to łączyć??? Dodatkowym problemem przy wymianie jest fakt, że boki maty są przyklejone :( i jak lekko próbowałem ją odrywać schodzi z małą warstwą gąbki :(

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kiedyś podobny problem miałem w fiacie marea, nowma mata kosztowała w aso straszne pieniądze, kupiłem taką z allegro (musisz szukać żeby wymiar pasował mniej więcej, lepsza za mała niż za duża oczywiście) i po problemie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no niestety te maty z allegro nijak nie będą pasować ( mam przody wysuwane i do nich idą kable i dopiero potem jest mata... do tego te maty z allegro są na foli a tu są druty... dochodzi jeszcze pewnie inny sposób sterowania.. tutaj napięcie jest dawane na pewien czas po czym jest wyłączane w zależności od wybranego trybu w różnej częstotliwości

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no widzisz nie wiedziałem u mnie w marei po prostu szedł prąd w matę na folii i tyle :wink4:

Może szukaj mat używanych albo całego fotela jakiegoś na aukcji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie tego się obawiałem :( To chyba nie zwykły drucik skoro ma rezystancję :/ z tego co pamiętam mierzyłem rezystancje oparcia i było 4ohm.. więc to jakiś drucik co ma oporność skracając go wzrasta oporność pewnie :( inna sprawa że łącząc drut kawałkiem kabla nie powinno się nic stać :/ bo w końcu kabel użyty do łączenia ma oporność prawie 0 sam już nie wiem :(

Sądzę że do łaczenia trzeba by użyć drucika takiego :

http://www.cyfronika.com.pl/kab_opor.htm

wygląda jak oryginalny :) pytanie tylko ile jest tego oryginalnego :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam foteliki w wersji sportowej, te z wysuwanymi przodami. Przestało mi grzać siedzisko fotela kierowcy ( plecki grzeją ) po rozebraniu prawie całej tapicerki ( zdjąłem wszystko oprócz wysuwanego przodu nie mam pojęcia jak to rozebrać może ktoś podpowie ) i widać, że mata z lewej strony jest przepalona aż w jednym miejscu gąbkę przypaliło. W tym miejscu w tapicerce jest dziura, poprzedni właściciel zszył tą dziurkę myślałem, że to od papierosa... tym czasem jak widać skręcił druciki grzania i zaszył żeby dalej grzało... od miejsca przepalenia w jedną i w drugą stronę na około 6cm jest ślad ostrego grzania ( brązowo żółty ślad w miejscu "grzałki" ) dodatkowo taki sam ślad jest w miejscu łączenia kabelka tego co idzie do kostki.

Słyszałem, że mata ma mieć coś około 4ohm jak to z tym jest? Wymieniać matę na nową z aso :( (450zł) czy próbować to łączyć??? Dodatkowym problemem przy wymianie jest fakt, że boki maty są przyklejone :( i jak lekko próbowałem ją odrywać schodzi z małą warstwą gąbki :(

Wiec tak od konca, przekladalem tapicerki foteli wersji sport wiec cos pomoge. Maty nie sa przyklejone na 100%, tak sie wydaje tylko one jakby sie przyczepily do gabki, ale nie sa klejone w ori <---- no chyba ze ktos sam jakims g...... podklejil.

Jesli chodzi o demontaz tapicerki z podkolannika - zakladamy ze juz juz sciagnales tapicerke z siedziska dolnego i teraz trzyma sie na podkolanniku - to wysuwasz podkolannik na maxa do przodu, nastepnie od spodu odkrecasz 2 srubki torx "nie pamietam nr chyba 15" no i nastepnie podkolannik trzyma sie jakby takiej metalowej ramki zaczepami, aha sciagnij jeszcze przednia obudowe przycisku odsuwajac po luku w dol. Dokladnie ogladnij aby nic nie polamac, ramka plastikowa podkolannika jest przyczpiona na 4 zaczepy dwa tyl i dwa zaczepy od strony przyciska do wysuwania. Po odczepieniu z zaczepow juz masz w reku tapicerke ktora teraz trzyma sie tylko maty grzejnej siedziska, delikatnie z tym przyciskiem < jak chcesz mozesz go tez odkrecic torx ale to nie konieczne. Wyczepiasz ladnie przewod zasilania maty spod fotela i masz wyciagnieta tapiecerke wraz z mata dolna.

Caly czas jeszcze jest podkolannik ktory jest osadzony w tapicerce 4 drutami dookola ktore poprostu sa wpiete w plastikowa obudowe podkolannika. Po ich wypieciu odklejasz delikatnie tapicerke od gabki - tym sie nie przejmuj ze jakis klej tutaj widzisz, jak bedziesz zakladal spowrotem to wszystko ladnie sie naciagnie, nie potrzeba tam zadnego kleju na bank.

Teraz tapicerka jest juz osobno mata grzejna rowniez. Wymiana maty i rezanko w odwrotnej kolejnosci.

Tak apropo twojego problemu, jak sciagalem swoja tapicerke welurowa to tez zauwazylem ze przewod maty grzejnej prowadzacy od podkolannika do seidziska jest jakby goly, jakby gabka lekko brazowa itp, ale na szczescie u mnie wszystko chulalo. Widac ze ten typ tak ma - powod pewnie zly system prowadzenia kabla maty do tego podkolannika.

Tak sie sklada ze mam taka mate grzejna ale planuje wykorzystac ja do grzania tylnej kanapy :evil: <--- chyba ze mi sie odwidzi, zapytaj sie na pw za 2-3 tyg to moze za 200 oddam :kox:. Jednak uwazaj przy zamowieniu nowej bo sa rozne rodzaje stolkow standard i sport abys nie kupil standard wtedy nie beda pasowac przetloczenia tapicerki w siedzisku i nie wcisniesz ich w gabke poprzez mate - moze i wcisnalbys ale pewnie wtedy mata porwie sie na nowo.

Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MrWho możesz podpowiedz który drut będzie lepszy z twojego linku??Piszesz że drut w macie ma 4 Ohm a ten drut z linku ma albo 3.51 Ohm albo 4.77 Ohm.

Nie wiem który drut.. on ma oporność za metr taką jak podajesz.. trzeba by jakąś przepaloną matę zdemontować wyciągnąć z niej drut i zobaczyć jaką ma długość łączną i wtedy można by dobrać drucik...

Wiec tak od konca, przekladalem tapicerki foteli wersji sport wiec cos pomoge. Maty nie sa przyklejone na 100%, tak sie wydaje tylko one jakby sie przyczepily do gabki, ale nie sa klejone w ori <---- no chyba ze ktos sam jakims g...... podklejil.

Jesli chodzi o demontaz tapicerki z podkolannika - zakladamy ze juz juz sciagnales tapicerke z siedziska dolnego i teraz trzyma sie na podkolanniku - to wysuwasz podkolannik na maxa do przodu, nastepnie od spodu odkrecasz 2 srubki torx "nie pamietam nr chyba 15" no i nastepnie podkolannik trzyma sie jakby takiej metalowej ramki zaczepami, aha sciagnij jeszcze przednia obudowe przycisku odsuwajac po luku w dol. Dokladnie ogladnij aby nic nie polamac, ramka plastikowa podkolannika jest przyczpiona na 4 zaczepy dwa tyl i dwa zaczepy od strony przyciska do wysuwania. Po odczepieniu z zaczepow juz masz w reku tapicerke ktora teraz trzyma sie tylko maty grzejnej siedziska, delikatnie z tym przyciskiem < jak chcesz mozesz go tez odkrecic torx ale to nie konieczne. Wyczepiasz ladnie przewod zasilania maty spod fotela i masz wyciagnieta tapiecerke wraz z mata dolna.

Caly czas jeszcze jest podkolannik ktory jest osadzony w tapicerce 4 drutami dookola ktore poprostu sa wpiete w plastikowa obudowe podkolannika. Po ich wypieciu odklejasz delikatnie tapicerke od gabki - tym sie nie przejmuj ze jakis klej tutaj widzisz, jak bedziesz zakladal spowrotem to wszystko ladnie sie naciagnie, nie potrzeba tam zadnego kleju na bank.

Teraz tapicerka jest juz osobno mata grzejna rowniez. Wymiana maty i rezanko w odwrotnej kolejnosci.

Tak apropo twojego problemu, jak sciagalem swoja tapicerke welurowa to tez zauwazylem ze przewod maty grzejnej prowadzacy od podkolannika do seidziska jest jakby goly, jakby gabka lekko brazowa itp, ale na szczescie u mnie wszystko chulalo. Widac ze ten typ tak ma - powod pewnie zly system prowadzenia kabla maty do tego podkolannika.

Tak sie sklada ze mam taka mate grzejna ale planuje wykorzystac ja do grzania tylnej kanapy :evil: <--- chyba ze mi sie odwidzi, zapytaj sie na pw za 2-3 tyg to moze za 200 oddam :kox:. Jednak uwazaj przy zamowieniu nowej bo sa rozne rodzaje stolkow standard i sport abys nie kupil standard wtedy nie beda pasowac przetloczenia tapicerki w siedzisku i nie wcisniesz ich w gabke poprzez mate - moze i wcisnalbys ale pewnie wtedy mata porwie sie na nowo.

Powodzenia

U mnie na 100% nie było to rozbierane bo brak jakichkolwiek śladów.. mata po środku jest luźna... ale po bokach jest na 200% przyklejona...

Co do twoich mat jak masz sprawne możemy się dogadać one na tył nie pasują ponieważ mają boczki :) i przód wysuwany.. na tył idą maty takie jak do zwykłych foteli :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz dla dobrego rezacza taka mate wcisnac w siedzisko kanapy to nie problem :gwizdanie:

Jesli chodzi o maty to juz wiem teraz ze beda na bank na sprzedaz. Mam sporo gratow przygotowanych pod mody a ze szykuje sie MEGA zmiana u mnie wkrotce to wszystko powystawiam w dziale sprzedaz.

Jak chcesz zarezerwowac to pisz na PW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy szukam mat do przednich siedzeń wersja b7 siedzenia same skóry moze ktos ma na sprzedaz albo wie gdzie mozna je kupic

dzieki za info

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie ten przewód czy drut to jest miedziany czy węglowy ?

Jest szansa to zlutować ?

Też szukam maty do wersji sport.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś trochę głupot popisałem więc małe sprostowanie :decayed:

Maty grzewcze są przyklejane :wink4: w OEM, w szczególności mata siedziska jest solidnie przyklejona do gąbki - jakby taką taśmą dwustronną, natomiast oparcie jest tylko na górze i na dole przyklejone w 3 punktach <- tym się kiedyś sugerowałem i dlatego takie głupoty wypisałem :polew: .

Jeśli chodzi o maty grzewcze siedziska, to różnica pomiędzy taboretem a sportowym fotelem jest nie tylko w tym wysuwanym podkolanniku ale gąbka jest chyba jakby bardziej wyprofilowana na bokach - sport.

Z powodu braku części zamiennych a OEM koszt 350pln albo więcej :gwizdanie: - jednego elementu grzewczego - można też przerobić matę z taboreta na sport - poprostu odklejić ją od gąbki, potem dokładnie oczyścić z pozostałości gąbkowych i przyklejić przy pomocy taśmy dwustronnej do sport gąbki (po odklejeniu dwóch stron taśma powinna być z takim jakby przeplotem nitkowym) - oczywiście przy takiej opcji nie będzie działać ogrzewanie wysuwanego podkolannika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja właśnie zamówiłem mate siedziska do stołka sportowego, jedzie prosto z DE, koszt 420zł

Raz się żyje.

Fotele obszyje na półskóry to wymiane maty mam gratis przy okazji obszywania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam ten sam problem. nie grzeje mi siedzenie i tez mam wypaloną dziurę. cały czas myslałem że po prostu ktos wczesniej przypalił a jak czytam to wiem że mate mam do wymiany. nie wiem kiedy to zrobie bo mało czasu. dobry mechanik przydałby sie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...