Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX] Czy to N75 i czy bedzie pasowac do mojego auta...


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam! Szanowni koledzy/kolezanki przytrafila mi sie pewna sprawa a mianowicie wczorajszego dnia dosc moco padal deszcz a autko parkowalo pod chmurka do zakonczenia mojej pracy przez 8 godzinek i poskonczonej robocie wsiadlem , odpalilem i ogien i tu ZONK , autko niechcialo sie rozpedzac , turbina stracila moc dopiero od 1800 obrotow/min dostawala kopa.

Pare razy mi sie tak przytrafilo (podczas ulewnych deszczy , duzej wilgoci) ale nie zwracalem zbytnio na to uwagi rozumiecie kiedys sie zajzy i zrobi i zrobilem tak jak zwykle mianowicie dluga prosta i gas w podloge i po paru minutach przechodzilo ale nie tym razem.

Tym razem trzymalo i to dosc dlugo , Audiczka nie miala ochoty na zbieranie sie od dolnych obrotow i to na kazdym biegu (dopiero jak przekroczyla 1800) , cos ja dlawilo i wkoncu po paru godzinkach odpuscilo i dostala kopa i smiga az milo.

Czytajac troszke roznych postow postawilem na zawor N75 , ze to on jest powodem owego problemu (wilgoc gdzies sie dostaje) i dzisaj chcialem go zamienic (posiadam zastepczy z innej Audi) i znow ZONK a mianowicie moj zawor n75 ma inne oznaczenia niz posaidany zamiennik a mianowicie: N75 z mojej Audi: 8E0 906 627 A / 01T250 , oznaczenia zamiennika z innej Audi: 8E0 906 628 B / 02T210.

Czy ktos moze mi pomoc w tym temacie i potwierdzic lub zaprzeczyc moim domyslom o uszkodzonym N75 i jak to mozliwe to sprawdzic oba podane numery czesci i wyjasnic mi jak jest roznica miedzy dwoma N75 , ktore wymienilem wyzej i czy moge je podmienic ???

Ostatnie pytanko , za co odpowiedzialny jest zawor N18 i czy on tez moze byc powodem wspomnianych problemow?

Dziekuje :hi:

Opublikowano

jak się domyślam auto po uruchomieniu silnika od samego początku jechało w trybie awaryjnym z powodu usterki elektrycznej spowodowanej wilgocią. Najprawdopodobniej nastąpiło zwarcie do masy na instalacji od sterownika silnika do N75 - to powoduje tryb awaryjny aż do usunięcia usterki ewentualnie wyschnięcia instalacji nie wspominając już, że tryb awaryjny jest resetowany dopiero po zgaszeniu silnika więc zamiast wymieniać na pałę N75 podłącz do auta VAG-COM i odczytaj zapisane w sterowniku silnika błędy. Wtedy będziesz wiedział za co się zabrać. Ponadto numer 8E0 906 628 B to elektrozawór N18 i z powodzeniem możesz go zastosować zamiast N75 jeśli ma takie samo gniazdo na wtyczkę jak Twój N75 a jeszcze lepszym wyjściem jest w miejsce N75 podmienić miejscem N18 (który steruje uchylaniem się zaworu EGR) z Twojego silnika bo po co kupować drugi. Usterka zarówno mechaniczna jak i elektryczna N18 nie powoduje wejścia sterownika w tryb awaryjny czyli objawów jakie opisujesz.

Opublikowano

Witam! dzieki serdeczne , tak tez myslalem ze to jakis problem zwiazany z N75 i zwarciem na instalacji bo tak jak wspomnialem po dluzszej jezdzie problem zanikal a podejzewam , ze (jak kolega Sztomel wspomnial rowniez) gorac panujacy w komorze silnika powodowal wyschniecie instalacji.

VAGa juz podlonczylem i nic nie wykazal , zaden ze sterownikow nie wykazal bledu mozego dlatego , ze podlaczylem VAGa zapozno jak juz usterka ustala ale zrobilem logi dynamiczne , tylko je przetworze w odpowiedni format i wystawie na forum dla znawcow do oceny.

Serdeczne dzieki kolego "Sztomel" :hi:

Opublikowano

Nie chcę zakładać nowego tematu bo problem mam podobny do tego. Mianowicie, często jadąc na zimnym silniku (a czasem na ciepłym), przy naciśnięciu pedału gazu na drugim biegu (lekko) nie ma w ogóle mocy! Nie wkręca się w ogóle ponad 2k obrotów, co ciekawe, jak puszcze na chwile gaz i znowu nacisnę to już zapierdziela tak jak ma być. Zaczęło się tak dziać po czyszczeniu turbo, moim zdaniem to może być wina N75 bo on kontroluje/kieruje turbiną? Notlaufa całkowitego nie łapie. Dzisiaj wyjeżdżałem z podporządkowanej i zobaczyłem auto ale dosyć daleko więc wcisnąłem troszkę a tu d*pa. Nie ma mocy, no i trochę niebezpiecznie się zrobiło dlatego chciałbym się tej usterki pozbyć

Opublikowano

Kolego"mlody_drog" jezeli chcesz sprawdzic czy to napewno zawor N75 jest walniety to podmien go ,poprostu podlacz w to miejsce zawor N18 od zaworu EGR-recyrkulacji spalin.

Owy N18 znajduje sie za chyba jak dobrze pamietam za lub pod przednia prawa lampa (w Twoim przypadku gdys jest z Irlandi to strona kierowcy)

Ja tak zrobilem podlaczylem ten czujnik N18 od EGRu pod weze turbo a sam zawor EGR odlaczylem i zaslepilem i turbawka smiga az milo , zadnych nie milych niespodzianek.

Pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...