f1driver Opublikowano 20 Września 2007 Opublikowano 20 Września 2007 Witam, posiadam silnik jak w tytule..prosilbym wszystkich uzytkujacych audi z takim silnikiem o opinie na jego temat, chodzi mi o awaryjnosc i jak o niego zadbac by pojezdzil dlugo i bezproblemowo:)Jaka jest roznica w stosunku do tego 150PS?Czy cos poprawiono? Moj ma 252 tys. przebiegu. Pozdrawiam.
kaj82 Opublikowano 20 Września 2007 Opublikowano 20 Września 2007 Ja przejechałem 50000km i wymieniłem tylko wtrysk sterujący( w sumie to niepotrzebnie) wymieniac na czas rozrzad oleje filtry i bedzie latal jeszcze długo
A4-V6 Opublikowano 20 Września 2007 Opublikowano 20 Września 2007 Jeżeli średnie zużycie ON masz powyżej 10l/100km ( oczywiscie przy normanej jeździe) to olecam profilaktycznie wymianę przepływomierza....mimo że OBD nic nie pokazuje to ten element zmienia swoje parametry i powoduje zwiększenie zuzycia paliwa. Ogólnie silnik bardzo dobry i bezawaryjny....wbrew niektórym opiniom...zresztą te złe opinie odnoszą się do B5 z silnikami 150KM.
SebMis Opublikowano 20 Września 2007 Opublikowano 20 Września 2007 po co wymieniać bez sensu przepływomierz bez diagnozy, sama diagnoza to kilka minut a szkoda wydać kilka stówek ot tak sobie
f1driver Opublikowano 20 Września 2007 Autor Opublikowano 20 Września 2007 Co do spalania to komp pokazuje u mnie jak na razie 8,2 l/100km..z czego przejechane 50/50..to chyba w normie. Wlasnie chodzi mi o te zle opinie co czytam tu na forum odnosnie tych 150KM,ale nigdzie nie znalazlem tych opinii co do tego silnika oznaczonego kodem AYM 155PS. Czy tez w tym modelu te walki sa takie slabe i pompy padajace czy moze cos poprawiono? Bo juz nie wiem czy mam sie bac go czy nie Jak na razie rozrzadu nie ruszalem bo w ksiazce byl wpis przy 240tys-wymiana, co potwierdzilo sprawdzenie tego na stacji VW po wklepaniu VINu, wiec chyba do 300 dojezdze..Wymienilem olej, filtr powietrza, paliwa i pylkowy..Cos jeszcze trzeba podmienic? No i co z ta odma? Jesli sie nic nie dzieje tez dla spokoju ten filtr wymienic czy dac spokoj na razie?
SebMis Opublikowano 22 Września 2007 Opublikowano 22 Września 2007 wałki nie są słabe, tylko jeśli jest zapchana odma to w głowicy jest takie ciśnienie że do wałków nie dopływa olej i pracują na sucho więc dlatego się wycierają zmiany w systemie olejowym jak i samych wałków zrobili w silnikach serii B... No i co z ta odma? Jesli sie nic nie dzieje tez dla spokoju ten filtr wymienic czy dac spokoj na razie? dla spokojności sprawdzić ciśnienie gazów w głowicy, albo wymontować i sprawdzić odme.
f1driver Opublikowano 23 Września 2007 Autor Opublikowano 23 Września 2007 To sie chyba jednak zdecyduje na wymiane tego filtra przy odmie. Na jaki czas powinna wystarczyc ta wymiana, tzn na ile km? A co do pompy to da sie ja tez jakos sprawdzic czy tam wszystko w porzadku i wogole w jakim jest stanie?
SebMis Opublikowano 23 Września 2007 Opublikowano 23 Września 2007 tankować na sprawdzonych stacjach dobre paliwko, to nie powinno być z nią problemów, jeśli natomiast kiedyś by Ci się zdarzyło (czego nie życzę) nie będziesz mógł odpalić to nigdy nie kręć więcej niż 30sek. i z przerwami minutowymi.
f1driver Opublikowano 23 Września 2007 Autor Opublikowano 23 Września 2007 Dzieki wielkie za pomoc..pozdrawiam.
prego Opublikowano 26 Stycznia 2008 Opublikowano 26 Stycznia 2008 tankować na sprawdzonych stacjach dobre paliwko, to nie powinno być z nią problemów, jeśli natomiast kiedyś by Ci się zdarzyło (czego nie życzę) nie będziesz mógł odpalić to nigdy nie kręć więcej niż 30sek. i z przerwami minutowymi. Co wtedy może być tego przyczyną? Ja w swoim Audi mam nieraz problem z odpalaniem auta po nocy (auto garazowane) - musze dłużej troche pokrecić, ale nie 30sek. Jak odpali 1x to później już normalnie, ale nieraz ten 1x jest tragiczny, az sie boje Mam jeszcze takie pytanie do Was na potwierdzenie mojej myśli A mianowicie silnik AYM (155PS) jest to silnik z pompowtryskiwaczami?
Musashi Opublikowano 26 Stycznia 2008 Opublikowano 26 Stycznia 2008 swiece zarowe sa grzane na moment nawet przy nagrzanym silniku. wiec jezeli jest problem ze startem trzeba je zawsze sprawdzac. wiekszoc ich awarii wychodzi VAG-iem tutaj pewnie jednak pompa pachnie...
letallec Opublikowano 26 Stycznia 2008 Opublikowano 26 Stycznia 2008 Ja akurat troche wiem o AYM, bo sam chcialem taki kupic. Generalnie nie znalazlem nic dobrego w budzie A6, a te co sprawdzalem byly tragiczne (dla wprawionego ucha) Polecam zrobić diagnostyke z ogledzianami walkow włącznie.
prego Opublikowano 27 Stycznia 2008 Opublikowano 27 Stycznia 2008 niestety tutaj Twoja myśl jest zła, silnik AYM posiada pompę wtryskową VP44, To tutaj mnie zatkało szczerze mówiąc ;/ Czyżby napewno? Skąd masz takie info? Jest to auto z 2002r. Byłem przekonany, że są tam pompowtryskiwacze... silnik 2.5 TDI (155PS) ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się