Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 BLB] Problem z drganiem silnika/przyspieszanie i drży cała buda do 2600 obr/min


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

tydzień temu wracając z pracy nagle auto straciło moc i przyspieszało do 3000 obr/min, ale bardzo powoli.

Rano odpaliłem auto i zaczęło kopcić i kopcenie nie ustępowało (na czarno), pojechałem do warsztatu i zasugerowałem im, że to może być zawór EGR.

Stwierdzili, że silnik trzęsie (lekko trzęsło silnikiem - BLB ponoć tak mają - mam to auto od roku i od początku tak było, a nie musiałem nic naprawiać). Powiedzieli, że trzeba wymienić zapewne listwę na PD (około 300 zł), poprosiłem ich tez o przeczyszczenie EGR. Nie zrobili tego, bo jak stwierdzili w 100 % to listwa. Po otrzymaniu i zamontowaniu listwy auto dalej nie jeździło, a po zdjęciu zaworu EGR okazało się, że jest uszkodzony i to on był przyczyną. Kupiłem nowy zawór i zawiozłem. Następnego dnia miałem odebrać auto, ale usłyszałem, że uszkodzone jest turbosprężarka. Niewiele myśląc zabrałem auto do siebie. (sami chyba rozumiecie - w tym tępię wymienili by mi pół auta).

Odpiąłem rurę intercoolera, z którego wylało się 2 litry oleju, wszystko jasne turbo zaciągnęło olej.

Kupiłem turbosprężarkę po niewielkim przebiegu, Wymieniłem ją, zalałem olej. Wiadomo po tych "przygodach" było w układzie pełno syfu - musiał się wypalić. Przejechałem 40 km, aż auto przestało w ogóle kopcić. Tego dnia przejechałem jeszcze 100 km bez żadnych problemów.

Dziś rano odpaliłem auto i zaczęło pracować jak traktor - tak jakby, któryś PD nie pracował. Przejechałem się i okazało się, że trzęsie całą budą od momentu przyspieszania do 2600 obr/min i przestaje - przejechałem 2 km i nagle po 3000 obr/min auto przestało przyspieszać.

Do tego słychać dźwięk jakby tarcia, ale zdjąłem pasek klinowy i tracie znika - doszedłem, że to łożysko klimy.

Proszę o pomoc - co może być przyczyną przy tych objawach ?! (już mam naprawdę dosyć) :wallbash:

VAG'A powinienem mieć jutro.

[br]Dopisany: 03 Październik 2010, 20:13_________________________________________________Dla wszystkich czytających ten wątek - dziś rano zdjąłem listwę od PD, którą wymieniali mi w warsztacie.

Okazało się, że 3 wsuwki były nie dociśnięte... (komentarz zbędny)

Wsunąłem je auto wkręca się, aż miło.

Opublikowano

Co to jest PD? ;]

PD (Pumpe-Düse) = pompowtryskiwacz

Opublikowano

gdyby ktokolwiek raczyl podlaczyc VAG-a, diagnostyka wskazalaby na przyczyne problemu. :cool1:

Opublikowano

Koledzy czy to jest możliwe że by przy przebiegu 162000 tyś,km siadło turbo?w B7 2.0 TDI? i jaki mógł by być powód tego?w środku auta przy dodawaniu gazu słychać miałczenie,czuć że pare kucy poszło w trawe,ale ubydku oleju nie zauważyłem i nie kopci.

Pozdrawiam :hi:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...