Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Jakie są przyczyny trybu awaryjnego ?? Błąd 00519


author0928

Rekomendowane odpowiedzi

Witam !!

Otóż dzisiaj jadę sobie i wyprzedzam tirolota pod górę na 3 biegu, gaz do spodu i nagle auto przestało ciągnąć.... Szybka myśl i diagnoza - tryb awaryjny !!!!

Okazało się że chyba rzeczywiście ponieważ stanąłem na poboczu, ostudziłem suszarkę i zgasiłem po czym uruchomiłem silnik i wio do przodu i wszystko GIT.... Pomyślałem, lekko zapieczone kierownice więc gaz i przedmuchiwanie na 4,5 tys obr... Po może 10 km znów zmuła.... zgasiłem, zapaliłem i git... Wróciłem do domu otworzyłem maskę, turbo suche i wsio ładnie wygląda..

Teraz pytanie, jakie mogą być przyczyny tego trybu??

Autko zawsze ładnie ciągło i starałem się nie mulić nigdy... Co prawda przyrost mocy nie był równy w całej partii obrotów i z logów wynikało że turbo w początkowej fazie lekko nie doładowuje, ale w granicach tolerancji...

Czy zapieczone kierownice ? Hmmmm chyba nie ponieważ ruszyłem sztangą i ładnie pracuje więc chyba OK ?? Jeśli nie to niech mnie ktoś poprawi... Ściągnąłem wężyk z gruchy i dmuchnąłem do niego i nie wiem czy ma robić ciśnienie czy nie ale u mnie z początku nic i można dmuchać z lekkim oporem i dop po chwili robi lekkie ciśnienie... Wężyk raczej cały.... Co o tym myślicie... Gdzie szukać ?? Za chwile idę sprawdzić czy nie ma bledu, może coś to pomoże....

Z tego co wiem to przyczyną takowej przypadłości może być przeładowanie lub niedoładowanie.... Gdzie szukać usterki w każdym przypadku ??[br]Dopisany: 09 Październik 2010, 02:09_________________________________________________Podpiąłem kompa i wywaliło błąd 00519... O co chodzi i co może być tego przyczyną ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A można troszke jaśniej ?? Gdzie ten sensor i jak odczytać tą wartość ??

dzisiaj zajechałęm do pracy i wsio git... Dodam że wcześniej wywalało mi raz błąd uszkodzonego ECU i okazało się że była to wina wężyka który idzie do ECU do czujnika ciśnienia gdyż byłą dziura....[br]Dopisany: 09 Październik 2010, 08:17_________________________________________________i zasadnicze pytanie, jaka cena takiego MAP sensora ?????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogą być też zimne luty,albo auto po wodowaniu,nie pamiętam która to grupa,ale będzie pisać Barometric Air Press,jest też opcja że ECU jest zawalony olejem.

Raczej odpada... Autem jeżdże już rok i nic mu nie dolega.... Zimnych lutów nie ma chyba, wtedy co rozbierałem ECU gdy był wężyk pęknięty to nawet oleju wiele nie było w środku może z kilka ml...

Kurde może już się to nie powtórzy... Albo może znów wina tego wężyka bo założyłem nie ori i troche przykombinowałem... W poniedziałek dop kukne na to bo dziś ide na wesele a teraz siedze w robocie :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ściągnąłem wężyk z gruchy i dmuchnąłem do niego i nie wiem czy ma robić ciśnienie czy nie ale u mnie z początku nic i można dmuchać z lekkim oporem i dop po chwili robi lekkie ciśnienie...

Sterowanie jest podciśnieniem.

map sensro znajduje sie w sterowniku (ECU)

Sprawdź wężyk idący do komputera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Barometric Air Press

W grupie 10 jest coś takiego i na wolnych obrotach pokazuje 979mbar i jest to raczej stala niezmienna wartość niezależnie czy dodam gazu czy nie...[br]Dopisany: 09 Październik 2010, 12:24_________________________________________________wężyk sprawdze dop pewnie w poniedziałek ponieważ teraz ide na wesele ( a szkoda bo chętnie bym podłubał).... W każdym razie ten wężyk był dupnięty i zastąpiłem go nie oryginalnym więc lepiej żeby było to to... Tyle że wtedy gdy był walnięty to pokazywało mi całkiem inny błąd i nie było trybu awaryjnego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy N75 jeśli jest uwalony to na cacy czy może się np przycinać ?? Pytam ponieważ jak zapne VAGA i wrzuce grupę 011 w BS to wtedy sztanga ładnie otwiera mi i zamyka czyli na dobrą sprawę N75 powinien być sprawny... Dobrze rozumuje ??

Otworzyłem ECU i wszystko gra... deka oleju nie było, wężyk cały... Zmieniłem jedynie z nie oryginalnego na oryginalny i dmuchnąłem troche w przewód idący do dolotu i coś tam bulczało delikatnie więc jakieś śladowe ilości oleju w wężyku zalegały.... Nie mniej jednak sam środek ECU czyściutki... Poskładałem to, zrobiłem z 30 km i wkręcałem maszyne na max i nic narazie... zlogowałem dynamicznie grupę 011 i generalnie wszystko ma być ok.... Myślicie że może jakieś cudowne ozdrowienie czy przedmuchanie wężyka pomogło ??[br]Dopisany: 10 Październik 2010, 16:53_________________________________________________Wartosć ciśnienia atmosferycznego podczas jazdy waha się w granicach między 969 a 979mbar

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy N75 jeśli jest uwalony to na cacy czy może się np przycinać ?? Pytam ponieważ jak zapne VAGA i wrzuce grupę 011 w BS to wtedy sztanga ładnie otwiera mi i zamyka czyli na dobrą sprawę N75 powinien być sprawny... Dobrze rozumuje ??

No właśnie może się przycinać i raz będzie dobrze nawet przez dłuższy czas a jak będzie trzeba gdzieś dalej jechać to zacznie świrować :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się koledzy pod temat... również mam problem ze wpadaniem w tryb awaryjny.

Przy mocniejszym przyspieszaniu nie idzie równo, ok 3.2 tys następuje lekkie przycięcie, taka chwila zawahania i albo wpada w tryb awaryjy albo przyspiesza dalej do ok 4 tys i tu znowu go przytyka. Czasem wcale nie muszę mocniej deptać, po prostu w pewnym momencie auto "nie chce jechać".

Turbina była niedawno czyszczona, sztanga chodzi ładnie, mam wywalony katalizator, zaślepiony egr, dolot raczej szczelny, kolektor niedawno też był czyszczony. Co powinienem jeszcze sprawdzić? Jakie logi porobić, by móc cokolwiek z nich wywnioskować?

Mechanik ze mnie żaden ale chcę zebrać jak najwięcej infoemacji zanim bęę biegał po mechanikach :confused4:

Ostatnio jak podłączaliśmy pod komputer to wyskoczyły takie błedy:

00519 - Intake Manifold Pressure Sensor (G71)

28-10 - Short to B+ - Intermittent

00575 - Intake Manifold Pressure

17-10 - Control Difference - Intermittent

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jedynie po bledach i opisie wyglada dla mnie jak klasyczne zabrudzone kierownice. ja tez 4 miesiace temu czyscilem i znowu zaczela sie przycinac. rozruszalem reka(bylo czuc opór, wieszala sie sztanga). potem dobra przegazówka i problem narazie znkinal... a objawy te same,albo tryb awaryjny,albo muł i jechal dalej. identycznie. sprawdz dobrze sztange. moja sie ruszala, a po chwili zakumalem ,ze ma za maly skok, okazalo sie,ze sie zawiesila, na sile wzialem w doł i dopiero zobaczylem jak kierownice sa zawieszone. jak masz kabel, zrob logi dynamiczne, grup 003, 008 i 011 . ostatnia powtorz ze, 3-4 razy ,zobaczymy czy sie poprawia po przegazówce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanik ostatnio sprawdzał i kierownice wg niego chodza pięknie, a notlauf jak wyskakiwał, tak wyskakuje :wallbash:

W niedzielę postaramy się zrobić logi tych grup, powinno to dać pełniejszy obraz problemu. Dzięki za odpowiedź :notworthy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...