Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Montaż i Działanie Webasto Diesel 1.9 2.0 TDI [ALL B6/B7]


wrclaguna

Rekomendowane odpowiedzi

Panel sterujący w tunelu juz siedzi u ciebie :naughty: to ci odejdzie :decayed: tylko kwestia dodawania w liczniku . Ze schematami nie będziesz mial

kłopotu z reszta bedziemy ON LINE jakby co . Troszke uzupełnilem pierwszą stronke w kodowaniu i Adaptacji poszczegolnych kanałow :wink4:

Nie pamietam czy masz pompe paliwa pod webasto czy zastosujesz inne rozwiązanie bo z tym bedzie troszke zabawy .

Najlepiej podzielic to na dwa etapy czyli zamontowac wszystkie graty a pożniej elektryka :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodziło mi o przegląd piecyka ;)

Najwaznieszy jest srodek piecyka i rozpylacz paliwa . Jak nic nie jest poprzepalane i nie cieknie z membranki ropylacza to bedzie wszystko OK .

Ja tylko raz tam zaglądalem przed moim montazem i piec byl prawie nowka :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samym montażem się nie martwię ;)Grzesiu ładnie wszystko rozpisał - nie trzeba będzie latać po dokumentacji ;) No i gdyby coś, to mam Was pod ręką (i tak właśnie można spokojnie bez stresu rezać :good:)

Co do aktualnie gotowej części projektu... W styczniu przy okazji montażu tunera TV, od razu założyłem sterownik i wiązkę zdalnego sterowania. Z kolei przy montażu servotronika na pokład weszła wiązka webasto łącząca kabinę z przedziałem silnika.

Sterowanie w tunelu mam już gotowe za sprawą montażu czunika kontroli ciśnienia w oponach (wystarczy kodowanie aby odpalić dodatkowe menu na DIS).

Zatem zostało mocowanie pieca, podłączenia zasilania paliwem i układ wody.

Pompa paliwa do baku już w drodze - wystarczy swap z obecną. Przewody paliwowe i pompa dawkująca dziś się znalazły dzięki Krystianowi (z tego co pamiętam ma Q, więc końcówka węża wchodząca do pompy w baku jest inna). Piec ze sterownikiem, wiązką i wydechem kupiłem jeśli dobrze pamiętam na początku 2011 - problem w tym, że go nie sprawdzałem (a wygląda na trochę zużyty - przyda mu się przegląd, przed montażem).

Do całości brakuje mi jeszcze tylko węży wodnych - w ASO za komplet z zaworem troszkę sobie liczą (niecałe 1200zł po zniżkach). No ale jak to się już załatwi - śmiało można montować :good:

Swoją drogą - odnośnie renowacji piecyka, przydało by się DIY. Kto chętny? Mario czy Grzesiu? :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To sie nazywa najprawdziwszy rezacz :naughty: Przy okazji innych MODOW idzie z myslą o webasto :) Przygotowana wiazka do webasta od strony silnika do srodka auta, sterownik i instalacja pod pilota są zrobione :good:

Tak w QUATTRO jest inne wejscie do zbiornika zasilające w paliwo .

Co do DIY-a to postaram sie zrobic dokladny spis poszczegolnych czesci srodka pieca a zwlaszcza elementow ktore najczeciej sa przyczyną dymienia webasta.

W Fabrycznym webascie zestaw naprawczy jest troche drogi ( do 4 cyl. Diesel 8E0 298 021 C Cena w ASO 2375 PLN :blink:

Niestety nie ma poszczegolnych czesci do kupienia tylko ten zestaw :confused4: Jedynie to rozpylacz wstepny paliwa 8E0 261 565 cena w ASO 447 PLN :disgust:

Takze ceny sa troche chore :thumbdown: ....ale mozna podebrac je od webasta z VOLVO :) Pare osob juz tak własnie zrobilo a ceny są o wiele nizsze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swoją drogą - odnośnie renowacji piecyka, przydało by się DIY. Kto chętny? Mario czy Grzesiu? :decayed:

Ja chyba swój rozbiorę w przyszłym tygodniu, bo coś mi się widzi, że nie trzyma moczu... :polew:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kopci czy co ? :)

Robi się wilgotny nalot na kostce bauma pod wydechem w trakcie pracy :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawór jest po to żeby silnik się szybciej nagrzewał, czyli blokuje dopływ płynu do webasto co za tym idzie webasto nie nagrzewa się wraz z silnikiem jest pominięte :wink4:

Rozumiem że skoro w 4 cyl. tego zaworu nie ma to przy wyłączonym webasto silnik nagrzewa się dłużej niż w wersji bez ogrzewania postojowego ale przy włączeniu webasto silnik jest nagrzewany? A czy można ten zawór założyć i zaprogramować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawór jest po to żeby silnik się szybciej nagrzewał, czyli blokuje dopływ płynu do webasto co za tym idzie webasto nie nagrzewa się wraz z silnikiem jest pominięte :wink4:

Rozumiem że skoro w 4 cyl. tego zaworu nie ma to przy wyłączonym webasto silnik nagrzewa się dłużej niż w wersji bez ogrzewania postojowego ale przy włączeniu webasto silnik jest nagrzewany? A czy można ten zawór założyć i zaprogramować?

Ten cytowany post jest błędny (sorry), na który, mimo świadomości jego niezgodności z rzeczywistością, nie zareagowaliśmy. Przez lenistwo?

v6auxheat.th.jpg

Przyjrzyj się temu diagramowi. Jest tam możliwość "odcięcia" nagrzewnicy?

Nie ma. Jest możliwość "odcięcia" silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyjrzyj się temu diagramowi. Jest tam możliwość "odcięcia" nagrzewnicy?

Nie ma. Jest możliwość "odcięcia" silnika.

Jeżeli 3 to ten zawór to byłoby tak jak piszesz czyli że webasto mogłoby grzać samą nagrzewnicę. Czy 2 to pompa wody obiegu webasto?

Generalnie chodzi mi o to żeby montując webasto uzyskać nagrzewanie silnika (dużo jazdy na małych odcinkach), mniej zależy mi na ogrzewaniu wewnątrz (mam grzane fotele). Stąd pytanie czy montując ogrzewanie postojowe do 1,9 będę miał dogrzewanie silnika (działanie elektrycznej nagrzewnicy uważam za znikome, chyba że ona u mnie nie działa)

Jeszcze nasuwa mi się pytanie czy jeśli nie włączyłem klimatronika to płyn przepływa przez webasto? Z diagramu wynika że chyba nie bo do nagrzewnicy płyn nie powinien docierać a po drodze do niej mija piec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tamten schemat co ANDY wkleił jest do silnikow V6 :)

Tu masz do 1.9 TDI :wink4:

schematwebasto.png

1 - Ogrzewanie postojowe

2 - Pompa obiegowa

3 - Wymiennik ciepła ogrzewania lub klimatyzatora

4 - Silnik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WRC, to jest R4 ale bez tego zaworu

Widział schemat R4 ale z zaworem!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WRC, to jest R4 ale bez tego zaworu

Do czego zmierzasz ANDY :mysli:

Widziałem, chyba u Mario, trzy schematy:

* R4 bez zaworu

* R4 z zaworem

* V6 z zaworem

W tym wątku przewijają się 1 i 3

====

Pardon, miało być Mario_ :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wszystko sie zgadza :) Obecnie nie jest przewidziany poprostu zrezygnowano z niego .

W samochodach z silnikiem 4-cylindrowym na początku produkcji byl zamontowany zawór blokowania płynu chłodzącego ogrzewania , ponieważ jednak w przypadku tych silników przy bardzo niskich temperaturach zewnętrznych może dojść do problemów przy uruchamianiu zimnego silnika po trybie ogrzewania postojowego z małym obiegiem układu chłodzenia (silnik jest tylko trochę rozgrzany), komputer sterujący ogrzewania dodatkowego należy zakodować tak, aby zawór blokowania płynu chłodzącego, ogrzewania nie został wysterowany.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WRC, to jest R4 ale bez tego zaworu

Widział schemat R4 ale z zaworem!

Znalazłem też ten schemat w czeluściach tego wątku. Wynika z niego że w R4 bez zaworu zawsze silnik jest grzany przez webasto. Nawet prostsza konstrukcja i faktycznie chyba można ten zawór sobie darować bo w zasadzie to nie widzę sensu jego montowania, chyba że komuś zależy na grzaniu samej kabiny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WRC, to jest R4 ale bez tego zaworu

Widział schemat R4 ale z zaworem!

Znalazłem też ten schemat w czeluściach tego wątku. Wynika z niego że w R4 bez zaworu zawsze silnik jest grzany przez webasto. Nawet prostsza konstrukcja i faktycznie chyba można ten zawór sobie darować bo w zasadzie to nie widzę sensu jego montowania, chyba że komuś zależy na grzaniu samej kabiny.

Złote slowa :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie a idzie zrobić jakoś żeby po wymontowaniu webasta normalnie jeździć bo boję się że nie ogarnę w jeden weekend naprawy i uziemię auto, a niestety nie mogę na to sobie pozwolić....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...