Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Montaż i działanie Webasto w silnikach 1.9 TDI i 2.0 TDI A4 B6 i B7


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

hmm jest identyczna do tej którą kupiłem :confused4:

http://allegro.pl/pompa-pompka-paliwa-do-webasto-vw-t5-multivan-i1956200791.html

możliwe jest uszkodzenie pompki że w ten sposób że pompuje 3x więcej ?? może to coś z wysterowaniem ? nie chce kupić kolejnej i znowu mieć 83 ml na teście :decayed:

numer producenta 22451702

moja fabryczna pompka ma patametry 3.1 - 5 kW, dziś sprawdzałem

Opublikowano

hmm jest identyczna do tej którą kupiłem :confused4:

http://allegro.pl/pompa-pompka-paliwa-do-webasto-vw-t5-multivan-i1956200791.html

możliwe jest uszkodzenie pompki że w ten sposób że pompuje 3x więcej ?? może to coś z wysterowaniem ? nie chce kupić kolejnej i znowu mieć 83 ml na teście :decayed:

numer producenta 22451702

moja fabryczna pompka ma patametry 3.1 - 5 kW, dziś sprawdzałem

tu ma podobne oznaczenie ale z końcowka 04 http://allegro.pl/webasto-eberspacher-pompa-pompka-paliwa-12v-i2019098917.html

Grzesiek - dzwoniłem do tej babki z aukcji która podałeś - te pompki są inne niż te które miała wcześniej - powiedziała ze parametry są takie same 3-5 kW ale inne wtyki i troche inne pompki ... na probe nie chce wyslać.. qrva żesz [br]Dopisany: 03 Styczeń 2012, 21:06_________________________________________________

Może pomoże, choć wątpię* :lol1:http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic592315.html#3066784

*Nie potrafię już zachować powagi pisząc o 'webasto' bo by mnie *uj strzelił :wallbash:

ale na samą myśl o rozbieraniu przodu po raz siódmy pewnie Ci cieplej co ??? ... no wiec widzisz Webasto działa i to jak :decayed: :decayed:

Opublikowano

Może pomoże, choć wątpię* :lol1:http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic592315.html#3066784

*Nie potrafię już zachować powagi pisząc o 'webasto' bo by mnie *uj strzelił :wallbash:

ale na samą myśl o rozbieraniu przodu po raz siódmy pewnie Ci cieplej co ??? ... no wiec widzisz Webasto działa i to jak :decayed: :decayed:

Dobre, dobre :lol1::kox:

(...)

Siadamy do bryki - kurz robimy dziki

Wypuszczamy dymy i równo sadzimy

Z pieców wali czad - hity lecą w świat

(...)

http://www.gugalyrics.com/FRANEK-KIMONO-JA-JESTEM-MENAGO-LYRICS/485496/

Hmm, kiedy to było :mysli: W ostatni piątek, sobotę?

I jak, u Ciebie też zadziałało po przeczytaniu? :polew:

Żeby nie było OT: podajcie mi numer z ETKI ori pompki paliwa, może coś znajdę[br]Dopisany: 03 Styczeń 2012, 22:06_________________________________________________

:foch:

Sam sobie znalazłem. 8E0 963 303 A

Opublikowano

Aydaho Jak by co to ja mam pompkę dla ciebie. Jest od jakiegoś volkswagena jeśli się nie mylę. Może ci podpasuję.

A druga sprawa, to dziś wypieprzyłem z fury całą instalację webasto i jutro ją odsyłam. Po raz trzeci wysłali mi wadliwy piecyk twierdząc że były testowanie wcześniej i wszystko git. Kupowałem tutaj http://moto.allegro.pl/webasto-thermo-top-c-komplet-i2011189322.html

Więc chyba z tymi używanymi zestawami na allegro nie jest za halo.

Po trzecie dziś też zainstalowałem nowiutki zestaw analogowy ebersprachera za niewielkie pieniądze. Do tego dołożyłem sobie moduł GSM. I w końcu działa wszystko tak jak powinno.

Opublikowano

hmm jest identyczna do tej którą kupiłem :confused4:

http://allegro.pl/pompa-pompka-paliwa-do-webasto-vw-t5-multivan-i1956200791.html

możliwe jest uszkodzenie pompki że w ten sposób że pompuje 3x więcej ?? może to coś z wysterowaniem ? nie chce kupić kolejnej i znowu mieć 83 ml na teście :decayed:

numer producenta 22451702

moja fabryczna pompka ma patametry 3.1 - 5 kW, dziś sprawdzałem

I takie powinna miec parametry pompka :)

Opublikowano

a pompa o numerach 9009529D ? ktoś sprawdzi..?

Opublikowano

a pompa o numerach 9009529D ? ktoś sprawdzi..?

nic nie ma

Opublikowano

acha, niewiedziałem - dzięki Pikuś

a wie ktoś czy można z poztcji sterownika Webasto wysterować ilość paliwa podawanego przez pompke ?

Wczoraj podczas testu przy wartościach 176 i zmienionych potem na 88 - pompka napompowała za każdym razem 83 ml ON do miarki

zawsze napompuje tyle samo dlatego że zmiana na 88 czy jakąkolwiek inną liczbę nie wpływa na test,test jest zawsze dla 176 i pomaga nam tylko w obliczeniu i wpisaniu odpowiedniej korekcji :)

po prostu sterownik podczas testu dawki bierze pod uwagę tylko fabryczny parametr a nie to co wpiszemy w regulacji co2

(...)

Chciałem wrócić do tego wątku i założenia, że zmniejszając ten parametr zmniejszamy ilość paliwa podanego do piecyka w jednostce czasu (np. minucie). Zobaczcie na ten screen z ELSY*:

19228330.jpg

*podkreślenia oczywiście moje

Widzicie o co nam** chodzi? Tip: pompka do benzyny jest taka sama jak do diesla.

I jak? :przebiegly:

[zwijak] Nie działa mi opcja "zwijak", nie mogę więc napisać o co nam** chodzi. Czekam więc na Wasze wnioski :naughty::kox: [/zwijak]

**koledze i mnie

Opublikowano

skoro jest taka sama pompka i w/g elsy podaje inną dawkę paliwa wobec tego sterownik można programować lub sterownik od benzyny jest tak już ustawiony fabrycznie..

Opublikowano

Źle.

Pompka to pompka. Dostaje napięcie, pompuje dawkę. Nie sterujesz wielkością dawki.

Wszystkie dane są na tym screenie, nalezy je tylko połączyć w jedną całość.

Następny.

Opublikowano

Andy do czego zmierzasz :mysli: :?:

Przeciez wszystko jest napisane czarno na białym :)

Opublikowano

Pytanie pomocnicze: czy zmniejszając wartość parametru w kanale 2 zmiejszamy ilość paliwa podaną w jednostce czasu?

Opublikowano

Zwiększając wartośc, zmniejszysz częśtotliwośc taktowania. Czyli w tym samym czasie pompka da mniej paliwa.

Opublikowano

Zwiększając wartośc, zmniejszysz częśtotliwośc taktowania. Czyli w tym samym czasie pompka da mniej paliwa.

To czemu w "benzynie" 147 ms daje 6,8 Hz (impulsów na sek.) a w "dieslu" wyższa wartość 176 ms daje niższą wartość 5,7 Hz (impulsów na sek.). Pamiętamy, że pompka jest taka sama dla obu typów paliwa i cały czas mamy przed oczami cytat: "Jeżeli emitowanych jest więcej impulsów na sek., to tłoczona jest większa ilość paliwa i tym samym (...)"

=======

Aydaho, zrobiłem test ilości tłoczonego paliwa przez pompkę u mnie:

dsc0043ow.th.jpg dsc0046cv.th.jpg

Pompka wygląda tak i ma takie gniazdo:

dsc0047ss.th.jpg dsc0052wq.th.jpg

Wynik pomiaru:

dsc0053cu.th.jpg

Mierzone strzykawką z tej samej serii, procedura uruchamiana tym samym egzemplarzem kabla progsem z tego samego lapka według tych samych wskazówek: http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=163320.msg2829712#msg2829712

;( :confused4:

W skrocie: Twoja pompka kiepska, moja idealna :naughty:

Opublikowano

NO impuls występuje częśćiej w benzynie (czyli benzynowy piecyk potrzebuje więcej paliwa).

Pamietaj, że w teście jest wysterowana na 5Hz i nie ważne, czy w polu 2 zmienisz wartość, w tescie jest zawsze tyle samo.

Opublikowano

NO impuls występuje częśćiej w benzynie (czyli benzynowy piecyk potrzebuje więcej paliwa).

Pamietaj, że w teście jest wysterowana na 5Hz i nie ważne, czy w polu 2 zmienisz wartość, w tescie jest zawsze tyle samo.

Ja nie piszę o teście, nie mieszaj tych tematów. Piszę o regulacji ilości paliwa przy normalnej pracy piecyka.

Czyli mniejsza wartość (147) daje większą ilość impulsów (6,8) niż większa wartość (176) dająca mniejszą ilość impulsów (5,7) sterując pompką uniwersalną dla benzyna/diesel.

Opublikowano

NO impuls występuje częśćiej w benzynie (czyli benzynowy piecyk potrzebuje więcej paliwa).

Pamietaj, że w teście jest wysterowana na 5Hz i nie ważne, czy w polu 2 zmienisz wartość, w tescie jest zawsze tyle samo.

Ja nie piszę o teście, nie mieszaj tych tematów. Piszę o regulacji ilości paliwa przy normalnej pracy piecyka.

Czyli mniejsza wartość (147) daje większą ilość impulsów (6,8) niż większa wartość (176) dająca mniejszą ilość impulsów (5,7) sterując pompką uniwersalną dla benzyna/diesel.

Dokładnie, czyli w 2 jeśli wpiszesz więcej to masz mniej paliwa i na odwrót.

Tylko wiaome, że jeśli pompka daje dużó za dużo to i tak nie będzie to tak chodzić jak powinno.

Jak dobrze pamiętam pompka na impuls powinna dawać 0,03ml czy jakoś tak.

To jeśłi jakiś zamiennik daje 0,06 to to nie będzie dobrze chodziło.

Jeśłi jest mała rozbierzność to można regulować.

A propo czy ktoś wie, czy urządzeniem do pomiaru CO2 w spalinach benzyny da rade sprawdzić to samo w dieslu?

Bo gość na stacji powiedział, że nie da rady :kox:

Opublikowano

NO impuls występuje częśćiej w benzynie (czyli benzynowy piecyk potrzebuje więcej paliwa).

Pamietaj, że w teście jest wysterowana na 5Hz i nie ważne, czy w polu 2 zmienisz wartość, w tescie jest zawsze tyle samo.

Ja nie piszę o teście, nie mieszaj tych tematów. Piszę o regulacji ilości paliwa przy normalnej pracy piecyka.

Czyli mniejsza wartość (147) daje większą ilość impulsów (6,8) niż większa wartość (176) dająca mniejszą ilość impulsów (5,7) sterując pompką uniwersalną dla benzyna/diesel.

Dokładnie, czyli w 2 jeśli wpiszesz więcej to masz mniej paliwa i na odwrót.

(...)

A-ha, dokładnie, czyli jak poddymia to wpisujemy WYŻSZĄ wartość by ZMNIEJSZYĆ ilość podawanego paliwa.

Od początku chciałem zwrócić uwagę na ten nieintuicyjny sposób ustawiania ilości paliwa.

Dla każdego było to oczywiste? :cool1::naughty: Przyznać się ....

Parę ciekawostek z ELSY, warto się zapoznać :przebiegly:

parnik.jpg[br]Dopisany: 04 Styczeń 2012, 18:02_________________________________________________Nieuważnie przeczytałem Twój post: http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=163320.msg2838826#msg2838826 o to mi chodziło

Opublikowano

numer producenta 22451702

moja fabryczna pompka ma patametry 3.1 - 5 kW, dziś sprawdzałem

znalazłem coś takiego .. na końcu ma w numerze 22451703 ... parametry te same - powinna być ok chyba co ?

http://allegro.pl/webasto-eberspacher-pompka-paliwa-12v-3-1kw-5kw-i2036022749.html

Opublikowano

kupiłeś ? kiedy montaż?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...