krys202 Opublikowano 14 Października 2010 Opublikowano 14 Października 2010 Witam Jestem nowy na forum nie zdążyłem jeszcze się przedstawić (na pewno to zrobię ). Potrzebuję szybkiej porady a mianowicie: Mam do kupienia felgi Artec 8Jx18H2 i zastanawiam się jakie opony będą najlepsze. Przejrzałem forum jednak nie mogę znaleźć satysfakcjonującej odpowiedzi. Chodzi mi o to czy da rade jeździć na oponie 225/45 bez (obcierki, przytarcia pełnym autem) jaki będzie optymalny rozmiar dla tej felgi i samochodu?? Zależy mi żeby jeździło się jak najbardziej "komfortowo" Teraz mam ori 205/55/16 i jest ok. 225 czy 235 /40 nie będą za twarde?? i jak to się ma do zużycia zawieszenia ?? Z racji tego że w okolicy drogi nie najlepsze a chęć do modyfikacji duża mam teraz spory problem czy brać te 18. profil 45 to zawsze więcej gumy i komfortu chodź jak wyczytałem nie zawsze. Niestety wulkanizatorzy nie mają takich gum na stanie żeby zrobić jakieś przymiarki więc bazuję na waszej wiedzy i doświadczeniu. Bardzo proszę i z góry dziękuje za rady. Samochód i zawias(-20mm) w opisie.
A-rek Opublikowano 14 Października 2010 Opublikowano 14 Października 2010 Mam do kupienia felgi Artec 8Jx18H2 i zastanawiam się jakie opony będą najlepsze. Przejrzałem forum jednak nie mogę znaleźć satysfakcjonującej odpowiedzi najlepsze beda 225/40 na reszte pytan odpowiem jak podasz mi ET tych felg
krys202 Opublikowano 14 Października 2010 Autor Opublikowano 14 Października 2010 sorki zapomniałem ET35
A-rek Opublikowano 14 Października 2010 Opublikowano 14 Października 2010 Chodzi mi o to czy da rade jeździć na oponie 225/45 bez (obcierki, przytarcia pełnym autem) jaki będzie optymalny rozmiar dla tej felgi i samochodu?? Zależy mi żeby jeździło się jak najbardziej "komfortowo" Teraz mam ori 205/55/16 i jest ok. 225 czy 235 /40 nie będą za twarde?? po tym co napisales polecam ci 235/40 i jak to się ma do zużycia zawieszenia ?? ciezko stwierdzic ile szybciej sie zuzywa/wyrabia ale tym bym sie nie przejmowal
krys202 Opublikowano 14 Października 2010 Autor Opublikowano 14 Października 2010 Dzięki za szybką odpowiedź . Jutro biorę felgi i przez zimę szuka gum 235/40 - tylko pytanie jak będzie w koleinach w porównaniu do 225/40 ale tym będę się martwił później na pewno wygląd samochodu zrekompensuje pewne niedogodności. Pozdrawiam
frugodh Opublikowano 14 Października 2010 Opublikowano 14 Października 2010 225/40 będa najblizej srednicy tych twoich szesnastek, 235 będą troche większe średnicą więc licznik bedzie delikatnie przekłamywał
A-rek Opublikowano 14 Października 2010 Opublikowano 14 Października 2010 tylko pytanie jak będzie w koleinach w porównaniu do 225/40 bedzie tak samo zle jak na 225/40 225/40 będa najblizej srednicy tych twoich szesnastek, 235 będą troche większe średnicą więc licznik bedzie delikatnie przekłamywał a bedzie to zauwazalne :?:
frugodh Opublikowano 14 Października 2010 Opublikowano 14 Października 2010 zauważalne nie ale na prędkości już będzie przy 100 km/h chyba około 5 czy 7 km przekłamanie o ile dorbze pamiętam bo sprawdzałem to jak kupowałem sobie opony. W sumie kwestia indywidualna juz co wybierzesz. 235 będą troche bardziej komfortowe i bardziej ochronią felge ale to malutka różnica
Rosemeyer Opublikowano 14 Października 2010 Opublikowano 14 Października 2010 zgodnie z fabryczna homologacja przy 18 jest 235x40. Miałem takie kola u siebie z zawias 1BE i było bardzo ok. Nie była to ani deska ani kanapowoz. Przez 3 lata jezdzenie ani razu nie uszkodziłem ani felgi ani opony. Co do homologowanych rozmiarow kol i opon to warto sie ich stosowac, bo w skrajnym przypadku kola niezgodne z homologacja moga posluzyc jako pretekst do np odmowy wyplaty odszkodowania przez ubezpieczyciela. rzeczoznawca moze stwierdzic, ze przyczyna ew wypadku, mimo ze byl on z nie naszej winy, lezy wlasnie po naszej stronie, bo zamontowalismy kola niezgodne z homologacja producenta, ktore mogly miec wplyw na zachowanie pojazdu. jeden taki absurdalny przypadek znam...
A-rek Opublikowano 14 Października 2010 Opublikowano 14 Października 2010 zauważalne nie ale na prędkości już będzie przy 100 km/h chyba około 5 czy 7 km przekłamanie o ile dorbze pamiętam bo sprawdzałem to jak kupowałem sobie opony. W sumie kwestia indywidualna juz co wybierzesz. 235 będą troche bardziej komfortowe i bardziej ochronią felge ale to malutka różnica takie przeklamanie na "-" jest juz seryjnie zaloz seryjne kola i sprawdz sobie predkosc na liczniku i na GPS
frugodh Opublikowano 15 Października 2010 Opublikowano 15 Października 2010 No nie będe się sprzeczał, w każdym razie ja seryjnie miałem 16" i rozmiar opon 205/55 r16 i jak przeliczałem kalkulatorem to najbliżej tej średnicy było 225/40 r18, ale faktycznie w pakiecie s line koła 18 cali były dostępne z oponami 235. Jak dla mnie liczyło się jeszcze żeby auta za bardzo nie zamulić więc nie chciałem jakiś szerokich kapci, nawet myślałem o 215 ale już by był naciąg delikatny i ciężko na naszych drogach mogło by się jeździć
krys202 Opublikowano 19 Października 2010 Autor Opublikowano 19 Października 2010 Przekłamania na liczniku nie są dużym problemem. A więc wybór pada na 235/40 W najbliższym czasie postaram się wrzucić fotki samochodu i nowo zakupionych felg Pozdrawiam i dzięki za pomoc
sebastian_marat Opublikowano 19 Października 2010 Opublikowano 19 Października 2010 na ori rozmiarach też licznik oszukuje więc nie ma co mu wierzyć
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się