Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[A8 D2 4,2 ABZ] Wibracje przy hamowaniu....


Gość MorgothV8

Rekomendowane odpowiedzi

A jak sprawa z czujnikiem - już nie pokazuje błędu? Po wymianie przygotuj lapka z VAGiem może byc konieczność skasowania podobnego błędu.

Nie wiem czy ty to będziesz robił czy jakiś mechanik ale zeszlifowanie rdzy i dobra pasta miedziana wskazana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś dopiero wymiana, tarcze wczoraj odebrałem, ostatnio błędu nie pokazywał...[br]Dopisany: 2007-10-10, 11:41:26_________________________________________________Tarcze i klocki wymienione, wibracje ustały :) :) Nareszcie mogę komfortowo hamować :)

Byłem też na szarpakach (a propo tego lekkiego stukania na polnych drogach) - nic nie wykryli, stwierdzili żebym nie szukał sobie niepotrzebnie wydatków...[br]Dopisany: 2007-10-11, 08:06:29_________________________________________________Przejechałem dopiero 10 km testując hamulce :peace:

na razie wrażenia dobre, pisków brak, słabo hamuje ale to normalne przez jeszcze około 50-100 km....

Poza tym nie hamowałem tak porządnie bo szkoda nowych hamulców, testowałem czy nie ocierają (na luzie patrzyłem czy nie spowalniają za bardzo - ale są ok), nie ściąga przy hamowaniu (puściłem kierownicę i po heblach i prosto hamuje), wibracji brak, grzać się chyba nie grzeją, znaczy tarcze po 10 km testowań hamulców były bardzo ciepłe ale nie skrajnie gorące

Generalnie jest OK, na razie brak jakichkolwiek błędów ABS i czujników klocków (więc mechanicy nawet chyba dobrze popodłączali)

Zestaw ATE + LUCAS bo klocków ATE nie ma do tego modelu A8, są dopiero po lifcie (89 rok)

Pozdrawiam[br]Dopisany: 2007-10-11, 08:56:13_________________________________________________A tak wyglądają nowe hamulce...

p1010956yt6.jpg

p1010944jo8.jpg

Już zrobiłem 250 km, ułozyły się, hamują dobrze, lekko popiskują w końcowej fazie hamowania, są juz teraz mocniejsze niz te co miałem poprzednio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te smugi to podobno specjalna warstwa ścierna (tak mówi Adam 12), rdza jej raczej nie grozi (bo często się jeździ). Mówisz żeby denaturatem przemyć? Nie zaszkodzi to? Nie słyszałem jeszcze o takiej opcji...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak rok temu zwykłe ATE na tył kupowałem to bylo żeby przemyć dynksem = benzynka estrakcyjna ale w Power Dyskach kategorycznie zabronione jest mycie tarczy ... wiec nie wiem jak w twojej instrukcji było ale to już pewnie po fakcie bo tarcze dotarte ... Myślałem o spsikaniu tych powierzchni niespółpracujących bo one zachodza rudym który będzie narastał. W starych pewnie szło odłupać kawałki na rancie, od wewnątrz taka korozja potrafi ściachać kabelek od klocków zanim sie klocek definitywnie zetrze ... zatem dobrze było by to zakonserwować i nieco wydłużyć ich żywotność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1000% tarcze , w a8 to plaga, nie chce Cie martwic , ale znow to wróci.. Bedziesz miał troche spokoju, ale te tarcze w a8 sa jakies felerne, wymienilismy wszystkie 4 na ate + klocki, przy nastepnej wymianie klocków po ok 20.000 znow odczuwalo się wibracje ;/ i to ponoc nie tylko te tarcze. Kolega w 4.2 przerobil już nawiercane ( szybciej je wywalił jak zalożył) teraz zalożył cały układ hamulcowy od s8 i narazie ma spokoj-ale sam nie wiem na jak długo.. te wibracje mogą doprowadzić do szału. najczesciej wyczuwalne tak w okolicach 110-120km/h. Życze tylko, żebyś troche pośmigał bez dyskomfotu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie spokój :th: hamuje jak żyleta (juz dotarte) - trochę popiskuje ale tylko przy końcu hamowania i raczej nie za głośno

Ale skutecznośc hamowania jest za***ista, w A4 na nowych tarczach miałem duuuzo słabsze hamowanie, teraz jak przyhamuję konkretnie to można głowę o szybe rozwalić...

Jak padną to się kupi następne, oby nie padły za szybko :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź najpierw zawiechę na szarpakach (grosze) i wyważenie kół (grosze) potem jak to nie będzie to (a pewnie nie będzie) to dopiero bierz się za hamulce, w serwisie powinni umieć ocenić czy to wina tarcz wizualnie po ich obejrzeniu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie podczas hamowania jest ok,ale gdy jade miedzy 160-200 czuje delikatne wibracje na kierownicy,ktore oczywiscie wraz ze wzrostem predkosci narastaja.Na poczatku stawialem na opony/kola ale teraz po wymiane opon wraz z kolami na zimowe,wibracje nie ustapily.

wiec tarcze :mysli:??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To w takim razie jedź do bardzo dobrego serwisu gdzie wyważają koła, bo to jedyna przyczyna, bo ja też tak miałem. Kupiłem opony z allegro, pojechałem do fajnego serwisu (tak mi sie wydawało), wyskoczyłem na nowiutką drogę i trzepało autem jak nie wiem co, dzwoniłem do kolesia że opony są krzywe, a on powiedział żebym jechał do serwisu najlepszego w Częstochowie i okazało sie że opony są niewyważone. Zrobił jak trzeba i teraz już jest bajka :dance: Wniosek taki że nawet jeden z lepszych serwisów może być mega do d*py :sick3:[br]Dopisany: 22 Styczeń 2008, 12:31 _________________________________________________Jedź do najlepszego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pany, czy jak nie założyłem tarczek abs z tyłu i świeci mi się kontrolka abs, to czy mają prawo mieć bicie przednie tarcze przy hamowaniu z dużej prędkości??? Teraz ABS nie działa. Tarcze przednie nie są zwichrowane, zawieszenie sprawne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...