michuNS Opublikowano 9 Lutego 2009 Opublikowano 9 Lutego 2009 oring jest do uszczelnienia połączenia miedzy termostatem a jego obudową, koszt w aso 5 zł, o odpowietrzaniu jest sporo na forum.. myslę ,że to rozwiąże wasze problemy i pytania.. ( to nie a4 ale po demontazu przodu reszta to samo) http://www.bramstal.pl/audi/termostat/index.html (materiał zaczerpniety z audiklub.org z postu uzytkownika GrzesB)
bobek84 Opublikowano 10 Lutego 2009 Opublikowano 10 Lutego 2009 Wielkie dzieki i z tak przygotowanego materialu az sie chce korzystac.pozdrawiam
qrek Opublikowano 10 Lutego 2009 Opublikowano 10 Lutego 2009 napiszcie cos o tym odpowietrzaniu albo podajcie linka bo nie moge znalezc,i co z tym oringiem? zamowilem u kolegi z forum TOM77 termostat wahler i paczka juz idzie a czy w sklepie motoryzacyjnym dostane jakis oring dobry i ile kosztuje? Oring jest w zestawie z Wahlerem, wiem bo kupowałem taki sam.
denveco Opublikowano 12 Lutego 2009 Opublikowano 12 Lutego 2009 Co do termostatu to najpierw kupiłem firmy VERENT za 79zł razem z oringiem, ale że czytałem różne i raczej negatywne opinie postanowiłem go oddać, i zajechałem do serwisu AUDI i tam za ori termostat zaplaciłem 89zł plus oring 8zł. Czyli za 97zł mam ori termostat. A pytanie bo na forum krąży pododbny temat i latam z jednego na drugi. Czy zamiast ściągać cały pas przedni moge poprostu wyciągnąć chłodnicę?? Czy jednak musze pas także ściągać?? Czytałem że ponoć można pas przedni razem z chłodnicą nie tyle ściągać co otworzyć jak drzwiczki ale nie wiem tylko w która stronę, że odkręca się wszystkie śruby mocujące pas po jednej stronie i luzuje się troche te po przeciwnej służace za jako zawias. Ale ile w tym prawdy do nie wiem.
michuNS Opublikowano 12 Lutego 2009 Opublikowano 12 Lutego 2009 jak nie jestes wprawiony i nie znasz dobrze budowy silnika , polecałbym Ci jednak zdemontowac pas przedni, bedziesz lepiej wszystko widział i niczego nie uszkodzisz przy wyciaganiu obudowy termostatu z pod paska rozrządu
denveco Opublikowano 12 Lutego 2009 Opublikowano 12 Lutego 2009 Ktoś pisał że żekomo robota jest banalnie prosta. Czy to nadal aktualne??
michuNS Opublikowano 13 Lutego 2009 Opublikowano 13 Lutego 2009 tak, pod warunkiem ze za bardzo nie pójdzie sie na skróty bo głowy wtedy nie daje....
denveco Opublikowano 13 Lutego 2009 Opublikowano 13 Lutego 2009 A czy pasek rozrządu, jest na tyle luźny że wyciągnę stary i włożę nowy termostat??
michuNS Opublikowano 13 Lutego 2009 Opublikowano 13 Lutego 2009 sam termostat wyciagniesz bez problemu , więcej zabawy zajmie Ci wydobycie z pod paska obudowy termostatu
denveco Opublikowano 13 Lutego 2009 Opublikowano 13 Lutego 2009 Czyli: podnosze maske, ściągam zderzak. I już mogę ściągać lewą obudowę paska rozrządu i walczyć z osloną od termostatu?? Mam już kupiony ori termostat, czujnik zalanczania wentylatorka malego, i 10 litrów borygo.
michuNS Opublikowano 13 Lutego 2009 Opublikowano 13 Lutego 2009 po podniesieniu maski i sciagnieciu zdezaka , proponowałbym jeszcze demontaz pasa przedniego z chłodnicą(lub odchylenie jak koledzy radzili),spuszczenie płynu,demontaż osłony i samego paska klinowego, demontaż napinacza tego paska, zciągniecie osłony rozrzadu, demontaż osłony termostatu i jego samego ! nastepnie poskładać i odpowietrzyc
denveco Opublikowano 13 Lutego 2009 Opublikowano 13 Lutego 2009 brzmi to troche groźnie. A jaknaciągnąć pasek klinowy, znaczy wiem że tym napinaczem, ale jak bardzo go naciągnąć w którym miejscu to sprawdzić?? czy poprostu zaznaczyć jakoś miejsce naciągnięcia paska na napinaczu?? Sam to robiłeś?? Czy mogę się spokojnię posiłkować tym linkiem?? http://www.bramstal.pl/audi/termostat/index.html
michuNS Opublikowano 14 Lutego 2009 Opublikowano 14 Lutego 2009 domontujesz tylko napinacz paska klinowego, rozrzadu nie ruszasz, tylko umiejetnie i z wyczuciem wysuwasz obudowe termostatu z pod paska rorządu aby nie spadł ani się nie uszkodził. Link jest w 100 % poprawny.
denveco Opublikowano 14 Lutego 2009 Opublikowano 14 Lutego 2009 Ok wszystko ładnie pięknie wymieniłem termostat, wlalem borygo. odpalam silnikm i obserwuje, temp byla w granicach 90 stopni ale ciekawi mnie dlaczego rura ktora idzie od chlodnicy w okolice obudowy termostatu na dole po lewej stronie (stojąc przedem do samochodu) jest zimna. Druga sprawa, leci letnie powietrze jak wlacze ogrzewanie a przy 90 stopniach powinien byc raczej ukrop. No i w pewnym momencie woda w zbiorniczku wyrownawczym zaczela sie podnosć. Czy wy także macie pod zbiorniczkiem taki mały krócieć przez który uchodzi woda jak się zagrzeje, czy tam powinien być podłączony jakiś wężyk?? Czy to jest powowdem nie odpowietrzenia układu?? Jak tego dziada odpowietrzyć?? W którym miejscu jest ten odpowietyrznik i jak go odpowietrzać?? Aha i co najciekawsze, na tej stronie z linka napisane jest żeby odpowietrzyć "... Jest to wąż doprowadzający wodę do nagrzewnicy. Znajdziemy tam plastikowy odpowitrznik ..." Z kolei w książce sam naprawiam jest napisane inaczej " ... Poluzować opaskę zaciskową przewodu powrotnego ogrzewania przy ściance czołowej przedziału silnika i ściągnąć przewód z króćca tak, aby nie zasłaniał otworu odpowietrzającego. Silnik benzywnowy 6-cylindrowy Odkręcić śrubę odpowietrzającą na przewodzie cieczy chłodzącej pod zbirniczkiem wyrónawczym... " Nie mogę skumać, a pod zbiorniczkiem nie widze nic co by mogło służyć za odpowietrzenie. Tu pisze coś innego i tu coś innego
czaki22 Opublikowano 14 Lutego 2009 Opublikowano 14 Lutego 2009 jest z tylu za silnikiem pod zbiorniczkiem wyrównawczym do odpowietrzania pozatym kto ci kazał lac borygo ? febi lejemy ! lub orginał
denveco Opublikowano 14 Lutego 2009 Opublikowano 14 Lutego 2009 A Ci powiem że po pierwsze samochód już z tym kupiłem czyli z borygo po drugie może i dobrze że zalałem borygo z tego względu że teraz mi wywala wode nie wiem czmu :/ Najpierw jest wszystko ok a za chwile poziom wody w zbiorniczku nagle sie podnosci i wywala wode z niego. A tak wógle to jeśli to jest śruba typu imbus na takiej metalowej rurze, to ja nie można jej odkręcić ani trochę.
michuNS Opublikowano 14 Lutego 2009 Opublikowano 14 Lutego 2009 to jest własnie typowo zapowietrzona v6 ,musisz unieśc zbiorniczek by był wyżej o conajmniej 10 cm wtedy nie będzie wywalac, a dolną rure masz zimna bo termostat jeszcze się nie otworzył . Jak dobrze odpowietrzysz to bedzie . odpowietrznik jest przy nagrzewnicy na prawym wężu ( taka dziurka )
bobek84 Opublikowano 14 Lutego 2009 Opublikowano 14 Lutego 2009 Wymienilem termostat,zalalem plyn odczekalem az zalapie 90 c dolalem plynu ,ale zimne powietrze leci z nawiewu,odkrecilem odpowietrznik pod zbiorniczkiem zlecialo troche plynu i nadal zimne z nawiewu. Kiedy bede wiedzial ze uklad jest prawidlowo odpowietrzony? tylko nie piszcie ze jak poleci cieple powietrze.
michuNS Opublikowano 14 Lutego 2009 Opublikowano 14 Lutego 2009 a ile płynu weszło? odpowietrzony będzie jak poleci ciepłe powietrze,odpowietrz na nagrzewnicy. Na zimnym silniku dmuchaj ustami w otwór korka w wyrównawczym ,powinno troche powietrza wypchnąć. a trzymałes go na połowie predkości nawiewu hi i ok 2 min na obrotach ok 2000 ?
bobek84 Opublikowano 14 Lutego 2009 Opublikowano 14 Lutego 2009 zalalem plyn do poziomu max ustawilem na klimatronicu hi i dmuchawe na polowe bez klimy gdy zlapal 90c dolalem plynu i nadal zimne, odkrecilem ten odpowietrznik pod zbiorniczkiem wylecialo ok 100ml plynu (tak na oko) przejechalem sie ze 3km i nadal leci zimne. na obrotach nie trzymalem nie bylo o tym wczesniej napisane ani o dmuchaniu w zbiorniczek. a plynu weszlo ok 4,20 l i ok tyle samo spuscilem z ukladu.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się