Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 1Z] Problem z odpaleniem po czyszczeniu nastawnika


mlody___

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem z odpaleniem furki. Odebralem auto od mechanika, ktory czyscil nastawnik. Po czyszczeniu nastawnika ustawil mi dawke chyba 4,5 mg. Wszystko bylo ok, ale gdy pojechalem w dluzsza trase zaczely dziac sie cuda. Auto zaczelo gasnac podczas jazdy i z trudem odpalalo. Jak przyjechalem do domu, zgaslo i ciezko je odpalic, faluja obroty, nierowno pracuje. Podlaczylem VAGA i wyskoczyly 2 bledy:

2 Faults Found:

01268 - Quantity Adjuster (N146)

17-10 - Control Difference - Intermittent

00553 - Mass Air Flow Sensor (G70)

31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent

Blad nastawnika dawki paliwa i blad czujnika masy powietrza? Jaka powinna byc dawka paliwa? Co dalej z tym robic? Przymierzam sie do regeneracji pompy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reklamacja kolego, albo zwrot kosztów... :wink4:

Sprawdź, czy podłączył wtyczkę od przepływomierza :) Lub spadł jakiś przewód/wąż od filtra powietrza.

[br]Dopisany: 31 Październik 2010, 21:40_________________________________________________W nastawniku masz 7 pinów do których lutuje się wiązkę przewodów - może był zimny lut i odkleił się jeden przewód - przez to masz taki objaw...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skasowalem bledy i auto odpalilo. Zawiozlem auto do mechanika, 20km przejechlem. Momentami go podszarpywalo i falowaly obroty, ale w czasie drogi nie zgasl. Zgasl dopiero na miejscu. Ale odpalilem go i chodzil, ale bardzo nierowno. Co Wy na to ? ;P Jest podejrzenie instalacji elektrycznej... Czekam na Wasze sugestie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź jeszcze wtyczki od pompy bo może nie są dobrze wpięte, no ale z tego co piszesz mechanik popsuł nastawnik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie wtyczki dobrze wpiete. A co do mechanika to zostal mi on polecony, nie wydaje mi sie zeby mogl cos bardziej zepsuc niz bylo. Tak jak mowie, jak odebralem auto mechanika bylo wszystko ok. Az sie chcialo jechac:) Dziwne jest to ze wszystko bylo dobrze, a potem nagle cos sie zaczelo pier...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie wtyczki dobrze wpiete. A co do mechanika to zostal mi on polecony, nie wydaje mi sie zeby mogl cos bardziej zepsuc niz bylo. Tak jak mowie, jak odebralem auto mechanika bylo wszystko ok. Az sie chcialo jechac:) Dziwne jest to ze wszystko bylo dobrze, a potem nagle cos sie zaczelo pier...

Placebo :wink4:

Pompa, nastawnik to nie zabawki, które można naprawiać tanim kosztem w "stodole".

Mechanik musi być ogarnięty i mieć sprzęt.

Mechanik podłączał do tego samochodu coś innego niż vag? (vag potrafi wywalać błąd nastawnika a interfejs boscha zupełnie co innego). Co spowodowało, że oddałeś nastawnik do czyszczenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A sprawdzałeś kąt wtrysku, poszarpywanie miałeś regularne przy konkretnych obrotach na kazdym biegu??

U mnie było szarpnięcie(taka odcinka paliwa) przy 2,8 obr dalej auto jechało przy 3,5 obr kolejne szarpniecie, przewaznie pokazywało sie na 3,4,5 biegu, winny był przepływomierz a nie pompa która o to podejrzewałem też, po zmianie jak ręką odjął

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz auto jest u mechanika. Nie sprawdzalem kata wtrysku. Szarpanie wystepowalo co jakis czas. Szarpnelo ze 2-3 razy i auto jechalo dalej, za chwile znowu... tak jak mowisz 3,4,5 bieg... a czysciles nastawnik, czy wogole nie ruszales pompy?? odrazu wymieniles przeplywomierz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz auto jest u mechanika. Nie sprawdzalem kata wtrysku. Szarpanie wystepowalo co jakis czas. Szarpnelo ze 2-3 razy i auto jechalo dalej, za chwile znowu... tak jak mowisz 3,4,5 bieg... a czysciles nastawnik, czy wogole nie ruszales pompy?? odrazu wymieniles przeplywomierz?

Jak walczyłem z pompą to miałem podobne objawy do twoich, winny był źle ustawiony kat wtrysku, auto falowało na obrotach, potrafiło zagasnać na postoju, w czasie jazdy, czy nawet przy samym rozruchu

A przypływomierz jak mi padł to miałem własnie takie szarpniecia ale za kazdym razem przy konkretnych obrotach, też wymieniałem filtry bo pierw mechanik podejrzewał własnie pompe, dopiero jak na kompie wyskoczyły błedy zwiazane z przepływka podmieniliśmy na przepływke z AWXa i sprawa sie wyjaśniła

Ja obstawiam ze miałes źle ustawiony kąt wtrysku, albo cos niedokręcone i nastawnik sie przesunął stąd te problemy z odpalaniem, skoro wcześniej działał :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba zrobić logi, najlepiej pełne bo oprócz sprawdzenie kąta statycznego kąta wtrysku i przepływomierza może coś z pompą wyjdzie.

Btw,statyczny kąt wtrysku odpowiada tylko za rozruch.

Dynamiczny kąt wtrysku jest wyliczany przez ECU a nie ustawiany mechanicznie. Tak więc statyczny kąt wtrysku nie ma nic do falowania obrotów i gaśnięcia w trakcie jazdy.

Zrób logi to raz. A dwa spróbuj skasować błąd (jeśli błąd nastawnika będzie powracał to trzeba się przyjrzeć nastawnikowi/pompie tym razem już nie vagiem).

Zastanawiam się jeszcze czy mechanik od razu (bez sprawdzenia czy istnieją uszkodzenia) przeszedł do czyszczenia nastawnika :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba zrobić logi, najlepiej pełne bo oprócz sprawdzenie kąta statycznego kąta wtrysku i przepływomierza może coś z pompą wyjdzie.

Btw,statyczny kąt wtrysku odpowiada tylko za rozruch.

Dynamiczny kąt wtrysku jest wyliczany przez ECU a nie ustawiany mechanicznie. Tak więc statyczny kąt wtrysku nie ma nic do falowania obrotów i gaśnięcia w trakcie jazdy.

Zrób logi to raz. A dwa spróbuj skasować błąd (jeśli błąd nastawnika będzie powracał to trzeba się przyjrzeć nastawnikowi/pompie tym razem już nie vagiem).

Zastanawiam się jeszcze czy mechanik od razu (bez sprawdzenia czy istnieją uszkodzenia) przeszedł do czyszczenia nastawnika :mysli:

Po pierwsze pompy nie jest w stanie sprawdzić logami, tylko stół :naughty: powineneś dobrze wiedzieć, a kat wtrysku znacząco wpłynie na gasnięcie nawet podczas jazdy - przezyłem to w tamtym roku :wallbash:Demoralizator mi to ustawił jak nalezy :notworthy: tak czy inaczej sprawdź przepływke, nawet samą kostke do niej bo błąd z czegos wynika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotrek, da się sprawdzić czy pompa jest sprawna czy nie robiąc logi.

Mi ponad rok przed uszkodzeniem pompy pisano na forum, że pompa jest w kiepskiej kondycji. Mimo, że nie było jeszcze żadnych objawów uszkodzenia.

Zresztą później ja też wiedziałem po których logach widać, że dni pompy są policzone.

Statyczny kąt wtrysku nie ma nic do gaśnięcia auta. Kąt wtrysku pod obciążeniem jest ustalany przez ECU, tego nie da się ustawić według sposobu znanego z forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stół to są koszty, ja na podstawie logów mogę powiedzieć dużo na temat pompy i nastawnika

w logach nie zobaczę ciśnienia jakim sadzi pompa a resztę...:kox:

a co do przepływki odepnij ją całkiem i jazda, nie wiadomo o jakie szepnięcia chodzi, u mnie z odpiętą/uwaloną przepływką wciskając 30% gazu auto lepiej się zbiera niż jak wcisnę 100% i właśnie jak przekraczam te 30% czuć delikatne przydławienie które można nazwać mini szarpnięciem :)

odepnij kabel impulsatora, jak przestanie szarpać sprawa jasna, no i bardzo proszę pokaż komplet logów bo mnie ciekawość zje

pokaż Kowi87 z przed i po wymianie przepływki logi bo to ciekawy przypadek, może na pw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak ja sie pytałem kiedyś czy ktos jest w stanie mi powiedzieć na podstawie logów czy pompa jest wydajna, to niestety dostałem odpowiedzi że tylko u pompiarza mozna orzec czy działa(własnie chodzi o to ciśnienie paliwa)tu jest wątek http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=131160.0

bo co mi z kątu wtrysku jak pompa pod obiciazeniem nie daje tyle paliwa co trzeba, takie rzeczy wychodzą podczas programu :gwizdanie: :disgust:

Ciahciah tu sie działa ta bomba :naughty:

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=109275.0

EOT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak ja sie pytałem kiedyś czy ktos jest w stanie mi powiedzieć na podstawie logów czy pompa jest wydajna, to niestety dostałem odpowiedzi że tylko u pompiarza mozna orzec czy działa(własnie chodzi o to ciśnienie paliwa)tu jest wątek http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=131160.0

bo co mi z kątu wtrysku jak pompa pod obiciazeniem nie daje tyle paliwa co trzeba, takie rzeczy wychodzą podczas programu :gwizdanie: :disgust:

Ciahciah tu sie działa ta bomba :naughty:

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=109275.0

EOT

Kowi, a zauważyłeś że miałeś zupełnie inne błędy niż założyciel tematu? Mieszasz dwie różne sprawy :gwizdanie:

Założyciel tematu nie ma problemu z wydajnością pompy w aucie po programie a falującymi obrotami, szarpaniem spowodowanym najprawdopodobniej uszkodzonym nastawnikiem. Dodatkowo, założyciel tematu sugeruje również, że sama pompa nie jest w najlepszym stanie.

_________________________________________________

Ja stawiam na uszkodzony nastawnik (zacinający się nastawnik), któremu nie pomogło czyszczenie (dlatego wywala na vagu błąd). Mechanika, który nie ustawił statycznego kąta wtrysku stąd problemy z rozruchem. Tyle, że jak jest pompa poważnie popsuta to żadna zmiana kąta wtrysku na rozruch nie pomoże.

Poczekajmy na logi.

Można też pojechać do mechanika, żeby sprawdził nastawnik testerem. Coś mi się zdaje, że tego nie zrobił albo w ogóle nie ma takiego interfejsu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...