Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL] Jak sprawdzić Visco czy działa prawidłowo w silniku AFN


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam problem z niedogrzanym silnikiem AFN i pomijając już termostat, czujnik temperatury itp mam pytanie. Chciał bym się dowiedzieć jak można sprawdzić Visco czy działa prawidłowo. Kręci się cały czas, w lecie kiedy temp dochodziła do ponad 90 i może więcej słyszałem czasami że się włączał na chwilę tzn szybciej się kręcił , nie znalazłem nic konkretnego na ten temat więc napewno przyda się trochę wiedzy kiedy powinien się włączyć (szybciej kręcić) no ogólnie sprawdzić czy przypadkiem to nie on studzi za bardzo mojego AFN-a bo na dworze ok 8st a u mnie 85 st to max, na ori czujniku i termostacie ,przyda się to nie tylko mi

pozdrawiam Marcin

:)

Opublikowano

Kolego mi nawet do 85 stopni się nie nagrzewał a na dworze było nawet 20 stopni. Po wymianie termostatu na oryginalny jak złapie 90 stopni na zegarach to nawet nie drgnie.

Opublikowano

Kolego mi nawet do 85 stopni się nie nagrzewał a na dworze było nawet 20 stopni. Po wymianie termostatu na oryginalny jak złapie 90 stopni na zegarach to nawet nie drgnie.

masz na myśli temp na blacie czy na Ecu? ja wymieniłem na dniach na ori i dalej lipa tu więcej o mojej wymianie

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=4535.930

Opublikowano

Przed wymianą termostatu i na blacie i na klimatroniku (kod49) nie było nigdy 90 stopni. Jak dobrze pamiętam to na klimatroniku pokazywało max 75 stopni. Po wymianie, na klimatroniku ładnie rośnie do 90 stopni i w zależności od tego czy jadę czy stoję w korkach waha się o 1-2 stopnie, na blacie zawsze równo 90 stopni.

Opublikowano

też bym tak chciał 90 dla Ecu bo na zegarze mam te 90 i stoi jak trzeba :naughty: :gwizdanie:

Opublikowano

Powinieneś go zatrzymać [wiatrak] na wolnych obrotach na przykład trzonkiem od młotka przyciskajac z góry.

Kolego mógł byś dokładniej opisać?? przy jakiej temperaturze mam próbować zatrzymać jak mi się uda zatrzymać do znaczy że działa ? czy jak bedzie silnie się kręcił i odbijał trzonek to znaczyć bedzie że jest ok :gwizdanie:bo nie mam pojęcia co i jak

Opublikowano

Ja zawsze visco sprawdzam tak:

-odpalam na zimno i zatrzymuję wiatrak zrolowaną gazetą (nie za łopatki tylko za obrecz łączoca łopatki)

sprawne visco łatwo da sie zatrzymac

- nastepnie po jeździe np w korkach przy użyciu tego samego narzędzia wykonuje to sąmą operację

- jak visco sprawne to siła, z która na nie musimy działac zeby sie zatrzymało musi być dużo, dużo większa (nie próbowałem zatrzymywac nigdy visca na rozgrzanym do zera, nie wiem czym to dokładnie grozi ale pewnie i nie pomaga - więc takie eksperymenty na własną odpowiedzialność)

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Dzięki Koledzy posprawdzam to na zimnym silniku i na tych maksymalnych 85 st dla Ecu zobaczę i opiszę wrażenia , jeśli działa to będę mógł wykluczyć visko , pozdrawiam :decayed:[br]Dopisany: 17 Listopad 2010, 17:43_________________________________________________

Dzięki Koledzy posprawdzam to na zimnym silniku i na tych maksymalnych 85 st dla Ecu zobaczę i opiszę wrażenia , jeśli działa to będę mógł wykluczyć visko , pozdrawiam :decayed:

sprawdziłem to visco wczoraj na zimnym silniku próbowałem trzonkiem młotka zatrzymać wiatrak za obręcz ale nie zatrzymałem bo nie chciałem na siłę nic zepsuć a na gorącym zapomniałem ,a dzisiaj tak samo na zimnym zwinięta gazetą za łopatki i łatwo się zatrzymał puściłem i rozkręcił i tak kilka razy więc rozpędzony delikatnie nie zatrzymał by się od razu i jak dojechałem do pracy to na szafie 90st a klimatronik 49 pokazywał 85 sprawdziłem ponownie i reagował tak samo łatwo się zatrzymywał , pewnie nie miał potrzeby bo silnik nawet nie dogrzany a dla porównania w lecie jak na starym wahlerze na którym w temperaturze na dworze ok 10st dogrzałem butowaniem do 87 dosłownie na chwikę a na tym Ori nie wiecej niż 85 :wallbash:

to w lecie pamiętam że załączał się często ale wtedy klimatronik pokazywał ponad ok 91-92 więc w moim przypadku visco raczej jest sprawne po za tematem w moim przypadku wszystko wskazuje na puszczający za wcześnie ORI termostat koszt 129zł czyli nawet koszt czterech normalnych np wahlerów :wallbash: :wallbash: :wallbash:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...