Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Dziwne odgłosy, przegub


JAREK10

Rekomendowane odpowiedzi

Audi B5 1.6 benzyna z 97r. po mini lifcie w sedanie.

Od kilku dni słyszę dwa rodzje odgłosów :wallbash: :wallbash: :wallbash:

1. Prawy przód. Stuki na nierównościach. Przeleciałem szybko kilka razy po nierównej kostce i innych drobnych wybojach (wtedy zawsze odzywają się padnięte wahacze) i zastukało. Jednak dźwięk bardziej przypominał mały łomocik niż muzykę wybitego wahacza. A może już nie pamiętam jak gra stary "banan"... :tongue4: Co to jeszcze może być?

2. Też prawy przód. Przy dość dynamicznym ruszaniu z kołami skręconymi w lewo coś delikatnie stuka w prawym kole. Słyszałem już jak stukają padnięte przeguby, ale nie w mojej B5. Tu dźwięk bardziej przypomina delikatne stukanie drucikiem po metalu (bądźcie wyrozumiali dla mojego opisu :wink4: ). W czasie jazdy po ciasnych łukach z różnymi prędkościami nie ma tego problemu. Przegub?

Nie wiem czy obie sprawy mają ze sobą coś wspólnego- może i wahacz, i przegub. A może coś innego... Znaczenia pewnie nie ma żadnego fakt, iż dwa tygodnie temu wymieniłem wszystkie tarcze i klocki a potem zrobiłem w trzy dni 1700km po Polsce...

Pozdrawiam i z góry dzięki za odpowiedzi.

Jarek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego śmigaj do jakiegoś mechaniora niech zobaczy na jakimś podnośniku. Chyba przegub klęka :kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Waść masz racyję i tak się godzi uczynić, ale zawsze pierwsze jest forum, zanim dam się ogolić "fachowcom".

Wiela dukatów stoi taki przegub na jarmarku? :mysli:

Jakiej firmy najlepiej kupować, bo wahacze już mam obcykane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy skręcaniu i zawiecha może dawać we znaki, oczywiście może być to przegub.

Przegub raczej będzie Ci strzelał w momencie kiedy robisz dość ostry zakręt, przy delikatnych łukach rzadko się odzywa.

Jeżeli masz padnięte wahacze, to podejrzewam że to wina wahaczy, też tak u siebie mam, czekam tylko na złocisze żeby przednią zawieche wymienić bo przeguby wymieniałem z miesiąc temu, a też mi tak tryka jakby to przegub był [jest wykluczony, chyba ze trefne dostałem], jestem przekonany że to wahacze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, pozwol Jarek10 ze podepnę sie pod wątek i dzieki za wyrozumialosc. U mnie z kolei jest sytuacja nastepująca: w czasie jazdy od 50 do 80 km/h dziwnie delikatnie huśta autem, mam chwilami wrażenie ze koło mam źle dokręcone i zaraz odleci ;), a nastepnie tylko przy wiekszej prędkości od 90km/h wzwyż na delikatnych zakrętach w prawo (skręt kierownicy tylko o ok 10-20 stopni, powyżej nie nie) intensywnie stuka i terkocze w okolicach zawieszenia. Mialem tydz temu podobnie przy skręcaniu w lewo (tez delikatny skret i przy szybszej jeździe)- wymienilem lewy drążek z końcowką, prawy łącznik stabilizatora i dwa prawe górne wachacze. Czy moze byc przyczyna w defekcie prawego drążka i końcówki?? mozliwe ze w tak krotkim czasie zdechl drugi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba by podjechac do mechanika i sprawdzic auto na podnośniku. Moim zdaniem to przegub do jak najszybszej wymiany. Jak zmieniałes klocki i tarcze,to mogłes poprosic,aby fachowiec obejrzał jeszcze amorki i wahacze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwole sobie odkopac.

U mnie przy ruszaniu na skreconych kolach (w obie strony) slychac terkotanie (takie "trrrrr" ;) ).

Jutro nagram moze dzwiek.

Na zawieszeniach sie nie znam zupelnie, ale wychodzi na to, ze to przegub. Swiadczy o tym tez fakt, ze guma na prawym przegubie zlazla i smar jest na wierzchu.

Podjechalem na stacje diagnostyczna, ale gosc stwierdzil, ze nie ma co sprawdzac, bo jest to na bank przegub, a na szarpakach i tak nic wiecej sie nie dowiem.

No i tu mam kilka pytan:

1. Jak sprawdzic czy to na pewno przegub? Mam podnosnik, kanal itd.

2. Jak sprawdzic czy do wymiany przegub czy tylko zmiana oslony i czyszczenie przegubu?

3. Czy jesli terkotanie slychac przy skrecie w obie strony, to mam do wymiany oba przeguby zewnetrzne?

Dzieki i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli terkocze skręcając w obie strony to masz do wymiany oba przeguby, już tu nic nie da wymiana samych osłon, trzeba cały przegub.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wahacz sprawdzisz na szarpakach, a przegub ruszając mocniej na skręconych kołach, ale jeżeli masz wywalona gumę na przegubie dostał się tam syf, piach itp. to trzeba będzie to zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oki, zamowie 2 przeguby i zobaczymy czy pomoze.

Dzieki.[br]Dopisany: 04 Luty 2011, 16:21_________________________________________________Przegub do AJM FWD w kombi mam miec na zewnatrz 33 zeby czy 38?

Na allegro pisza tak i tak. :/

Wydaje mi sie, ze 33 ale chce sie upewnic.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przegub z 33 zębami. ze swojej strony mogę polecić przeguby Lobro (to samo co oryginał) lub z tańszych to Ruville.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje.[br]Dopisany: 06 Luty 2011, 21:40_________________________________________________Dostaje juz nerwicy przy wymianie przegubu zewnetrznego.

Nie moge wybic sworzni w dolnych wahaczach.

Ma ktos jakis patent albo inny sposob na wyciagniecie przegubu ze zwrotnicy?

Trzeba wybic obydwa sworznie na dole czy wystarczy jeden (ktory?) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...