trezor4 Opublikowano 21 Listopada 2010 Opublikowano 21 Listopada 2010 Witam zauważyłem ze nie odbija mi hamulec w prawym kole .. sciagnąłem koło i odkreciłem zacisk żeby zoabczyc co jest ... przy skladaniu zeby wcisnąc pozniej tłoczek zeby wsadzic tarcze musiałem z całej siły rozpierac klocki kluczem na duzym ramieniu ... czy ten tłok powinien az tak ciezko chodzic ? moze nie odbija po puszczeniu pedała hamulca ? dodam ze ostatnio mialem wymieniane uszczelki w tym zacisku , moze zle zrobione a moze zaciska do wymiany ?
mcm Opublikowano 21 Listopada 2010 Opublikowano 21 Listopada 2010 jeśli miałeś coś robione to może ktoś źle poskładał bo powinno się dać lekko wepchnąć
trezor4 Opublikowano 22 Listopada 2010 Autor Opublikowano 22 Listopada 2010 no moze ale przez 2 tyg działało
kalik Opublikowano 22 Listopada 2010 Opublikowano 22 Listopada 2010 Jeżeli zacisk jest złożony prawidłowo to sprawdź drożność przewodu hamulcowego, mógł się w nim zrobić zator i płyn nie odpływa.
funiasty Opublikowano 22 Listopada 2010 Opublikowano 22 Listopada 2010 Wyciągnij tłoczek i zobacz czy nie ma wżerów. Miałem kiedys taką sytuację i po rozebraniu okazało się że w okolicy tłoczka była pęknięta guma osłaniająca tenże tłoczek. Dostała sie woda z wszelkiego rodzaju syfem i dlatego tłoczek nie cofał się i klocek tarł o tarcze a co za tym idzie grzał ją jak cholera. Po wyjęciu tłoczka przetarłem papierem ściernym (jakimś drobnym najlepiej -1000) i po poskładaniu i założeniu nowego zestawu naprawczego działało. Pozdrawiam!
trezor4 Opublikowano 22 Listopada 2010 Autor Opublikowano 22 Listopada 2010 stawiał bym na przewody bo przecież miałem wymieniane uszczelki na tłoczku i robił to kolega więc chyba by mi powiedział ..... jak sprawdzić ten przewód ? a czy może to problem z pompka ?
funiasty Opublikowano 22 Listopada 2010 Opublikowano 22 Listopada 2010 Nie słyszałem o sytuacji w której zatkałby się przewód hamulcowy. Mówię ci że to będzie ten tłoczek tym bardziej, że działało przez 2 tyg od poskładania. Dostał się piasek po raz kolejny lub troche syfu i zabawa od nowa. Zobacz czy ci się te hamulce nie grzeją- jak przegrzejesz tarcze bo będziesz tak jeździł to narobisz sobie tylko więcej kosztów. Pozdrawiam
trezor4 Opublikowano 22 Listopada 2010 Autor Opublikowano 22 Listopada 2010 to jak z tym przewodem ? może ktoś z doświadczenia sie wypowie ?
kalik Opublikowano 23 Listopada 2010 Opublikowano 23 Listopada 2010 U znajomego w B4 właśnie przewód hamulcowy był przyczyną niesprawności. Brak drożności powodował, że nie odbijał i cały czas jeździł na hamulcu.
trezor4 Opublikowano 23 Listopada 2010 Autor Opublikowano 23 Listopada 2010 a jak to sprawdzic ? jaki przewod kupic , pewnie trzbba spuscic plyn z ukladu ....[br]Dopisany: 23 Listopad 2010, 12:25_________________________________________________z jaka siła powienien wciskac sie ten tłoczek w zacisku?
kalik Opublikowano 23 Listopada 2010 Opublikowano 23 Listopada 2010 Podnieś auto do góry, pokręć kołem. Jeśli idzie ciężko to znaczy, że hamulec trzyma. Zdejmij koło, odkręć zacisk, wyjmij z niego klocki. Zluzuj odpowietrznik i wciśnij tłoczek, ja to robię za pomocą dwóch kluczy do kół (klucze układają się na kształt litery V, stykają się w tłoczku). Powinno w miarę lekko pójść, płyn wypłynie odpowietrznikiem (szukaj awarii w przewodzie lub pompie ABS). Jeżeli będzie szło ciężko znaczy, że coś nie tak z zaciskiem.
trezor4 Opublikowano 23 Listopada 2010 Autor Opublikowano 23 Listopada 2010 a możliwe że cos nie tak z pompą ABS skoro tylko prawy zacisk trzyma ? wszystko robiłem tak jak pisałes tylko nie zluzowałem odpowietrznika gdzie on jest dokładnie ?
kalik Opublikowano 23 Listopada 2010 Opublikowano 23 Listopada 2010 O pompie nie powiem, bo sie nie znam, ale ona steruje ciśnieniem na każde koło. Odpowietrznik jest na zacisku, taki wystający fiu.. z gumową osłonką. Uploaded with ImageShack.us Zaznaczone czerwonym kólkiem.
trezor4 Opublikowano 23 Listopada 2010 Autor Opublikowano 23 Listopada 2010 a więc zrobiłem to co mowił Kaliko44 odkreciłem odpowietrzenie i tłoczek w oporem ale wszedł ręką i oczywiście przez odpowietrzenie mocniej przy wciskaniu tłoczka leciał płyn .... ale zrobiłem test i wcisnąłem w czasie jazdy mocno hamulec żeby sie włączył ABS i rzeczywiście załącza sie ale dziwne że nie zapala się kontrolka ABS na desce , co to może oznaczać ? sprawdziłem błędy w ABS i nie pokazało żadnych .. pomocy.....
kalik Opublikowano 23 Listopada 2010 Opublikowano 23 Listopada 2010 Kontrolka ABS nie będzię się zapalała przy mocnym hamowaniu, będziesz czuł uderzenia na pedale hamulca. Da się krecić kołem na lewarku czy trzyma mocno?
trezor4 Opublikowano 23 Listopada 2010 Autor Opublikowano 23 Listopada 2010 wydawało mi się że kiedyś jak nagle musiałem hamować i zadział ABs pojawiła sie kontrolka ABS na desce na chwilke a teraz tego nie było dlatego wydało mi sie to dziwne .... koło da sie pokręcić ale robi poł obrotu i sie zatrzumuje ....
kalik Opublikowano 23 Listopada 2010 Opublikowano 23 Listopada 2010 Grzeje Ci się to koło jakoś szczególnie mocno? Koło w aucie nie będzie Ci się kręcić jak w rowerze. Ktoś kiedyś pisał, ze po paru km jazdy koło mu się ciepłe robi. A4 swoje waży i żeby zatrzymać te rozpędzoną masę to trzeba troszkę hamulca użyć. Po dynamicznej jeździe nie da się ręką felgi dotknąć przy piaście.
trezor4 Opublikowano 26 Listopada 2010 Autor Opublikowano 26 Listopada 2010 wogole to dzieki ze sie tak interesujesz moim problemem ale ewidentnie za mocno zacisniety jest zacisk bo jak pojade gdzies i parkuje i podjeżdzam bardzo wolno to slysze jak trze hamulec w tym kole o tarcze mimo odpuszczonego padała , ewidentnie nie odbija , wogole to mialem tak ze okolo 2 miesciace temu wymieniłem kolocki bo z tej strony juz było zero a z drugiej jeszcze 1 cm wiec wymieniłem uszczelki na tłoczku ale jak widac nie pomogło.... jak sie sprawdza ta pompę wiesz moze ?[br]Dopisany: 23 Listopad 2010, 23:11_________________________________________________sprawdzałem hamulcec i tarcza po puszczeniu pedału daje sie obrócić .... ale dalej trze ale jest to tylko przy pewnym położeniu tarczy tak jakby miała bicie .... czy moze być coś z osia albo łożyskiem i koło powoduje przekoszenie tarczy ?
mcm Opublikowano 26 Listopada 2010 Opublikowano 26 Listopada 2010 a przy hamowaniu nie czujesz wibracji ?
trezor4 Opublikowano 27 Listopada 2010 Autor Opublikowano 27 Listopada 2010 przy hamowaniu nic . ... to bicie ( tarcie o klocki tarczy w pewnym zakresie obrotu tarczy ) slychac tylko przy małej predkości .... jak zaczyna trzec i wystarczy delikatnie wcisnę pedał hamulca i kolcki troche docisna tarcie ustaje ....[br]Dopisany: 26 Listopad 2010, 13:07_________________________________________________jeszcze jak sciagnalem koło i obracałem tarcza dociskajac ją do czopa na ktorym wisi ladnie sie obracała dlatego pytam czy cos moze powodowac jej przekoszenie a co za tym idze tarcie w pewnym zakresie obrotu[br]Dopisany: 26 Listopad 2010, 13:09_________________________________________________druga sprawa to zauważyłem , że jak sie zatrzymuje to trą klocki o tarcze mimo puszczonego hamulca w prawym kole ale jak zaczne cofać powoli to jest cicho , znowu do przodu to trze co wy na to ? trze tylko jak jade do przodu .. tak samo było z sama tarcza jak kreciłem do tyłu obracało sie bez zaciec
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się