Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Silnik głośno pracował - zbieg okoliczności? poduszki, opona itp ;)


pastaldo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,

Miałem dziś przykrą niespodziankę rano bo jakiś (seria WULGARYZMÓW) :wallbash: przebił mi oponę przednią lewą pod blokiem :kwasny:

A teraz pytanie: Nie zauważyłem na początku totalnego kapcia, wsiadam odpalam i silnik strasznie hałasował po odpaleniu. Ja kiedyś już pytałem o głośne chodzenie silnika ale to było ze 2 razy głośniej.

Możliwe jest że gdy samochód był pochylony (przez oponę) to były jakieś duże naprężenia że tak głośno chodził?

Druga sprawa podejrzewam że poduszki pod silnikiem sa wypracowane bo na postoju jak się doda gazu top strasznie rzuca silnikiem na boki. Mogę po południu zrobić filmik jesli to coś pomoże.

Czy jeśli by zgrać do kupy pochylony samochód przez oponę i wywalone poduszki bo mój tok rozumowania jest prawidłowy? Zaznaczę tez że biegi trochę ciężkawo wchodzą i tez ktoś mówił że była to wina poduszki lub poduszek nie pamiętam.

Będę wdzięczny za wszelka pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i jestem biedniejszy o 25zł przez jakiegoś .... :wallbash: ale juz jest ok.

Co do silnika zrobiłem filmik ale telefonem i nie bardzo widać. Jak będę miał możliwość zrobie lepszy.

http://w738.wrzuta.pl/film/0qYtqXsD2wC/silnik_afn

Nie da się tego chyba zauważyć na filmie ale przy przegazowywaniu silnik odchyla się w prawo (powiedzmy korek od wlewu oleju) o jakieś 3cm od pierwotnego położenia.

Inna rzecz mnie bardziej przeraziła :shocked:

Jak przegazowywałem żeby pokazać jak się silnik buja za którymś razie silnik zgasł co widać na filmiku. Próba odpalenia i zachowuje się jak przy 30* mrozie bez świeczek. Nie chciał załapać, po 3 sekundach zaczął łapać na pojedyncze garki aż w końcu załapał ale z 0 sekund telepało całym samochodem aż się w końcu uspokoiło i dało się odjechać.

Macie jakies pomysły co to może być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możecie koledzy podac numery tych poduszek jakie muszę kupić?

Przypominam że to silnik AFN z 97r. Podejrzewam że tę pod skrzynią też.

Ile ta przyjemność będzie mnie kosztować?

Oryginalne ASO czy jakieś inne firmy polecacie poduszek żeby mi nie stanęły wszystkie włosy na głowie jak zobaczę rachunek :tongue4: Ile to może kosztować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widze ze na Allegro to wołaja po 180zł za lewą

Pod skrzynie 60zł

prawa 190zł

ok 430zł komplet :shocked:

to ciekawe ile w sklepie zaśpiewają :blink: Powaliło mnie.

A jak myślicie czy używkę warto włożyć jakby była z pewnego źródła?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jutro jak nie zapomne Ci w pracy sprawadze żebyś na zawał nie zszedł tylko daj mi linki do tych aukcji bo nie chce mi sie szukać :rolleyes:[br]Dopisany: 22 Listopad 2010, 20:26_________________________________________________uuuuuu..... widze że ceny detaliczne są niezłe to ciekawe ile w ASO kosztują...?! :shocked:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No własnie :tongue4:

Bo ja jak zobaczyłem aukcje to mało nie padłem.

Lewa - http://allegro.pl/lemforder-poduszka-silnika-lewa-passat-b5-a4-a6-i1298232958.html

Prawa - http://allegro.pl/poduszka-silnika-lemforder-audi-a4-a6-vw-passat-i1325462361.html

Pod skrzynię - http://allegro.pl/lemforder-poduszka-skrzyni-biegow-a4-a6-passat-i1298956752.html

No byłbym wdzięczny jak byś mógł sprawdzić te ceny.

A co tych używek to wiem ze ryzyko ale znam takich co zakładają używki (nie tylko w audi) i jeżdzą. A jak długo to z reguły czas pokaze. A jest jakiś sposób na sprawdzenie takiej poduszki jak nie jest włozona do samochodu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli poduszka jest mocno dobita to zobaczysz popękaną gumę. Ale czasami, nawet mimo dobrego wyglądu poduszka jest dobita.

Proponuję kupić nowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spytam i ja, czy regułą jest, że wymienia się wszystkie poduszki? Czy mechanik jest w stanie stwierdzić w 100% która poduszka jest do wymiany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ok tak tez chyba zrobię. Dozbieram troszkę kasy bo nie planowałem, zapytam znajomego z kanałem i narzędziami kiedy będzie miał czas żeby mi pomóc i będzie wymiana. Mam nadzieje ze to rzucanie samochodem ustanie i te biegi będą wchodzić już jak Bóg przykazał. Tzn biegi raz jest ok a raz ciężko dlatego podejrzewałem poduszki a nie sprzęgło bo chyba cały czas by wchodziły ciężko :embarrassed:

Poza tym korci mnie żeby się przejechać AFNem kogoś innego by zobaczyć jak się zbiera, jak się prowadzi i w ogóle bo może mam przeczulice. To mój pierwszy Diesel i pierwsze audi i aby jeżdżę i słucham czy coś się nie dzieje i każde dziwne zachowanie wkurza. Dobrze by było tez jakby się moim przejechał ktoś z doświadczeniem i powiedział co myśli o tym moim samochodziku :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzymam za słowo i czekam na spot :tongue4:

Ale jak ktoś może odpowiedzieć na pytanie kolegi Killer1984 to było by dla potomnych :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam jakoś w wywalone poduszki,po pracy silnika nie wierzę,bo mój też tak chodzi na boki,ale z tego powodu pojawia się poszarpywanie przy puszczaniu sprzęgła na zimnym silniku,poza tym raczej od poduszek to nie gaśnie,sprawdz czy błędów nie masz,i powietrza w paliwie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tzn zgaśnięcia tez nie przypisuje poduszkom tylko jak w końcu odpalił To z 10sek nie równo chodził i aż bujało buda. Poza tym przy podjazdach gdzieś pod górkę poszarpuje trochę przy ruszaniu i wciskaniu sprzęgła. Ale właśnie dlatego że poszarpuje najczęściej gdzieś gdzie jest nie równo i czasami biegi ciężko wchodzą to zastanawiam się nad poduszkami. Co do VAGa to pożyczę lapka (mies kabel nie mieć lapka :confused4:) i sprawdzę. Co do powietrza w paliwie to skąd niby? Z odpalaniem niema problemu, nie ksztusi się w całym zakresie obrotów więc co by wskazywało na powietrze? To zgaśnięcie faktycznie i mnie zastanawia. Postaram sie sczytać błedy i zobaczymy.

A tak nawiasem mówiąc która poduszka najczęściej pada, może nie trzeba wszystkich wymieniać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha rozumiem. Ale kojarzę że kiedyś też miałem coś podobnego że po przegazowaniu na postoju zgasł i tak miał cieżko z odpaleniem tylko że tez potraktowałem jak jednorazowa anomalie). Ale jakby się tam pojawiało powietrze to przy wysokich obrotach nie łapał by muła? Nie dawno przepalałem turbinę ze względu noflauty i ciągnąłem go do 5000rpm i zająknięcia nawet nie było. Filtr paliwa był wymieniany przy rozrządzie jakieś 15tys km (przynajmniej mieli zmienić :wink4:)

A co fakt to fakt przewody mam czarne. Chyba że założe w celach sprawdzenia ten kawałek od filtra do pompy przezroczysty.

Chyba nie powiedziałem o istotnej rzeczy. Wtedy jak nim tak szarpało to za mna była niebieska chmura dymu :confused4: Jak szarpanie ustało to dymek tez znikł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spytam i ja, czy regułą jest, że wymienia się wszystkie poduszki? Czy mechanik jest w stanie stwierdzić w 100% która poduszka jest do wymiany?

U mnie poleżałem pod autem i z jednej pod silnikiem kapie lekko olej jeszcze jej nie wymieniam druga dobra nie popękana- pod skrzynią ta pod kierowcą lekkie spękania zostawiłem ale tą pod pasażerem wymieniłem bo była dość poważnie rozerwana[wcisnąłem śrubokręt i widać] i dobrze przeczuwałem bo podczas zmiany biegów czułem że skrzynia jest niestabilna .Prawidłowo powinno się parami albo wszystkie bo ta nowa będzie się szybciej zużywać przy tej starej ale ja mało jeżdże i się z tym nie spiesze.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...