kuba84 Opublikowano 6 Grudnia 2010 Opublikowano 6 Grudnia 2010 Witam, jako że nie znalazłem wiele przydatnych informacji tylko domysły i rozważania, zakładam nowy temat żeby poznać opinie ludzi, którzy mieli do czynienia ze swapami itp. Ja juz mam za sobą swap w A3 1.9tdi VP AHF na 1.9tdi PD ASZ więć poniekąd wiem jak to wyglada w praktyce. Silnik chodził bez najmniejszych problemów, na oryginalnej wiązce (tej która była w aucie) A teraz do tematu: dotyczy akurat A6 ! Mam całego Passata AWX, który bedzie służył jako dawca 1. Pierwsze co sie nasuwa to wiadomo - kompletny silnik ze skrzynią i półosiami + ECU + wiązki, ecu czysty ze zdjętym immo zeby odpalić na komplecie który jest w aucie. 2. Pas przedni - chciałbym żeby został z 2.5tdi, mam do dyspozycji chłodnice wody z 1.9tdi i zastanawiam się czy da ją się wpasować ? Pas dlatego że jest tam większy i wydajniejszy IC (ogarnięcie rurek do IC nie stanowi problemu, można je zrobić z kwasówki lub ewentualnie zainstalować cały zestaw od 1.9tdi 3. Pompa paliwa i chłodnica paliwa 1.9tdi PD 4. Dolot powietrza z 1.9tdi N75 przepływka itp 5. Układ wydechowy z 1.9tdi No i oczywiście ogarnięty elektryk który ogarnie temat instalacji elektrycznej silnika To tak na szybko przychodzi mi do głowy. Jeśli ktoś ma jakieś cenne informacje to zachęcam do rozmowy. Pozdrawiam Kuba[br]Dopisany: 23 Listopad 2010, 09:37_________________________________________________Swap mechaniczny już prawie gotowy. Silnik w aucie wraz ze skrzynią, półosiami sankami itp. Problemy jakie można spotkać to: 1. rurki wodne od nagrzewnicy do silnika 2. rurki klimatyzacji - w związku z tym, że zainstalowałem oryginalną chłodnice paliwa tak samo jak było to w Passacie b5 FL to musiałem również zamontować mały osuszacz od klimy bo duży (skręcany na śruby) zajmował za dużo miejsca. Poza tym musiałem wymienić rurki klimy bo te są inaczej wyprofilowane i inaczej przykręcane. 3. Plan był taki żeby zostawić IC z 2.5 tdi wraz z pasem, wiec został, chłodnica wody została zamieniona na taką z 1.9 IC został duży i chłodnica klimy zmieniona na taką z 2.5tdi po 2002 roku (inny sposób przykręcania węży) 5. Spasowanie rur do IC 5. wydech w zasadzie p&p wystarczyło dospawać ok 10 cm rurki 55 żeby połączyć wydech, wiadomo DP i reszta rury z Passata 1.9tdi 6. Belka dolna pasa przedniego - tu trzeba przespawać uchwyt dolnego mocowania silnika Teraz ostatni element - uruchomienie elektroniczne.
siemek91 Opublikowano 14 Grudnia 2010 Opublikowano 14 Grudnia 2010 kolego zdawaj relacje, ja wlasnie jestem w trakcie przekładania 2.5 na 1.9 i silnik siedzi ... tylko jest problem , 2.5 była po lifcie a dawca 1.9 jest przed i pojawia sie problem z elektoroniką .... wszedzie szukam schematow elektroniki ale narazie nici
ic3ek Opublikowano 16 Grudnia 2010 Opublikowano 16 Grudnia 2010 kolego zdawaj relacje, ja wlasnie jestem w trakcie przekładania 2.5 na 1.9 i silnik siedzi ... tylko jest problem , 2.5 była po lifcie a dawca 1.9 jest przed i pojawia sie problem z elektoroniką .... wszedzie szukam schematow elektroniki ale narazie nici Jesli chodzi o schematy elektryczne całego Audi Łacznie z wiazka ECU znajdziesz w ELSA
kuba84 Opublikowano 20 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 20 Grudnia 2010 Schematy mam, ale nie mam zacięcia i zdrowia żeby analizować kabelek po kabelku. Mechanicznie swap ukończony w 100%, teraz czekam na elektronikę. Sam tego nie będę robił, mam zaprzyjaźnionego elektryka, który robił mi już podobną operację w A3 gdzie był wsadzany ASZ (PD) zamiast AHF(VP). siemek91 napisz mi jakie schematy silników potrzebujesz to coś Ci podeśle.
rafpia86 Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Witam ja robiłem swap. w a4 b5 z 2001 wymieniłem silnik akn 2.5 na 1.9 afb (czy jakoś tak:)) cowiecej auto jest w quattro. skrzynia została manual wszystko chodzi jak należny auto pali 7,5 w mieście i w cyklu mieszanym jak sie depnie max mi wyszło 8.5l autko chodzi świetnie:) polecam na trasie nie udało mi sie zejść ponizej 6 ale co sie dziwić manualna skrzynia 6 stopniowa powoduje to ze nie mam sensu jechać mniej niz 120 na autostradzie:)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się